3 Mayıs 2009 Pazar

YUMURTALI GEVREK(Babadağ lezzeti)

Yumurtalı gevrek benim çocukluğumda baharda sık yapılan yemeklerdendir, ben etli gevrekten ziyade yumurtalı gevreği daha çok severdim. Çooook uzun zamandan beri yememiştim hiç aklıma gelmedi nedense bunca yıldan beri:)

Geçen gün annemle telefon konuşuyorduk o sırada yengem yumurtalı gevrek getirmiş anneme:) aklıma geldi yufkamda varken hemen bende yaptım:) Fotoğraflr pek güzel çıkmamış ama açken yemek hazırlayınca böyle acleye geliyor fotolar ikinci planda kalıyor artık idare edin..

Gevreğe gelince baharda çok yapılmasının sebebi bol taze soğan yaprağı, nane, maydanoz kullanılması sanırım.

Bu tarifte göz kararı hazırladığım için ölçü veremiyorum..

Malzemeleri..

Kuru köy yufkası kırıklanacak (3 kişi için 2 yufka yeter sanırım)

Yumurta Zeytinyağı karabiber tuz(1 yufkaya 2 yumurta gibi)

Bol miktarda taze soğan yaprağı nane ve maydanoz..

Soğan yaprakları yıkanıp doğrandıktan sonra kızgın zeytinyağına atılır ve biraz kavrulur.

Kavrulan yaprakların içine yumurtalar kırılır ve iyice pişirilir.

Pişen yumurtaların içine kırıklanmış yufklar ilave edilir ve karıştırılır biraz su sepelenir kavrulur.

İyice karıştıktan sonra içine yeşillikler tuz karabiber ilave edilir ve biraz soluklandıktan sonra (çok sıcak olmasın) afiyetle yenilir. Yanında taze soğan ve salça ile çok lezzetli olur.
Şimdilik hoşçakalın görüşmek üzere...
İyi bir hafta dileklerimle..

meleginmarifetleri@hotmail.com

20 yorum:

ZUHAL AYSU dedi ki...

çok güzel olmuş bende severim bu yemeği,ellerine sağlık.ZUHAL AYSU...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Güzel bir yemekmiş bu, evde yemek kalmadığında veya ani gelen misafir için:)

Ellerine sağlık canım, mutlu haftalar..

peynir hösmelimi dedi ki...

Melekcim ellerine saglik.
Hic duymadigim bir yemek.Eminim lezzetlidir.bende böyle yöresel yemekleri cok severim.
Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

Degisik ve harika bir yemek. Ellerine saglik. Sevgiler.

egeli dedi ki...

ALLAHHHH!!!! AKŞAM AKŞAM BU NE YAAAA ...OFFF BAYILDIM ,YAPARIM BEN BUNU ...

Ferkay dedi ki...

Melek cim çilekli pasta diye girdim bloğuna nedense pasta açılmadı yumurtalı gevrek çıktı
ama ben bununla ilgili olarak köy yufkası bulamazsak normal yufkayı alıp pişirsem sonra kırıklasam olurmu diye sorayım. Güzel bir tarif çünkü denemek isterim.
Sevgiler kocaman öpüldün..

Pembe Tatlar dedi ki...

Yufkayı çok severim ama hiç bu şekilde denemedim en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık:)

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydın melekcim tarifin tam benlik olmuş bir yumurta canavarı olarak mutlaka yapmam lazım. Ellerine sağlık canım...

gülizar dedi ki...

Ellerlerine sağlık melekciğim,bizim oralardada sadece yumurta ve yufkadan yapılıyor.Babadağınkide farklı bir tarif.Güzel bir hafta dileğiyle...

meleginmarifetleri dedi ki...

Feraycım.
Hiç hazır yufkayla denemedim sen denersen nasıl olduğunu bana bildir belki biraz kalın olur hazır yufka.

Aymen dedi ki...

ilginç bir yiyecek ama içindekiler yiyebileceğim türden. tatmak isterdim. ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

kahvaltı için çok güzel bir tarif olmuş.ellerine saglık.

Begonvilli Ev dedi ki...

Çok lezzetli olacağını tahmin ediyorum. Köy yufkası bulabilirsem mutlaka deneyeceğim.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

İlk kez duydum Melekciğim,çok leziz görünüyor,ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Şehnaz dedi ki...

MELEKCİM HİÇ BİLMEDİĞİM BİR TARİF.SEN VERDİĞİNE GÖRE ÇOK GÜZELDİR.DENEMEK İSTİYORUM.ELLERİNE SAĞLIK.KEKCAFE

Chaplin cafe (Burcu) dedi ki...

Güzel bir yemeğe benziyor ellerine sağlık şeker...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Harika böyle geleneksel ve bilinmeyen tariflere bayılıyorum.

Sevgiler,
Evren

İLKAY dedi ki...

Melekcim nefis bir şey denemek istiyorum ama "KIRIKLAMAK" yani kuru köy yufkası yani ıslatılamadan kırılacak demek değil mi canım????

mutfaktakizaman dedi ki...

cilekli pasta diye girdim ama yumurtali gevrek cikti karsimaa;))ellerine saglik degisik bir tat olmali canim cekmedi desem yalan olur:)))

müjde dedi ki...

Sizin Babadağ yemeklerine hayranım vallahi Melekciğim.Çok farklı lezzetler.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...