6 Ocak 2008 Pazar

BABADAĞ GEVREĞİ


Eveeeet arkadaşlar işte geldim burdayım neden pekii, tabiki annemin yaptuğı bu gevreği anlatmak için.

Anladımki bizim Babadağdan başka yerde pek bilinen bişey değil. Herkes tahminlerde bulunmuş ama malesef hiç biri doğru değil. Kadayf diyen olmuş çöven otu diyen olmuş ama hiç birisi değil çünki bu tatlı değil, tam tersine o kayfa benzeyen şeyler ET hehehe nasıl ama.
Şimdi anlatıyorum, bunu biz her kurban bayramında yaparız. Biz derken aslında büyükler yapar bizlerde yeriz:)

Gerekli olan malzeme boğaz eti (gerdan) ve kuru yufka işte bu kadar.

Boğaz eti iyice yumuşayana kadar haşlanır ve ayıklanır tel tel ayrılır.

Bir tavaya biraz yağ koyulur ve etler tamamen kuruyana kadar kavrulur tıkır tıkır bir hal alır.

Artık onlar hazır bir şekilde kenarda yufkalarla buluşmayı beklerrr.

Etlere yetecek kadar 7-8 tane kadar yufka (şu kuru köy yufkalarından) fırında yakmadan kızartılır. kızaran yufkalar küçük barçalar halinde ufalanır. Zaten kıtır kıtır olduğu için zor bir iş sayılmaz.

Ufalanan yufkalarla etler bir güzel karıştırılır tuz ve karabiberde eklenir artık yemeye hazır hale gelmiştir.

Hazırlanan gevrek uzun süre dayanacaktır serin bir ortamda 1 ay kadar durur istenildiği zaman tavada ısıtılıp yenilebilir.

Şimdi bu nasıl yenilir merak edeceksiniz tabiiki di mi ama.

Babadağ gevreğini şöyle yumrukla kırılmış soğan salça ve sulanmış yufka (yine köy yufkasını su sepeleyerek yumuşatılmış hali) ile beraber yeriz.

Bana yorum olarak yazmış bile kardeşim Hilal, şöyle yufkayı koparacaksın gevreği yufka ile kavrayacaksın soğanı salçaya batırıp yiyeceksin diye işte bu gevrek böyle yenilir..
Eee içindede yokmu o yufkadan yufkayı yufkaylamı yiyorsunuz? demeyin sakın eskilerden kalan bir yemek olduğuna göre eski insanlarımız ekmeği çok tükettiğine göre buda ekmek arası ekmek hesabıı ama et'de var içinde.

Zaten biz Babadağlılar ekmeği çok yeriz nedense? İşte sizlere anlattım GEVREĞİMİZİ nasıl beğendinizmi eminim ilginç gelmiştir. Herkese selamlarımı gönderiyorum hoşçakalınnn yapıp deneyen olursa afiyet olsunn.

22 yorum:

NiNo dedi ki...

nefissssssss

Baharcicegi dedi ki...

COK DEGISIK BIR TARIF;HER YÖRENIN KENDINE HAS YEMEKLERI VAR;YAPANLARIN ELINE SAGLIK

Adsız dedi ki...

çok güzellllllllllll,karnımda acıktı,dolapta var ama bu saatte yememem lazım....hoşçakalll...

Esradan dedi ki...

günaydınlar canım,öncelikle 2008 tüm güzellikleri size ve sevdiklerinize yağmur gibi getirsin,gelelim tarife gerçekten çok ilginç,ama anlatılınca eminimki tadı nefis,et sevmememe rağmen içinde yufka var ya ...tatmayı gercekten isterdim.ellerinize sağlık.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

buna benzer farklı bi tarifte bende var..eminim harika oluştur et severler için dayanılmaz bir lezzet..
ben kakaolu kadayıfa benzettim ama:)ee tatlı sever olunca neye baksan öle görüyon:D ehehe
annenizin ellerine sağlık...
sevgiler.

keskinli dedi ki...

selam melegim
kiz nerde degisik seyler var senden cikioyr sizin babadag da bizim oralar gibi bayagi ilginc tarifler var annenin ellerine saglik afiyetle yemissinizdir öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. 5 yaşında bir kızım var.Kıtır lezzetleri çok seviyor.Mutlaka deneyeceğim.

İlker Ergin dedi ki...

Canım merhaba,Görünümünden çok şeye benzetiliyo ama bu kadarını hiç tahmin etmemiştim.Yine çok değişik,yine ellerine sağlık.Sevgiler...

inci dedi ki...

Canım Meleğim,ama ben dün gevrek adını hile yoluyla bulmuştum:)))hani resmin üzerinden:))yine misler gibi bir tarif yapmışsın,ellerine sağlık canımmm....

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bizde gevrek ıslarız etle veya şimdilerde tavuık etiyle.Bayılarak yeriz tadını nasıl bilmem.Ellerine sağlık canım bayıldımm...

pastacı cafe dedi ki...

gerçekten kadayıfa benziyor etli olacağı hiç aklıma gelmedi doğrusu ellerine sağlık farklı ve alışılmadık bir tarifmiş:)

Adsız dedi ki...

canım valla yazıyı okumasaydım tel kadayıfın super ellerine saglık diyecektım.. et diyince gercekten cok sasırdım.. ellerinize saglık canım..
cok opuyorum ıyı bır hafta gecırmenı dılıyorum:)

Adsız dedi ki...

Ne kadar da ilginç bir tarif..doğrusunu söylemem gerekirse çok merak ettim yapıp tadına bakmak isterim...:))
ellerinize sağlık..

ayca,tugce

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Gerçekten çok değişik ama çok güzel bir yöresel tarif olmuş .Ellerine sağlık canım...

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Eti benzetmiştim ama yufkayı tahmin etmemiştim.
Çok değişik. Ama bu yöresel tatların korunması çok önemli. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Melek'cigim,
Harika birsey bu. Ben de Denizli dogumluyum ama hic boyle birsey yemedim. Zaten bu sene gelirsek Turkiye'ye mutlaka gelecegim Denizli'me:) eee artik yaparsin bir guzellik hemserine:)

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Melek* dedi ki...

ilk defa duydum eminim tadıda güzeldir ee güzel Türkiyemin yemeği olurda kötü olurmu hiç annenin ellerinee sağlı:)

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın annenizin ellerine sağlık, güzel değişik bir yemek olmuş, hiç yemedim ama lezzetli olduğu belli, doğrusu görüntüden içinde et olduğunu hiç tahmin etmemiştim, başlıktan tatlı diye düşünmüştüm, güzel paylaşımınız için çok teşekkürler,sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

çok ilginç ve değişik bir tarif.ilk kez raslıyorum.yapanın eline sağlık.yiyenlerede afiyet olsun.ama melekcim şu alttaki kapama beni bitirdi burda.nefis olmuş.ne harika lezzeti vardır kimbilir.zaten yöresel yemeklere bayılırım.çok şanslısın valla.kayınvalidenin ellerine sağlık canım.selamlarımı ilet.öptüm.

Tijen dedi ki...

Diyecek bir şey yok Melek'ciğim. Gerçekten çok ilginç ve yaratıcı bir tarif. Anadolu insanının yaratıcılığına, her zaman olduğu gibi, burada da şapka çıkarıyorum.

Gezgin Köpek dedi ki...

Ne diyelim şimdi. Kadayıf tadına et yemeği. Zahmetli olsa gerek.. Gelirsek Babadağ'a nerede yiyeceğiz bundan. Bir adres varmı? Yoksa doğrudan size mi gelelim :)

Adsız dedi ki...

melekcim tariflerin süper ellerine yüregine saglik benimde yeni basladigim bi stem var yardimlarini bekliyorum bu arada bende babadagliyim isvicreden daha öncede yazmistim sana kendine ve ailene iyi bak insallah tanisiriz bir gün müjgan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...