26 Mart 2015 Perşembe

LİMON KREMALI KURABİYE. ..

limon kremalı alaçatı kurabiyesi
 Hafta sonu görümcemlerle birlikte Urla'ya kardeşimin yanına gittik... Alaçatının en güzel zamanıydı bence... o güzel evleri rahat rahat seyrederek sokaklarda gezmenin keyfi bir başkaydı...
Alaçatı'nın kurabiyeleri pek meşhur sakızlı kurabiyesi başta olmak üzere limonlusu kavalası çeşit çeşit kurabiyeler pastane vitrinlerinde arzı endam ediyor...
Mükellef bir kahvaltıdan kalkıp Alaçatı'ya gidince hiç pastane vitrinlerine bile bakmadım ama  bir baktım eşimin elinde meşhur Alaçatı köy kurabiyecisi kutusu içinde de sakızlı ve Limonlu  kurabiye... Biraz ondan biraz bundan tadına bakmalık yedim ama limonlusu daha hafifti onu daha çok beğendim...
o günden beri hadi limonlu kurabiye yap diye istekte bulunan eşime en sonunda bugün limonlu kurabiye denemesinde bulundum...
çok lezzetli nefis bir kurabiye oldu sizlere de  şiddetle tavsiye ederim...

Kreması  için..
2,5 çay bardağı süt
2 limon suyu
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı nişasta (kaşığa geldiği gibi)
1 limon kabuğu  rendesi..
bütün malzemeyi karıştırıp pişirin ve soğumaya bırakın..

malzemeler. ..
125 gr erimiş tereyağı.
1 çay bardağı sıvı yağ..
1 çay bardağı yoğurt..
1 yumurta beyazı..
1 yemek kaşığı pudra şekeri..
1 kabartma tozu.
1 vanilya.
Aldığı kadar un (400 gr kadar)
Bütün malzemeyi karıştırıp güzelce yoğurun..
hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avcunuzda açın ve içine bir tatlı kaşığı kadar krema koyup güzelce kapatın..
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin..
 180 derece ısınmış fırında pembeleşene kadar pişirin...
çok fazla fırında tutmayın yoksa çatlayıp kremalar dışarı taşar...
 Fırından çıkar çıkmaz üzerine pudra şekeri eleyin ve soğumaya bırakın...
Soğuyan kurabiyelerinizi artık ağız tadıyla yiyebilirsiniz...
Allah ağız tadınızı bozmasın....Afiyet olsun...

13 yorum:

sophie sensei dedi ki...

Mmmm.. güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık☺

Unknown dedi ki...

Firinda kac dakika birakalim bi sure verirseniz sevinirim cigde kalmasin dimi☺

Adsız dedi ki...

Harika oldu özellikle hamuru çok güzel oldu

Meliha dedi ki...

Çok güzel bir kurabiye.Pişirme ayarını belirlemek ve doğru zamanda fırından çıkarmak gerekiyor.Çok beğenildi.Teşekkürler..

Adsız dedi ki...

2 limon suyu bir de 1 limon rendesi krema biraz ekşi oldu..

Adsız dedi ki...

Lezzet mukemmel ama ben kremayi koyunca hamuru kapatamadim. O yuzden borcama yayip, kremayi koyup ustune tekrar hamuru kapattim.

Adsız dedi ki...

İnanılmaz güzel oldu. Aynı resimdeki gibi görüntü lezzet muhteşem. Ben hamuru kolay kapattım. Kremayı sogutunca koyu kvamlı oluyor. Hamurun içine koyması daha kolay oluyor. Tarif için cok tesekkur ederim.

meliha dedi ki...

Kaybettiğim ve yeniden bulamadığım için çok úzüldüğüm bir tarifti.Mükemmel bir kurabiyedir bu.35 yıl sonra tekrar bana kazandırdığı bu tarif uçin sonsyz teşekkürler...

Zasli71 dedi ki...

Limon ölçüsü fazla biraz ekşi oldu

Zasli71 dedi ki...

Denedim iki limon suyu çok ekşi oldu azaltılırsa güzel kurabiye kapatmada zorluk yaşamadım

Unknown dedi ki...

Kevser çok güzel görünüyor denicem teşekkürler

Mavinindenizi dedi ki...

Tarif için teşekkürler çok güzel gözüküyor deneyeceğim:)

Unknown dedi ki...

Denicem ellerinize saglik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...