12 Ocak 2008 Cumartesi

TENCERE DE FİNCAN KEK...

"Müsafir rızkıyla gelir; kendisini müsafir edenlerin günahlarının temizlenmesine vesile olarak ayrılır." Hadis-i Şerif,


Geçen hafta oğlumun arkadaşı gelmişti, çocuklar keki çok severler ama çok fazlala olunca da kalıp bayatlıyor ve yenmiyor Aklıma blogcu arkadaşlardan Nil'in yapmış olduğu fincan kek geldi ne zamandır düşünyordum da. Hemen yaptım çok da güzel oldu böyle az miktarda kek yapmak isteyenler için çok ideal bir tarif. Ocakta piştiği için de ilginç. Sonuç çok güzel oldu ve çocuklar pek bi sevdiler deneyin derim.

Bu küçük keklerden eğer az bir misafiriniz gelecekse tek kişilik pasta yapmakda mümkün. En kısa zamanda deneyeceğim çok güzel bir pasta olur bence,

işte tarifi..
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1'5 çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 poşet vanilya
1 kabartma tozu
Bütün malzeme çırpılır,
6 tane nescafe fincanı yağlanır ve hamuru onlara paylaştırılır.
Fincanların sığacağı büyüklükte bir tencereye fincanlar dizilir ve tencerenin içine fincanların yarısından biraz az ılık su doldur.
Tencerenin kapağına ben mutfak bezi koyup kapattım buhar keklerin üzerine damlamasın diye
Tencerenin kapağı kapatılır ve yüksek ateşe koyulur.
Kaynama noktasına kadar beklenir ve ateş kısılır.
Kapağını hiç açmadan 20 dakika pişirilir ve ateşi kapatım kapağı hiç açmadan 15 dakika beklenir.
Artık fincanlardan çıkarıp ılık olarak servis edilebilir. AFİYET OLSUN...

Herkese sağlıklı ve huzurlu bir haftasonu dilerim hoşçakalın...

66 yorum:

Adsız dedi ki...

CANIMCIM SUPERSIN
NEKADAR ILGINC BIR TARIF YAYINLAMISIN
EN KISA ZAMANDA DENIYCEM NOTUMU ALDIM
GUZEL BIR HAFTA SONU DILERIM

www.yenitadlar.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım iyi hafta sonları diliyorum. ne kadar değişik , ilginç bir pişirme şekli..Ama mini kekler çok güzel görünüyor,ellerine sağlık canım, öptüm sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

kesin denemeliyim ellerine sağlık ne kadarda basitmiş yaa çok şaşırdım görünce

nil-nennenmutfakta dedi ki...

selamlar Meleğim kekimi beğenmene çok sevindim.afiyet şeker olsun canım :))

elma şekeri dedi ki...

Hmm nefis,ilginc ve yapimi cok kolay bu minik kekleri bende deniycem ellerine saglik.

iyi hafta sonları diliyorum.

elifin tarifleri dedi ki...

Kekler çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Pişirme yöntemi kek için alışık olmadığımız bir yöntem, mutlaka denemeliyim.Tekrar elinize sağlık...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık canım değişik bir yapılış şekli var denemek lazım...

Özlem'den Sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

melekcim yine harika bir lezzetle karşılaştım.hiç duymamıştım fincanda kek.ama harika görünüyor.ellerine saglık canım
sevgiler

adigenisehilal dedi ki...

ben de görmüştüm nil'de bu kekleri... sonra unuttum tabii:)))... aklıma getirdin iyi de oldu valla... son zamanlarda herkes kakaolu kek yapmış... benim de canım istiyordu... bu tarifi deneyeyim olmazsa... öptüm...
bu arada az kaldı bekleyin beni... pastırmalarımla birlikte gümbür gümbür geliyorum:))))

NiNo dedi ki...

cokguzeller canim ellerine saglik

Yaren dedi ki...

Ne kadar harika olmus,hemde cikolatali,en cok sevdigim,ellerine saglik canim.Iyi bir hafta sonu diliyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Düdüklüde keki duydum ama tencerede ve fincanda hic duymamistim....Allahim bu bloglardan daha neler ögrencegiz.Sonu yok gibi....

inci dedi ki...

Canım arkadaşım,beni merak etmişsin,nasıl mutlu oldum anlatamam:))yüreğine sağlık canımcım...Bu hafta arkadaş ziyaretlerim vardı,bugün de kızlarımla alışveriş merkezine gittik...hiç zamanım olmadı:(şimdi elime çatımı aldım ,yorumlarıma bakayım dedim...Meleğim,bu kekler bir harikaaaa...benmari usulü pişiyor:)ben de mutlaka yapmak isterim..ellerine sağlık canımcım...afiyetler olsun..oğluşunu öperim...sevgiler..

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar siteniz çok güzel hayvan resimlerine bayılırım ben siteme gelirseniz sevinirm nasılsınız??????

Adsız dedi ki...

ay ben olsam dayanamaz açardım ne oluyor içerde diye yada ben kesin cam tencerede yaparım ama bi gün mutlaka denemek için tarifi not ettim
sevgilerr

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa ilk defa duydum,tencere kalıbı vardı annemin ocak üzerinde yapardı keki onu biliyordum ama bu şeklini ilk defa duydum çok ilginç bak hoşuma gitti.ellerine sağlık.

Aymen dedi ki...

ilginç, keki fincana koyduk diyelim, fincan da ne işi var, sonrada tencereye oturttuk su koyduk hadi bu da bi yere kadar. İyide bunlar nasıl kabarıyo böyleeeeeeee:))) süper
ellerine sağlık melekciğim,

yemedeyanindayat dedi ki...

merhaba,,, ellerinize sağlık..yapan tadan ve tatıran biri olarak nasıl güzel bir lezzet olduğunu biliyorum ve pratikte gerçekten hele o bekleme süresi acaba çatladımı suyamı karıştı...
benim keklerle pek aram olmadığından ben sizinde bahsettiğiniz gibi tek kişilik fincan keklerden yine tek kişilik fincan pastacıklar yapıvermiştim...ve tadı olağanüstü güzeldi...herkes çok beğenmişti...
ben sade denemiştim bu kakaolu kekler nefis olmuş tekrar ellerine sağlık....sevgilerimle..en kısa zamanda pastasınıda bekleriz...:))

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ne kadar pratik bir tarif değilmi.Bende denemiştim harika sonuç oluyor doğrusu ellerine sağlık canım öpt...

Adsız dedi ki...

selam melekcim..çok güzel bunlar ya...maşallah döktürmüşsün yine eline saglık..degişik güzel bir tarif olmuş..sanada güzel bir haftasonu canımm.....

Adsız dedi ki...

Bu kek bana çok enteresan geldi.Mutlaka denemeliyim.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canim geçmis olsun yaa, yorumunda deprem'den bahsediyordun insallah birsey olmamistir, melek'çigim ellerine saglik ne guzel gorunuyorlar oyle minicik minicik ben nedense boyle daha çok seviyorum, super olmustur eminim çocuklar beyendigine gore. Yanliz yapilisi çok farkli hiç denemedim ama nasil bu kadar kabardiklarini merak ettim, ama super yaaa, optum.

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Ne kadar güzel ve kolay bir yöntem. Eskiden pasta tencereleri vardı, veya düddüklü tencerede de kek yapılırdı. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Ellerine Saglik :))

Tadi kimbilir mükemmeldir :))

Iyi Bir Pazar Günü dilerim.

Selamlar Aysel

sevimin sayfasi dedi ki...

kekler harika olmus
cok degisik bir pisirme yöntemi kulanmisin
bende denemem lazim
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Canım Melek,

ne ilginç bir tarif bu böyle...

Mutlaka yapacağım.

Fincanlar çatlamıyor değil mi ???

Ellerinize sağlık.

www.misssgibi.com

Unknown dedi ki...

canim benim supersin yaaa nerden aklina geldi fincana koymak tombis tombis olmus muffinlerin bayildim.
ikram olarakta cok degisik ve hos
canim benim opuyorum sevgilerim biraktim.

Melek* dedi ki...

HADİS ÇOK GÜZEL CANIM SAĞOL KOYDUĞUN İÇİN DEMEK SEVAP KAZANMAK O KADAR KOLAY İSLAM DİNİNİ YAŞAMAK ÇOK KOLAY BİZ ZORLAŞTIRIYORUZ BİRİNE TEBSSÜM ETMEK SADAKAYSA MİSAFİR AĞIRLAMAK GÜNAHLARDAN TEMİZLENMEKSE ÇOK KOLAY YAŞAMAK ZATEN BUNLA OKULLARDA BİLE EĞİTİLMİYORMU GÜLÜMSEMEK MİSAFİR AĞIRLAMAK...NEYSE FİNCAN KEKİNİ GÖRÜR GÖRMEZ YAPTIM HABER VERİYİM DEDİM BLOGUMA BAKABİLİRSİN...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok degisik , nefis olmuslar ellerine saglik canim

Disalce dedi ki...

hep denemek istediğim ama unttuğum bir tarif..

ellerine sağlık...

ayrıca hadisi şerifte çok güzel....
paylaşımın için teşekkürler....

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık super gozukuyor.. nilde daha once gormustum... gercekten cok guzel kabarmıslar masallah.. afiyelte:)
opuyorum canım gorusuruz:)

lezzetlilerim dedi ki...

Melekcim çok ilginç ve pratik. Hemen denemk istiyorum. sevgiler

ceyt dedi ki...

merhaba Melekcim, çok hoş ve değişik bir tarif olmuş.ellerine sağlık canım.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Canim melekcigim kekin cok güzel olmus önceden bir tencere cikmisti kek yapiliyordu bana onu hatirlatti,sevgiler canim

ebrulitatlar dedi ki...

Melek'cim Nil'dede görmüştüm bu tarifi. Ama fincanlar çatlayacak diye cesaret edip yapamamıştım. Çok güzel olmuş seninkiler. Ellerine sağlık. Sevgiler, güzel bir hafta dilerim..

İlker Ergin dedi ki...

çok güzel olmuş valla.kıss nasılda kabarmış öyle fincanda,maaşallah.ellerine sağlık.öptüm.

Betül dedi ki...

cnm ya süpersin ne iyi fikir. kase de olur değil mi inş. çatlayıp patlamazlar eline sağlık cnm

HULYA dedi ki...

Melek'ciğim,
Nefis bir tarif bu.en kısa zamanda denemek istiyorum.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Valla bu tarif kek yapmak isteyen ve öğrenci evlerinde yaşanlar için süpermiş.hatta oldu da elektiriğimiz kesildi ve misafir gelecek.
Çok kurtarıcı bir tarif.Hemen kaydettim bilgisayarıma şekercim.
ellerine sağlık!

lezzetlilerim dedi ki...

Melekcim bende yaptım kekinden bakabilirsin canım. Gerçektende çok güzel ve pratikti ama bize yetmedi. Bir dahaki sefere daha fazla yapıam. sevgiler.

Mutluluk Defteri / Tuğba dedi ki...

Merhaba..
kekler harika olmuş canım. .
ellerine sağlık.
Ama içinde sıvı yağ yok mu..
tarif alacaktım ama yarım sanırım..
bir bakarsan sevinirim..

http://mutlulukdefteri.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Selam, cok guzel gorunuyorlar ellerinize saglik,Ben de sormak istiyorum, normal neskafe fincanlari ocak üstünde catlamıyor mu ve fincanlar nereye kadar dolduruluyor?.. Sevgiler..
Sevgi Ackersonn

meleginmarifetleri dedi ki...

selam canım normal fincanlarda çatlamıyor suyun içinde çünkü fincanların yarısından abiraz az su koyman yeterli çok olursa kaynarken içine su girme ihtimali var sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili melek sitene dün girdim ama daha çıkamadım:) tariflerin hepsi birbirinden güzel filcan keki hemen denemek isterim bu aralar mikserim bozuldu kek yapamıyordum tarifi görünce tam bana göre dedim ama merak ettiğim birşey var burda kekteki gibi bir sıra anladığım kadarıyla yok hepsini bir kapa koyup aynı andamı çırpıyoruz cevabın için şimdiden tşekkürlerimi sunarım Sevgilerimle Selen.....

meleginmarifetleri dedi ki...

Selencim yorumun için çok teşekkür ederim dediğin gibi öyle özel bir sıralama yok istediğin gibi karıştır yine güzel oluyor kolay gelsin hoşçakal umarım beğenirsin ılıkken yemek çok güzel oluyor bay

Adsız dedi ki...

Sevgili melek cevabından sonra eve gidince hemen denedim herşeye harfiyen uygum ama kapağını açtığımda çok güzel kabarmışlardı fakat pişmemişlerdi tekrar ocağa koydum yarım saat daha beklettim ama malesef içeri hala kek kıvamınsa değildii........ tabiki görüntü süper fakat içler yumuşaktı müsait olduğumda bir kez deneyecem yılmadım yani:) Sevgilerimle............. Selen

Adsız dedi ki...

tarifi alıp denedim hayatımda bu kadar iğrenc bu kadar kötü bir kek görmedim.sert sünger gibi iğrenç bir sekilde yumurta kokuyor cok tatsız. lütfen denemeyin hepsini attım ben. burdan anlıyoruz ki kek fincanda olmazmıs ve ya malzemeler böyle olmamalı.

Adsız dedi ki...

canım kek istedi ve kara kara düşünürken bu tarifi gördüm.evde fırınım olmadığından bunu denedim ve iyiki de denemişim.enfes oldu..hatta fırında yapılan keklerden bile daha güzel!çok güzel kabarıyor ve yumuşacık..tadı da süper!bu tarif hem pratik hem de çok güzel!herkes denemeli..sanırım beyenmiyenler tarife uygun yapmamışlar yada yapamamışlar..ben MELEK hanıma çok teşekkür ediyorum.elleriniz bi sihir..!

Adsız dedi ki...

bence bu pasta,süpriz bir pasta..çünkü tencerenin içinden ne çıkıcanı bilmiyorsunuz.kapağı açtığınızda güzel bi süpriz sizi bekliyor olucak!bu tarifi gördüğümden beri,hemen hemen hergün bunu yapıyorum.eşim çok beyendi ve işten eve döndüğünde evde kek bulamazsa çıldırıyor.ne de olsa ben alıştırdım tabi..herneyse,ben de yapa yapa pratik kazanıp kendimi geliştirdim anlıyıcanız..şimdilerde değişik kek hamurları ve soslar hazırlıyor "süpriz fincan kek" yapmıya devam ediyorum..

MERVE BAŞ dedi ki...

merhaba melek hanım. ben de çok ilginç buldum bu kek tarifini. deniycem ama fincan yerine fırın için olan kremkaramel kaplarında oluyor mu aynı şekilde?

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam Merve..
Tabiki dediğin kaplarda da olur.
Kolay gelsin sevgiler..

Adsız dedi ki...

MERABA

Adsız dedi ki...

selma.elma.nazli@hotmail.com
MRB ben bu kekı yapıyorum uzun zamandır ama ben arasına kremsantı koyuyorun cok daha güzel oluyo mutlaka oyle deneyın arasına muz ve cıkolata pacacıkları koyarsanız daha lezzetlı olur uzerınıde bı guzelde susledıkten sonra yemede yanında yat ama dolapta en az 1 saat bekletın afiyet olsun...........

#fatma# dedi ki...

yaptım yaptım ama bir az altlar da hamurluk kalmış daha kısık ateşte pişireceğim 2.kez yaptığımı adı meleğin pastası olarak tarifler arasında yerini aldı

KARAMUK dedi ki...

dün gece bu keki denedim ve beklediğimin üstünde bir lezzet çıktı ortaya.... önce fincanlar çatlarmı korkusu yaşadık ama birşey olmadı :) canınız çok tatlı istediğinde az sayıda misafir çaya geldiğinde yapılabilecek enfes bir tarif =)

Yeşim dedi ki...

Bu harika tarif için teşekkürler. Hemen bu akşam deneyıp sonucu buraya yazacağım. Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Yeşim dedi ki...

Melek Hanım, tarif için teşekkür ederim nefis oldu.
http://ojeliparmaklar.blogspot.com/2010/02/tencerede-kupa-kek.html

Adsız dedi ki...

cnm hemşerim kendim çok uzaklardayım ama kalbim denizli deNereli olduğunu okuyunca içim burkuldu.Tarifini yapıcam.Belki hasretimi biraz giderir.

meleginmarifetleri dedi ki...

Yeşim hanım beğenmenize çok sevindim afiyet olsun:)
Hoşçakalın..

meleginmarifetleri dedi ki...

Kıymetli hemşehrim ismini yazmamışsın ama:) İnşallah keki beğenirsin yorumunu bekleyeceğim:=) Afiyet olsun uzaklarda yaşamak çok zor:(
Hoşçakal..

M.Yasir'in Annesi dedi ki...

çok qüzel ve pratik qörünüyor canım
kesinlikle denicem..

http://www.bubenim-dunyam.blogspot.com/

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar bende denedim bu tarifi sünger gibi puf puf oldular fakat ben kalıplardan çıkamakta biraz zorlandım. Ama lezzetine diyecek yok gerçekten. Sanırım bir dahaki sefere fincanlarımı sıvıyağ ile değil margarinle ve biraz un serperek denemem gerekiyor:))) Tarif için çoook teşekkürler. Hem pratik hemde az miktarda oluşu harika:)

LeylaK dedi ki...

bu fincan keki ben de denemek istiyorum ama fincana yapışır diye korkuyorum. sizinkiler yapışmamış nasıl başardınız ? Ellerinize sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hi At the point:)

Adsız dedi ki...

özge; ben bu kadar güncel yemek blogu görmedim tebrik ediyorum sizi. yemek israfın konusundakı düşüncelerinize katılıyorum! ılık olarak yendıgınde bu kekler brownı gb olur emınım. elektrıkler gıderse guzel pişirme yöntemi.

meleginmarifetleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim Özge hanım...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...