6 Mayıs 2009 Çarşamba

ÇİLEKLİ PASTA....


Bu günlerde biraz yorgunmuyum yaşlanıyormuyum bilemedim:)(yaş 35 yolun yarısı demiş şaiir) her tarafım nasılda sızlıyor romatizmam var heralde artık, iki günden beri dizlerimin ağrısından rahatım yoktu, dün yağmur bir başladı halâ devam ediyor. Bu sene yaz biraz geç kaldı yoksa bu zamanlarda Denizli oldukça sıcak olurdu.

Ama dizlerimde sızlasa bacaklarımda ağrısa ben yağmurlu havayı çok severim yazdan pek hoşlamam yağmurlu ve puslu havalar tam benlik bakalım böyle ne kadar sürer?

Çilekli pasta getirdim sizlere bugün.

Annemin günü için geçtiğimiz hafta yapmıştım..

Kreması için malzemeler.

2 su bardağı süt.

4 yemek kaşığı un.

1 yumurta.

6 yemek kaşığı şeker.

Hepsi beraber çırpılır pişirilir, soğumaya bırakılır.

1 su bardağı süt ile 1 poşet kremşanti çırpılır soğutulup ve mikserle çırpılan kremaya kremşanti ilave edilir ve beraber çırpılır. Kremamız hazır..

Pandispanyası için malzemeler..

5 yumurta.

1 su bardağı şeker.

1 paket buğday nişastası.

1 yemek kaşığı un.

1 paket kabartma tozu.

1 paket vanilya.

Yumurta ve şeker şeker eriyene kadar mikserle çırpılır.

İçine nişasta un kabartma tozu ve vanilya ilave edilir karıştırılır.

Yağlanmış 28cm'lik kalıba hamuru döküp 180 derecede ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirilir.

soğuyan pandispanya üç parçaya ayrılır ve araları şekerli ıslatma suyu ile hafifçe ıslatılır ve karema sürülür üzerine küçük küçük doğranmış çilek ve muzlar dökülüp diğer kek üstüne koyulur ve böylece pastanın katları tamamlanır.

Üzeri için 1 su bardağı süt 1 poşet kremşanti ile çırpılır pastanın bütün etrafı kremşanti ile kaplanır ve üzerini istediğiniz gibi meyvelerle süsleyerek meyvelerin üzerinede tarifine uygun olarak hazırladığınız tart jölesini sürdükten sonra pastamız dolapta birkaç saat dinlendirilir.

Artık misafirlerimize ikram edip afiyetle yiyebiliriz:)

Hoşçakalın...

10 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Eline sağlık Melekciğim, geçmiş olsun ayrıca. Laf aramızda hava yağmulu olduğu zaman dışarı çıkamayacak olmaya kızarım ama evde kahvemle keyif yapmaya da bayılırım ben de ;)
Sevgiler,
Esra

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Melekciğim ellerine sağlık..
çilekleri görmekten duyduğum mutluluk tarifsiz.
harika görünüyor canım..
sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

melekcim nefis görünüyooorrrrr ellerine sağlık hiloşa selam öptüm sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun....
Pastanıza bayılmıştım ve sabırsızlıkla tarifini bekliyordum işte beklenen an dedim az önce:))
Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiyle kal:)

Adsız dedi ki...

Pastan sahane olmus, ellerine saglik canim. Sevgiler.

yeşim dedi ki...

pasta nefis olmuş canım ellerine sağlık...meyvalı pastaları çok seviyorum ....çok öptüm.sevgiler....

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.Harika görünüyor.
Melekcimburalarda cok sogudu yaa.
Havalar ne zaman isinacakbilmem.
Sevgilerle.

Feyza Fidan dedi ki...

Meleğim hiç sorma, her nekadar kabul etmek istemesekte vücut yaşlılığa dair sinyallerini veriyor :( Bende birde evham müsibetide var :(
Canımcım bu arada çilekli pastan enfes olmuş,ellerine sağlık..
Çok öpüyorum seni...

Betül dedi ki...

merhabalar...ellerinize sağlık güzelmi güzel bir pasta olmuş...

Melek* dedi ki...

melekcim Allah şifalar versin bendede arada oluyor nemli havalarda diz ağrısı yapıyor. bilirim zordur... pastanda çok güzel ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...