15 Aralık 2008 Pazartesi

CENET ELMASI KURUSU:))))(bilirmisiniz?)

Genellikle trabzon hurması diye bilinsede bizim buralarda cennet elması denir bu meyveye.

Pek çok kişi yemek istemez ağızda buruk bir tat bıraktığı için, aslında olgunlaşmışları bal gibi tatlıdır olgunlaşmamış olarak yediyse birisi bir daha ağzına almaz cennet elmasını.

Bu kurutulmuş cennet elmalarını belki birçoğunuz bilmiyordur, işte bu kuru haliyle gerçektende bir hurma oluyor bu meyve.

Asıl vatanı uzak doğu olan bu bu meyveninTrabzon hurması olarak bilinmesinin sebebi öncelikle Trabzon Artvin yöresinde görülmesi sebebi ile dir. Şu anda en fazla Akdeniz bölgesinde yetişmekte tüm ülkeye bu bölgeden gönderilmektedir.

Yeni yeni tanınmaya başlayan bu meyve A vitamini ve karbonhidratlar açısından çok zengin olup bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği lifli olması sebebi ile sindirim sistemi hastalıklarına iyi geldiği belirtilmektedir.

Ayrıca üzüm gibi antioksidanlarca zengin olması sebebi ile kanserden korunma da önemli bir yer tutmaktadır. İştah açıcılığının yanında kansızlığa da iyi geldiği belirtilen bu meyve safranın hararetini giderip mide gastritini önlediği tıbbi kitaplarda belirtiliyor
Kurutulmuş ve kurutulmamış bir arada duran bu meyveyi zamanında bol bol tüketmek gerek bence.

Eğer cennet elması'nın çıktığı zamanlarda bol güneşli illerde oturuyorsanız o güneşi boşuna ziyan etmeyip çokça cennet elması kurutun derim tadına doyum olmuyor:)

Kurutma işlemi nasıl olacak soruyorsunuz değilmi:)
Olgunlaşmamış yani sert meyveleri alın ve kabuklarını soyun ama mutlaka saplı olmalılar.
Kabukları soyulan meyveleri birbirine dokunmayacak şekilde saplarından bağlayarak ipe dizin.
Dizdiğiniz elmaları bol güneş alan bir balkona asın dikkat edin yağmur filan yemesin sonra bozulurlar.
3-4 hafta kadar bir sürede kurumuş olacaklar.
Kuruyan meyveleri toplayıp yıkayıp kurutun ve bir kolinin içine aralarına kağıt koyarak kat kat dizerek kaldırın.
Bir kaç hafta içinde dışları şekerlenmeye başlayacak(incir gibi) istediğiniz zaman tüketebilirsiniz artık...Tavsiye ederim:)))
Afiyet olsun....
Hoşçakalın...

50 yorum:

Tijen dedi ki...

Ay muhteşem! Biliyor musun Koreliler de kurutuyorlar ve onunla pek çok şey yapıyorlar. Bir ara Fethiye de yazmıştı yogurtland'de. Sizin orada adet midir?

Adsız dedi ki...

ilk defa kurusunu görüyorum. Çocukken yerdim neden bilmem şimdilerde hiç canım istemedi, uzun zamandır yemiyorum. AKlıma getirdin meleğim. Kurusu yok tazesini yiyelim.

öperim yanaklarından

PASTASEHRİ dedi ki...

muşmula da denilir bu meyveye. çok sevmemekle birlikte annemler bayıdlığı için çok kez yemişimdir . iyice yumuşayınca kaşıkla yemesini severim: )) amaa kurusunu ilk kez burada gördüm. hiç tatmadım.

zehra dedi ki...

cok ılgınc ılk defa gordum hurma kurusunu ellerınıze saglık nasıl kullanılır acaba

www.illedeyemek.com dedi ki...

Kurusunu ilk defa gördüm,paylaştığın için teşekkürler...

www.illedeyemek.com

Adsız dedi ki...

cennet elmasının buruk tadını ben de çok severim. kurusunu bilmiyordum.hemen evdekileri kurutmak geldi aklıma ama artık çok geç:) ne güzel anlatmışsınız teşekkürler.

neseersoy dedi ki...

selamm,
yaş olarak çok severim , kuru halinin ilk defa görüyorum . Şimdi tam zamanı belki kurutabilirim.
Sevgilerimle

meleginmarifetleri dedi ki...

Tijencim...
Korelilerin kuruttuğunu hiç bilmiyordum.
Bizim burada yeni yeni keşfedilen bir şey:) ama babadağ halkı fena alıştı:) bende onlardan biri olarak bu yıl kuruttum...
Zehra..
Kuru yemiş gibi tüketiyoruz biz..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Trabzon hurması olarak bilirim:)
bana çocukluğumu hatırlatır,ama nedense bi türlü tadını sevemediğim meyve çeşididir
kurusunu ilk kez görüyorum:)

Betül İnce dedi ki...

Ben olgununu çocukluğumdan beri çok severim, ama kurusunu ilk kez görüyorum. Teşekkürler yöntem için Melek'ciğim.

Sevgilerimle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Bilmezmiyim canim Melek'cigim, hemde babaannemlerin bahcesinde agaci vardi, ne severdim yemesini ama biraz yumsayinca, o agizda biraktigi buruk tadi hic unutmam, ayrica gecmis bayramin kutlu olsun, sevgiler..
Bu arad Zafer gazozunu da cooook ictimmmm

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Tazesini yerim ama bende kurusunu duymayanlardanım... Kurabiye veya keklerde nasıl olur acaba...

Sevgiyle...

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
kurusunu bilmiyordum cnm paylaşımın için teşekkürler
sevgiylekal
öptüm

Selcen Şenocak dedi ki...

Melekciğim kurusunu hiç duymamıştım cennet hurması (elması) bizimde severek yeriz hatta sizin oralardan geçerken çokça aldık balkonda olgunlaşmalarını bekliyorum birazını kurutup denemek isterim tadını merak ettim kurusu satılıyormuydu??? onu görmedim. Senden ne çok öğreneceklerimiz var :)

Sevgiler...

Disalce dedi ki...

seninde dediğin gibi ağzımı burktuğundan beri yemiyorum...

şahsen kurusunu merak ettim...değişik görünüyor....

paylaşımın için teşkürler melekcim....

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım kurusunu hiç duymamıştım.Tazesını yedımde .Bak bır sey daha ogrenmış oldum.Kucak dolusu sevgıler.

egeli dedi ki...

VERDİĞN BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM CANIM,ÇOK SEVERİM CENNET ELMASINI,AMA KURUSUNU İLK NDEFA GÖRÜYORUM ,BİZİM BURALARA BİR BAKINAYIM BELKİDE BULURUM...

Yaren dedi ki...

Cennet elmasi kurusunu okuyunca hic bilmedigim bir meyve sandim önce.Burda almanca ismini biliyorum,lezzeti pek hosuma gitmemisti.Ama zevk meselesi tabiki.Sayende türkce ismini ögrendim.Sevgiyle kal canim.

Adsız dedi ki...

cennet elmasının kurutulduğunu hiç bilmiyordum Hülyacım.Aydında hiç rastlamadım.Denersem belki burada da tutulur.Paylaştığın için teşekkürler.Sevgilerimle...

ebru dedi ki...

Melekcim cennet elmasını ben çok severim.Hele ki kakaolusuna bayılırım.O ağızda hiç buruk bir tat bırakmaz.Annemin bahçesinde var.Her sene toplar senin dediğin gibi ipe dizer.Bilirsin Denizlideki evlerin tavanlarında asılacak yerler vardır.Oraya asar.Erdikçe oradan koparır yeriz.Oğlum askıdakileri görmüş Anne bizde yapalım diye tutturmuştu.Kurutulmuşunu yemedim.Eminin o da çok lezzetlidir.Öpüyorum canım seni

Boncukçu dedi ki...

Geçen hürriyet pazarda sanıyorum yazmışlardı, bir de kolay bir tatlı tarifi vermişlerdi. Özenip aldım ama :(( pek tatlıydı, kurusu hoş olabilir, seneye deneyeyim bakalım.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bemde tazesine bayılırım şimdi bol iken tüketmeli...
Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Meleğim kurusunu bilmiyordum ama tazesini çok severim güzel bacım :)
Çok öptüm seni..

Adsız dedi ki...

Melek cim merhaba
Geçtiğimiz günlerde www.renklibloglar.com sitesi altında blogger bünyesinden çıkıp kendine alan adıyla daha profesyonel bir blog kurmak isteyenler için bir hizmet başlattık ,eğer sende düşünür isen yardımcı olmak isterim.Sitedeki iletişim kısmından bize kolaylıkla ulaşablirisin.

Referans bloglarımız
www.hayatintatlari.com
www.semraninmutfagi.com
www.kristalkelebek.com
www.pastardia.com

Hizmet bedelimiz 59 ytl dir.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Verdigin bilgiler icin tesekkürler.Bu hurmanin bir baska cinsi ise hem elma gibi sert ama buruk olmayan ve bir o kadarda tatli olandir....Bir kac yildir bunlar piyasada satiliyor.Böyle oluncada ister meyva salatasi ister pasta süsü gibi seylerde rahatlikla kullaniliyor.Sevgiler

Adsız dedi ki...

GÜNAYDIN CANIM..CENNET MEYVESİNİ ÇOK SEVERİM VE SIK SIK TÜKETİRİM..AMA İLK KEZ KURUSUNA RASTLADIM..ÇOK TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIM İÇİN..BENDE DENERİM İNŞALLAH..HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

Ben çok severim cennet hurmasını. Kurutulduğunu ilk defa senden öğrendim. Onu da mutlaka denemek isterim.
Bu güzel bilgiler için teşekkürler Melekcim. Kurular harika, ellerine sağlık:).
Sevgiler..
aslı

sare dedi ki...

Cennet hurmasını çok severim.Kesinlikle iyi fikir. Kurutulduğunu duymuştum,fakat bizim buralarda zor kurur herhalde(Adana).
Sevgiyle kalın.

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam Sare hanım..
Bence bir kere deyenin derim belki Adanada da kurur..

trabzonluu dedi ki...

arkadaşlar kurusu görünen trabzon hurması cennet elması degildir sadece artvin sahilinde ve gürcistanda olan laz hurmasıdır yumurta büyüklügünde olur ve lokum tadındadır diger hurma tatlarıyla farklıdır 12 aylarda pazera cıkar isteyen arkadaşlara gönderebilirim ben trabzonda bu hurmanın pazarlamasıyla ugraşıyorum tlf 05324373136

Unknown dedi ki...

çok yararlı bir paylaşım olmuş bilgine sağlık sanki hurma şeklinde yada kayısı kurusu şeklinde de yenilebilir gibi geldi bana öyle mi gerçekten

mehmet yıldız dedi ki...

trabzon hurmasını 4 yıl önce araştırma yaparak diktim meyve vermeye başladıar.130 ağaç var yakaşık 2 ton ancak para etmiyor toptancı halinde 60 kuruşa alıyorlar pazarlarda 2tl.satıyorlarkazanan aracılar zarar eden üreticiler...

servet gören dedi ki...

bu hurmalardan şu anda elimde mevcut,isteyenlere gönderebilirim
'saygılar'

E. Sedefcioğlu dedi ki...

Merhaba Melek,
Cennet elmasının kurusu gerçekten çok leziz. Babaannemler kurutup getirmişti geçen sene. İlk defa yaptık deneme niyetiyle demişti herkese 2 tane getirmiş. Herkesin gözü hakkını en sona bırakanın cennet elmasında idi:) Onlara da bir doktor tarif etmiş uzakdoğu ile alakalı araştırmalar yapan. Babaannemin anlattığı eğer yanlış hatırlamıyorsam kabuklarını soyduktan ve aralıklarla ipe dizdikten sonra kaynar suya batırıp çıkarmışlar ve gölgede kurutmuşlar. Kurutma imkanı olanlara tavsiye ederim. 2012 senesinin huzurlu bereketli bir sene olması ümidiyle...

Selo Kose dedi ki...

Edinmek isteyen olursa, gönderebilirim. Ben bu yıl kuruttum. 300 kg. kadar var. 0 532 252 44 72

EKSİS dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, firmamızın internet sitesinin kütüphane bölümünden kurutma ve kurutulmuş ürünler hakkında bilgi alabilirsiniz. http://www.kurutma.net

Adsız dedi ki...

selamlar...size bir şey sormak istiyorum evde uzun zamandır olgunlaşmamış cennet hurmalarım var nasıl kullanacağımı bilemiyorum bildiğiniz herhangi bir tarif varmı reçel,marmelat tarzı bir tarifiniz var sa paylaşabilirmisiniz lütfen

meleginmarifetleri dedi ki...

Selamlar..
Olgunlaşmamış cennet elmalarını kullanmak biraz zordur o kekri tatı inanın ağzında tuhaf bir his bırakır...
Bu yüzden olgunlaşması gerekir, mesela kuplara koyup dondurmayla veya kremayla ikram edebilirsiniz..
Hemen olgunlaşmaları içinde şu yöntemi kullanın...Büyük bir tencerenin içine cennetelmalarını doldurup ortasına bir tane elma koyun ve kapağını kapatın 2-3 gün sonra olgunlaşanları alıp yiyin..
Afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

selamlar...cevap için teşekkürler.yeni okudum cevabınızı gecikmiş bir teşekkür oldu tencere fikrinizi hemen deniycem çok sağolun.Allaha emanet olun

Adsız dedi ki...

cennet hurması kurusu bana trabzondan geliyor ama ben satışını yapıyorum bir sosyete pazarında insnaların innaılmaz dikkatini çekiyor ve tadına baktırıyorum.. abartmıyorum tadan 10 kişiden 9 u mutlaka satın alıyor... inanılmaz güzel bir tadı var...:))

ahmet pınar dedi ki...

Herkese merhabalar.Neredeyse tüm yorumları okudum.Öncelikle çok teşekkür ederim bu sıcak tavsiyelerinizi için.Bana büyük miktarlarda cennet meyvesi kurusu lazım.Bunu nereden tedarik edebilirim acaba.Bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz?Mail adresim:ahmetpinar87@gmail.com

Şimdiden çok teşekkürler.

ahmet pınar dedi ki...

Herkese merhabalar.Gerçekten çok değişik ve eminim ki çok faydalı bir meyve.Bu ürünün kurusundan bana fazla miktarlarda lazım.Bunu nereden tedarik edebilirim acaba.Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.Mail adresim:ahmetpinar87@gmail.com

Şimdiden çok teşekkürler

Unknown dedi ki...

kali ne onu anlamadım?Koli mi özel bir kağıt mı?sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Koli demek istemiştim ama yanlış yazmışım hemen düeltiyorum...:)

Unknown dedi ki...

Evet,rahatladım.'Kali'yiÖzel bir kağıt türü sandım:)

Unknown dedi ki...

Bu meyveyi muşmula olarak yazan da ama muşmula zaten ayrı bir meyve.Bu
elmaya benzediği için cennet elması denmiştir.Tam olmamışsa tadı biraz buruktur,olmuşsa güzel bir tadı vardır, çok nazik bir meyvedir,ağaçtan kendi,kendine bile düşer.Bazı yerlerde de hurma diye de bilinir ama hurma da ayrı bir meyve ve kuzey afrika ve ortadoğu gibi sıcak yerlerde yetişir.

Unknown dedi ki...

Muşmula da tam olmadığı zaman ağzı buruşturur ama olmamış hurma kadar değil. Ayrıca muşmulanın rengi kahve tonda ve kabukumsudur. Yaprakları meyvenin altındadır. Hurma turuncu renkli ve şeffaf kabukludur. Yaprakları sapında olur. Hurmayı da çok severim fakat olgun yumuşamış bir muşmulanın tadı bana daha hoş geliyor. Değişik ve özel bir tat. Saygılar...

Adsız dedi ki...

Bende bu meyve kurusundan var 0554 934 5438 bu numaradan arayin goruselim

Unknown dedi ki...

Cennet elmasının tazesini biliyorum.Cennet elmasına hurma da diyorlar.Aslı cennet elmasıdır.Bizim apartmanın bahçesinde var.Çok nazik bir meyvedir.Olgunlaşınca dalından düşüyor.Tam olgunsa burukluğu olmuyor.Bekletince de olgunlaşıyor.Kurusunu görmedim.

sido dedi ki...

turuncu renkli olgunları kurutmaya gelmiyor, yeşil sert olgunlaşmamış olanları ancak kurtulabiliyor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...