10 Mart 2015 Salı

SUSAM EZMELİ MİNİK ÇÖREKLER...

Merhaba..
Bugün miss gibi  bir çörekle geldim..
mayalı hamurla oynamayı öyle çok seviyorum ki her gün bir başka çeşit mayalı bişeyler yapmak geliyor içimden de tutuyorum kendimi...
böyle misafir gelince hemen bir çeşit mayalı tarif ekliyorum menü'ye..😉😉
Yapması kolay görselliği ve lezzeti süper bir çörek...
Malzemeler..
1 çay bardağı süt ılık
1 çay bardağı su ılık
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta
yarım paket yaş maya
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

İçi için..
yeteri kadar susam ezmesi ve şeker..
Not.. siz isterseniz nutella vs'de kullanabilirsiniz..

sıvı malzemeleri yumurtayı ve şekeri karıştırın içine mayayı ekleyin ve mıncıklayarak eritin..

Tuz ve unu ilave ederek güzelce yoğurun ve mayalanmaya bırakın..

Mayalanan hamuru 24 parçaya bölün ve bunları pasta tabağı büyülüğünde açın içlerine malzeme sürün ve rulo yapın..

her ruloyu 3'e bölün ve bunları muffin kalıplarına yerleştirin ve mayalanmaya bırakın.

Mayalanan çörekleri 200 derece ısınmış fırında pembeleşene kadar pişirin. .
Pişen çöreklerin üzerine fırından çıkar çıkmaz fırçayla birazcık sıvı yağ sürün soğuyunca afiyetle yiyin.😊☺

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel ellerine saglık bayıldım safiye acar tok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...