13 Mart 2015 Cuma

LOTUS ÇİÇEĞİ KURABİYE...


 Yabancı bir sitede görmüştüm bu kurabiyeyi  şekli çok hoşuma gitti en kısa zamanda denemem lazım dedim... İşte sonunda denedim ve hiçte fena olmadı görselliği oldukça güzeldi bence...

bu kurabiyeleri yapmak için minik duylardan gerekli başka bir şeyle olmaz mı  diye sorarsanız bu konuda  bir alternatif düşünmedim benim elimde yeterince  duyum vardı bunlar çok küçük parçalar olduğu için benzer bişeyler bulmak zor gibi geldi bana......

Malzemeler..
125 gr tereyağı..
1 yumurta.
1 kahve fincanı sıvıyağ..
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı vanilya.
aldığı kadar un..

Dolgu için..
100 gr taze kremayı kaynatmadan ısıtıp ocaktan alın içine 100 gr bitter çikolata koyun eriyen çikolatayı iyice karıştırıp dolaba koyun...
bütün malzemeyi karıştırıp güzelce bir hamur yoğurun...

Hamurdan yarım santim kalınlığında açın ve resimde gördüğünüz gibi çiçek şeklinde bir kalıpla kesin...
Kestiğiniz çiçekleri duyların üzerine güzelce giydirin ve dalgalı yerleri yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye düzgünce yerleştirin...

bütün hamuru bu şekilde hazıladıktan sonra kalan bir parça hamura 1 damla yeşil boya ekleyip minik minik taç yapraklar yapıp tepelerine güzelce sabitleyin...

Bütün çiçekleri tamamlayınca 180 derece ısınmış fırında pembeleşene kadar pişirin...
Fırından çıkan kurabiyeleri dikkatlice içlerindeki duyları çıkartın (bu aşamada çok dikkatli olun kurabiyeler kırılabilir) Kurabiyeleriniz  soğuyunca içini hazırladınız ganaj'la doldurun...

Kurabiyeleriniz artık yenmeye hazır...
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...