9 Mart 2008 Pazar

KURU FASÜLYEDEN KESTANE ŞEKERİ...

Herkese selam arkadaşlar..



Çoktan beri serapta gördüğüm yalancı kestane şekerini denemek istiyordum. akşam aklıma geldi hemen fasülyeleri ıslattım.

Çok eskiden kuru fasülyeden pasta yapardım baktım tarifi aynı ama ben serabın yaptığı gibi küçük toplar şeklinde yaptım.


Misafirliğe giderken götürdüm kestane şekeri zannettiler, hem çok hafif ve lezzetli tavsiye ediyorum.

Malzemeler:

1 su bardağı kuru fasülye (akşamdan ıslatılıp sabah haşlanacak)

1'5 su bardağı şeker

1 su bardağı çekilmiş ceviz

3 yumurta

125 gr yumuşak margarin

1 paket kabartma tozu

1 fiske tuz

Fasülye haşlanır blendırdan geçirilir yada iyice ezilir.

Yumurta şeker ve tuz çırpılır, fasülye margarin kabartma tozu ceviz ilave edilir.

Bütün malzemeler iyice karıştıktan sonra yağlanmış bir tepsiye dökülür

Ben 26 cm çapında bir borcama döktüm.

150 derecede ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişirilir.

İyice soğuduktan sonra elimizle parçalar koparıp, toplar yapılır.

Dolapta dinlendirilir ve sonra benmaride eritilen çikolata ile üzeri kaplanır.

Buz dolabına soğutulduktan sonra afiyetle yenilir.

47 yorum:

emineninemekleri dedi ki...

Melekcim, canim ay ne kadar nefis olmuslar. Helede fasülye oldugunu okyunca inan agzim acik kaldi.
Cok ilginc bi tarif , ellerin dert görmesin.

Kocaman öpüyorummmmmmmmm
Emos

Adsız dedi ki...

günaydın melekcim dedim mutlaka melek bir tarif eklemiştir.bir bakayım hele ellerine sağlık canım bazen fasulye fazla oluyor el altında demenek için çok hoş bir tarif pastasınıda görmüştüm..görüşmek üzere sevgiler .

Adsız dedi ki...

SELAM MELEKCİM..İLGİNÇ BİR TARİF DAHA...HİÇ DENEMEDİM FASULYELİ KASTANE ŞEKERİNİ..AMA SÜPER GÖRÜNÜYOR..ELİNE SAGLIK CANIM..SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık cok guzel gozukuyorlar..
serapta da gormustum gercekten harıka..
afıyet olsun size..
ıyı pazarlar..

fatostuncay.blogcu.com

Aynur dedi ki...

ayy neee ilginccc kuru fasulyeden hemdee ...

ellerine saglik canimcim

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba melekcigim,

nekadar degisik bir tarif ve lezzet eminim tadi cok güzeldir
cok güzel görünüyorlar canim

ellerine saglik

EZGi :)) dedi ki...

melekcim enfes bir sey olmuş bu.mutlaka denenecek:)
ellerine sglık canım sevgiler

Melek* dedi ki...

aa çok değişik ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

melek harika bişiy ulmuş bu,bidaha yapınca bizede gönder olurmu, ellerine sağlık...ZHL AYS...

SOFRAM dedi ki...

Melek'ciğim ellerine sağlık çok güzel olmuş topların, fasulye pastası yapmıştım gerçekten güzel bir lezzet, bunun da çok güzel olduğuna eminim,afiyetler olsun,Serap'a da tarif için teşekkürler, sevgilerimle...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim seninkilerde cok hos olmus.
Eline saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

bu tarifi duymuştum ama denemedim, görüntüler çok çekici, denesem iyi olacak.
Sevgilerimle.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Melekciğim çok ılgınç ellerine sağlık canım.Kadınlar gununude kutlarım.Sevgiler..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

melekciğim ellerine sağlk. pastasını yedim ama şekerleme olark düşünmemiştim... tekrar ellerine sağlık... sıcacık sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Melekcigim ellerine saglik canim..
Ben henüz hic denemedim ama degisik bir tarif..
Tadinida merak ettim dogrusu..


SEVGILER

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Kurufasulyeden böyle güzellik cikacagina inanamiyorum,tadini gercekten merak ettim.Ellerine saglik güzel görünüyorlar canim.

sevgilerimle.

Aymen dedi ki...

Aaa bu kimin fikri acaba? Süper bir buluş. Kestane şekerine bayılırım üstelik tadının benzeyeceğini daha yemeden tahmin edebiliyorum. Ellerine sağlık melekcim.

. dedi ki...

MELEKCIGIM ISTE BU TARIF BENIM ILGI ALANIMA GIRMIS VAZIYETTE.
DEYISIK LEZZETLERE BAYILIRIM:)
KURUFASULYEDEN KESTANE SEKERI!!!!
MIKNATIS GIBI CEKTI YANI,DENEMEM LAZIM:)))

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım benim deneyipte memnun kaldığına çok sevindim tek kelimeyle muhteşem olmuşlar bak canım istedi şimdi:) ellerine sağlık hayatım..güzel bir hafta dilerim çok öptüm

Betül dedi ki...

ayy inanmıyorummmm melekçiiiimmm biz kadınlardan korksunlar bacım, biz adama, fasulyeyi kestane kılığına sokup, böyle yediririz işte :) süpermiş ya bayıldım ellerine sağlık cnm, aa unutmadan, etkinliğimiz var katılabilirsen çok seviniriz, sevgiler cnm

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bende o zaman bu tarifi aldim ama yapmak kismet olmadi.Simdi sende görünce istahim kabardi.Misafirde gelecek acaba yapsam mi?Sevgiler

Adsız dedi ki...

AMA BEN ELİMİZLE PARÇALAR KOPARIP YUVARLAMA KISMINI ANLAMADIM KEK DAĞILMAZMI SANKİ BİR ŞEY EKLEMEK GEREKİYOR GİBİ İÇİNE CEVAP YAZARSANIZ BİRAN ÖNCE DENEMEK İSTİYORUM ELLERİNİZE SAĞLIK

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Melek'ciğimmm,
Ne kadar güzel olmuş, ellerine sağlık... Hep merak ediyorum da hiç denemedim:))

Sımsıcak sevgiler....

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam canım.
Elle yuvarlama işini anlamadım cevap yazarmısın demişsin işte cevabı yazıyorum.
Piştiği zaman yumuşak bir kıvamda oluyor öyle bildiğimiz kekler gibi kuru olmuyor.
Hani bazen kekimizin içi pişmez hamur olur onu anımsatan bir kıvamda oluyor ve çok kolay bir şekilde yuvarlanabiliyor.
İnşallah anlatabilmişimdir.
Hoşçakal...

sibellebutikpasta dedi ki...

Melekciğim, orjinalite uzmanım, süper bi tarif bu, bayılırım kestane şekerine, demek oluyor ki bu tarifi en kısa sürede deneyeceğim, yalnız bir sorum var, haşlanan kurufasülyeyi blendırdan geçirmeden önce kabuklarını soyuyormusun yoksa gerek yok mu?
Öpüyorum seni...

meleginmarifetleri dedi ki...

Sibelim canım.
ben kabuklarını soymadım gerekde yok zaten arada kaynayıp gidiyorlar:)
Blendıra kabukmu dayanır hiç hehehe dimi ama.
Sevgiler canım öptüm seni bay

Adsız dedi ki...

Kuru fasulye ıle yapılan pasta ve bu tarz ikramları merakla takıp edıyorum ama henur denemek kısmet olmadı bıraz cekınıyorum acıkcası. ama sen yaptığına göre benım için garantıdır ellerine sağlık zaten çok güzel görunuyorlar...

Ayrıca dığer siteme yorum bırakmıssın saol canım ama orayı guncellemıyorum blogcuyu yenı actığımda pordanda adres bulunsun dedım ama ıkısını yurutemedım yanı ordakıler çok eskı tarıfler baya duzenleme ıstıyor. o bakımdan blogcuya beklerım senı her zaman :) bıgun fırsat olursam tarıflerımı aktaracağım ama kımbılır ne zaman..

emelinmutfagi.blogcu.com

Gönül dedi ki...

meleğim benimmmmmm ellerine sağlık ne güsel olmuş..ay sende kilo yok be bebişim 2 kiloyu bir haftada verirsin daha benim çok varrrr neyse kaldı 9 :)))) öpüyorum canikom..sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
harika olmuş çok duydum ama hiç yapmadım merak ediyorum deneyeceğim bende
eline sağlık
iyi haftalar canım

uygarimizlahayat dedi ki...

Melekcimmmmmmmmm harikaaaaaaa görünüyor, valla bayıldım ellerine sağlık...

Yemekbahane dedi ki...

pastasını duymuştum ama şekerini sende görüyorum ilk kez.. denemek isterim.merak ettim lezzetini de ...

ellerine sağlık Melek'ciğim.

Sevgiler
Müge

muko dedi ki...

Ayyy inanamıyorummm yaaaa ne kadar güzelll ve değişikk bir tarif olmuşşşşşş
elleirne sağlıkk enfesss görünüyorlar ayrıca

sekergibi dedi ki...

şekercim
süpersin ilk fırsatta denicem ama sorularım var.
1. tadı gerçekten kesataneye benziyormu
2. sobada kebap olyormu
3. gaz yapma kapasitesi kestaneninki kadarmı yoksa fasülyenini kadarmı
cevaplarsan sevinirim
çünkim bu sorular beynimi kemiriyor.

Disalce dedi ki...

daha blogcu değilken denemiştim...çok güzel oluyor...işin en kötü tarafı içine fasulye koyduğunu bilmek...keşke banada başkas yapıp getirseydi..

ellerine sağlık canım..görüntü harika...

hdidem95 dedi ki...

melekcim kestaneyi sevmeyenlere benim gibi süper bir tat kurufasulyeli pastalar bende çok severim şahane olmuş ellerine sağlık öptüm sevgiler

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Meleğim Cok nefis görünüyor,ellerine saglik hayatım.İyi geceler...

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik harika gozukuyorlar serapta da gormustum enfes valla iyi geceler dilerim sana optum

dostkokusu dedi ki...

Geçen ay arkadaşlara gittiğimizde pasta ikram ettiler, üzeri kremalı ve koyu kahve renginde bi pasta.Bi lokma aldım çözemedim ne olduğunu, yedikçe kestane şekerinden yapıldığına emin olmaya başladım, sordum sonunda ve fasulyeyle yaptım deyince nasıl şaşırmıştım anlatamam :P
Fasulyeden bile tatlı yapıldığını ilk defa o gün duymuştum, şimdi de sen de görünce anladım ki çok cahilmişim :P İlginçtir ama gerçekten kestane tadında oluyor fasulye, ellerine sağlık melek :) _Saniye_

Adsız dedi ki...

mrb
benimde aklımda aslında çokta pratik ve her evde mutlaka bulunna malzeme kuru fasulye...deneyeceğim ilk fırsatta...ellerinize sağlık..

Feyza Fidan dedi ki...

Meleğimmm, harika olmuş vallahii, müthiş bir fikir..
Bayıldım, bayıldımmmmm..
Ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum seni...

Betül İnce dedi ki...

Bu çok ilginç, denenmeye değer ve çok güzel görünen bir tarif Melek'ciğim, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Tabiat Ana dedi ki...

bayılırım kestane sekerine mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık.

sofi dedi ki...

Melekçim, döktürmüşsün yine, yazıların, tariflerin harika, okadar okunası bir blog yarattın ki, içten, doğal, bizden, sıcacık, sürprizlerle dolu, öğretici, yüreğine sağlık canım benim...

anneminkizıyim dedi ki...

Selamlar canim, ellerine saglik ne degisik olmus, fasulyeli kestane sekerin, cok begendim, ellerine saglik, sevgiler...

Naile dedi ki...

Merhaba melek, evet firik bulgurdan daha çok su çekiyor benim firik pilavı tarifim ise aşağıda:

http://aintabsofrasi.blogspot.com/2007/10/firik-pilav.html

Yaren dedi ki...

Melekcim harika görünüyorlar,ne zamandir benidme kalimda bu güzel tarif ,bende ikizlerin annesi aysede görmüstüm,aklimda kala kaldi.Hafta sonu misafirler gelcek ,onlara yaparim insal.Seninkilerde süper olmus,ellerine saglik canim benim.SEvigle kal hayatimm.

TATLI DİYAR dedi ki...

meleğimmmmmmmmmmmm
öncelolsun canım
netsiz kalmak ne demektir bilirim:)
aman bir nazardır bloglarda dolaşıo ama hadi hayırlısı
canım
kestane şekeri süper olmuşşşşşşşşş
bu tarifi bende ayşede görmüştüm
en yakın zamanda denemek istiyorum

ellerine sağlık blogşörüm
öptümmmmmmmmmmmmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...