29 Nisan 2008 Salı

KÜLAH PASTA...


Bu pastayı yapmak için kalıplar satılıyor ama benim elimde kalıplarım yoktu, ne yaptıııııııım yağ tenekesinden keserek kendi kalıbımı kendim yaptım.Üzerlerine yağlı kağıt sardım ki yapışıp kalmasın:) 
Not: Bence benim tekniği denemeye kalkmayın çok zor ve bir o kadar da kesici oluyor....
MALZEMELER:

Kreması için:

2 Su bardağı süt.

4 yemek kaşığı tepeleme un.

4 yemek kaşığı şeker.

1 yumurta.

Bütün malzeme beraber pişirilir ve soğutulur.

1 Poşet muzlu kremole
1 Poşet kremşanti

Kremole üzerindeki tarif gibi hazırlanır.

Kremşanti 1 su bardağı süt ile çırpılır.

Hepside kremayla karıştırılır ve iyice çırpılır.

3 tane muz tavla zarı büyüklüğünde küp küp doğranır ve kremanın içine karıştırılır.

Kremamız kullanmak için hazııııır.
Hamur için..

Kendim hamur yoğurup yapamak istiyorum derseniz bu tarifden yapabilirsiniz..
1 kahve fincanı süt.
2 yumurta.
1 kahve fincanı şeker.
1 kahve fincanı  Erimiş margarin.
1 paket vanilya.
1 yemek kaşığı toz amonyak  siz bunu kullanmak istemezseniz  amonyak  yerine1/2 paket kabartma tozu kullanabilirsiniz. .
Aldığı kadar un..

Bütün malzemyi yoğurun ve merdaneyle çok ince olmayacak şekilde açın..

Ve aşağıda anlattığım gibi şekil verin..

Elinizde kalıp olduktan sonra yapması çok basit...

Hamuru yoğurdum hazırladım diyene kadar en kolay yolu Milföy hamuru kullanmak...

Her parçayı merdane ile çok ince olmamayacak şekilde açın.

Açılan hamuru 2 santim kalınlığında şeritler halinde kesin.

O parçaları kalıpların üzerine sarın.


Yağlanmış tepsiye dizin.


200 derecede ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirin.

Pişen külahlar soğuduktan sonra içlerine hazırladığımız krema çay kaşığı ile doldurulur.
İsterseniz üzerlerine renkli şeker yada renkli çikolatalardan dökebilirsiniz.
Herkese afiyet bal şeker olsuuuuuuun..

67 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

MELEK'CİM MERHABA CANIM..NEFİS GÖRÜNÜYOR ŞU PALYOÇA KÜLAHLARIN..KALIPSIZ ZOR OLUYOR BENDE ARADIM BİR ARA BULAMADIM MALESEF..
ELİNE SAĞLIK CANIM..SEVGİLER.

Nilgün dedi ki...

Melekcigim valla harika olmus ne söylesem canim cekti valla..Ellerine saglik canim


SEVGILER

elma şekeri dedi ki...

ellerine saglik nefis görünüyor....

ayseyaman dedi ki...

Melekcim ellerine sağlık, kalıp olmadığı halde ne güzelde külahları yapmışsın valla süper..
Ben kendimden utanıyorum, hususi gittim kalıp aldım diğer ne olduğu belirsiz kalıplarım gibi onlarda yatıyor, napıyim dayanamayıp alıyorum. :)
Demekki iş kalıpta değil onu yapacak kişide bitiyor.
Senin güzel ve orjınal tariflerini seviyorum..
Aklımda desenli kek tarifin var bide bunu kayıt ediyorum, umarım bir gün denerim..
Ellerine sağlık canim
sevgilerle

Adsız dedi ki...

Melegim sen bitanesin...
ben daha once buna benzer tarifler gormustum fakat hep satin alinan aluminyum kulahlara sarildigini gormustum bende burada onlardan ne yazikki bulamadim...ve seninde kagittan yaptigini gorunce inan cok sevindim
tarifin icin tesekkurler
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canım bu ne muhtesem bısey ya.. ya ellerınden beceri akıyor valla.. her yaptıgın super melegım ya. kursa senın yanına mı gelsem napsam.. mutlaka deneyecem mutlaka.. etkınlık bıtsın.. kesın.. ama senın gıbı guzel olur mu bılmıyorum..
ellerine kollarına saglık hayatım.. afıyet olsun sıze..
sayfamda guzel bır yer aldı saolasın:)
etkınlıge de katıldıgın ıcın tesekkurler canım..
2 hafta etkınlık bende. herzaman beklerim:)
sevgılerımı bırakıyorum hayatım..
opuyorum..


Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek:)
isim: fatos tuncay
site adı: http://fatostuncay.blogcu.com/
Tarif : Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/
Tüm hayallerinin hayırlısıyla gerçekleşmesi dileği ile;

SEVGİLERİMLE;

FATOŞ

sevimin sayfasi dedi ki...

melekcim bunlar harika olmus canim,ben bu külahlari cak sevdim ama benim de bu kaliplardan yok...
ellerine saglik canim benim

EZGi :)) dedi ki...

enfes görünüyor canım çok şık olmuş eline saglık sevgiler

Bak ben dedi ki...

Azmine hayran kaldım gerçekten, kendin pişir kendin ye bir de üstüne üstlük kalıbını da kendin dizayn et... harika valla... Ellerinize sağlık, çok güzel şekillenmişler, demek ki kalıp yapmada da ustasın:))

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Melek bende bu külahları çok beğeniyorum ama kalıp olmadığı için nasıl yapsam diye düşünüyordum... Yağ tenekesiyle bir savaşı göze alabilirsem deneyeceğim... Çok şık olmuşlar Ellerine sağlık sıcacık sevgiler....

sarımutfak-hande dedi ki...

slm melekçim
külahlar harika olmuş ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten çok güzeller. İzmir de torpil diyebir tatlı vardır onlara benziyor.mutfaktakeyif.blogcu.com

Adsız dedi ki...

melekcım vallahı harıkasın. bu kulahlar zaten super ona dıyecek sozum yok ama kalıbını kendın yapmanda ayrıca takdır edılmesı gerekn bır konu. senı tebrık edıyorum gercekten. elındekı malzemelerı değerlendırmesını bıle yaratıcı zekaya sahıp ınsanların daha becerıklı olduklarını dusunurum hep sen zaten bunu çoktan kanıtlamıs bır arkadasımızsın. sevgiler canım..1 tane kulah aldım gıdıyorum :)


emelinmutfagi.blogcu.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, görüntü süper.. Ben de bir ara bu külahlardan yapmak istemiştim ama kalıbım olmadığı için ertelemiştim.. Fikir için teşekkürler!

Adsız dedi ki...

melegim cok alem kadin ya binyil düsünsem aklima gelmezdi bu külahi yapmak bence böyle daha güzel olmus nasi becerdin tenekeyi kesmeyi vallaha cok zeki bir kadinsin canim eline saglik ,sevgiler

hdidem95 dedi ki...

melekcim ellerine sağlık canım çok güzel olmuş külahlar beni affet denizliden ikidefa geçtim biri gece yarısı diğeri dönüş sabahın körü o saatlerdede rahatsız edemezdim tel numaranda yoktu üstelikde :(( ama temmuzdaki düğünde işallah görüşürüz öptüm canım sevgiler

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Meleğim maaşAllah diyorum başka da bişi demiyorum sana :)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Melekcığım bu ne marıfetlılık canım ellerıne sağlık.Sevgıler..

Adsız dedi ki...

Muhteşemm..çok değişik..Söz bulamıyorum..Ya hep derim bizim kadınlarımız çok marifetli ve yaratıcı...Külahları yapabileceğimi sanmıyorum ama...nasıl kesilir o teneke...Çok isterdim kalıpları bulunca ilk işim denemek olacak...Sevgimle..
sehnazmutfakta.blogcu

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm harika olmuş kalıbını kendin yapmanada bayıldım:) ellerine sağlık canım öpüyorum kocaman sevgiler

fatoş ile esoş dedi ki...

merhaba melek abla pasta çok güzel olmuş ellerine sağlık hadi baybay...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım ya tenekeyi kesersen ya bi yerine bişey olsaydı.
Ama süper buluş yani,ellerine sağlık.
Üzerine birar tane çilek koyalım ımmmm:)

Adsız dedi ki...

Melek'cim ellerine sağlık canım harika olmuş külah pastaların. Babama tarif ettim senin kalıplardan bana yapıcak.Güzel fikir vallahi tuttum.Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus canim
kaliplarin olmasada aynen hazirlamissin becerikli melek sevgiler afiyet olsun,

Adsız dedi ki...

Cok marifetlisin Melek hele kalip fikrin dahiyane ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

Valla bu külah yapma konusunda kutluyorum seni, ne kadar yaraticisin öyle. Seni marifetli seniii.. Cok sahane olmuslar canim, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Merhaba ,
Tebrikler.Tenekeden kalıp yapmak, hepsini aynı ebatta hazırlayabilmek harika.
Gençlerin buluşları, marifetleri beni çok sevindiriyor.
Ellerine sağlık canım. Pastaların süper olmuş. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Melek'cim bende dün eminönündeydim.Bu korne kalıplardan aldım.En kısa zamanda mutlaka yapmak istiyorum.Ayrıntılı resimlemen çok iyi olmuş.Ellerine sağlık.

PASTASEHRİ dedi ki...

çoook çok güzel olmuş hele kalıpları yapma fikri müthiş...

Selcen Şenocak dedi ki...

Canım yaaa nasıl yaptın bu kalıpları bende ne zamandır yapmak istiyorum ama bir türlü külah kalıbını bulamadım. nasıl kestin merak ettim anlatırmısın bende yapmak istiyorum.

ellerine sağlık nefis görünüyor sevgiler...

nagehan dedi ki...

Yaa çok güzel olmuş bunlar, ellerine sağlık melekcim...Valla harikasın nasıl yaptın tenekeden kalıpları elin falan kesilseydi ya...Allah korusun. Ama harika olmuşlar gerçekden,eline koluna sağlık......

Sevgiler
Nagehan

Bir Dilim Düş dedi ki...

Melekciğim tebrik ederim canım çok başarılı olmuş kendi yaptığın kalıpların, demek ki neymiş insan istersen her şeyi yapabilirmiş. Ellerine sağlık canım benim...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Vay marifetli melekciğim, ne kadar yaratıcı olduğunu kanıtladın değilmi gülüm:)))şahane bir fikir.pastanında enfes olduğuna eminim, çünkü kremalı her şeyi çok severim.ellerine sağlık canım.
sebilay.

angel dedi ki...

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İşte yaratıcılık ve sonuç mükemmel...Kalıp olmadığı halde sen bu işi çok da güzel kotarmışsın...Görüntü süper tadı zaten süper...Ellerine sağlık canım he zamanki gibi harikasın...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

mrb
yine ilginç bir tarif..kalıplarını bulursam deneyeceğim..nefis görünüyolar..ellerinize sağlık.

ceyt dedi ki...

melekcim, harikasın canım benim.maşallah.nefiss olmuş.ellerine sağlık.
sevgiler tatlım..

Yemekbahane dedi ki...

Melek merhaba,

Çok güzel gözüküyor pastacıklar...

Ellerine sağlık

Müge

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Çok güzel, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

maTRakiye dedi ki...

kızım sen delisin , o kadar uğraştın demek ananınnnn. dur yazın geleyim o zmanyap bunları. bende yardım ederimen azından. ben blogcuya başladım yine. gel bak neler var bende de

öptümmmm

egeli dedi ki...

süper olmuş ellerine sağlık ,yağ tenekesindende kalıp yapmak iyi fikir ,bravo,ama zor olmadımı tenekeyi kesmek???sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Melek'cigim,
Ben cok severim bunu, Izmir'de "Torpil" diye satilir. Ne cok yedik....
Ne marifetlisin, bende kalibini nasil bulmali derken onu da kendin halletmoissin, ellerine saglik benim hamarat hemserim. Optummm
Guzel bir gun diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Betül dedi ki...

melekcim harika olmuş canım, sen ne becerikli kadınsın maşallah kalıbı bile kendin yapmışsın, süper görünüyorlar, senden bir sürü yeni tarifleri öğreniyorum ellerine sağlık canım

Gönül dedi ki...

canikom harika olmuş ellerine sağlık ...ne becerüklü hatunsun meleğim sen ya:)))) öpüyorum sevgilerimle yavruceylanım

peynir hösmelimi dedi ki...

Melekcim cok hossun valla.Kimin aklina gelir yag tenekesini kesmek.Eskiden babam agzini acarda su tenekesi yapardi.Bayagi zor bir istir aslinda bravo arkadasima helal olsun.
Azmin sonu iste.Ellerine saglik,külahlarda süper olmus haa.Tenekedenya :))
sevgiler canim arkadasim:))

akasyakokusu dedi ki...

canım benim döndüm evime..enfeksiyon kapmış ilaç verdi dr...
babama üzüldüm ara vericem bloga..birkaç güne dönerim belki.

sofi dedi ki...

Melekcim, inanılmazsın! yaratıcılığın, çözüm üretmedeki başarına şapka çıkartıyorum, ellerin dert görmesin...

Adsız dedi ki...

Blogunuzu çok öncesinden tanıyorum. Bazen yorum yazdığım blogcularda rastlaşıyoruz ve ilk kez yorum yazmamın zorunlu olduğunu hissetim.
Külah Pasta tarifinizi okurken, kalıbını sizin yaptığınızı okuyunca çok hoşuma gitti. Gerçekten blog adınıza yaraşır marifeti sergilemişsiniz. Yorum yazan arkadaşlarınızın yorumları da aynı konu üzerine odaklı, yazılar. Çok ilginç buldum, maharetlisiniz. Tarifiniz de çok güzel, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

melekcigim vallahi agzim acik kaldi canim harikasin yaa ben bir blogta bir tarif gormustum hazir kulahlarla yapiliyormus pastayi yapmaktan vaz gecmistim nereden bulacagim kulahlari diye:)))sayende kulah sorunu kalkti en kisa zamanda deneyecegim.
canim cok tesekkur ederim.ellerine saglik.cok yaraticisin
cok nefis olmus
melekcigim ben birde yaprak hamurundan denemeyi dusunuyorum. bilmem nasil olur.denemekte yarar var degilmi:))opuyorum canim seni kucak dolusssu sevgilerimi gonderdim.

NzlGl dedi ki...

süperrrrrrrrrr

hem yaratıcılık hemde görüntü ne diyeyim aklınıza ve ellerinize sağlık

Mebrule dedi ki...

Canim harikasin, nasil yaraticilik bu boyle...cok begendim ve eminim ki cocuklarda baayilacaktir bu pastaya...en kisa zamanda deniycem, cok yaraticisin :)memleketime selamlar :)

Adsız dedi ki...

valla bravo.tek kelimeyle muhteşem.ne cin fikir.yağ tenekesinden kalıp yapmak.harikasın melekcim.nefis bir külah pasta olmuş.çok marifetlisin maşallah.ellerine sağlık.süperrr.

Hülya dedi ki...

Azmedince olmayacak şey yok di mi?Valla süpersin ne diyeyim;)
Yalnız elini kesmiştir bu kız şimdi diye de düşünmedim değil:(
Umarım yanılıyorumdur.....

Çok şık olmuşlar bu arada.

Aymen dedi ki...

slmm. haftasonu kermes vardı ve içi çikolatalısı yapılmıştı ama denemeye fırsat olmadı eminim harikadır. ellerine sağlık.

yesildomates dedi ki...

canım arkadaşım neler yapmışsın sen gelmeyeli..maşallah nazar etmiyeyim seni:))
sen ne beceriklisin..kıryıl düşünsem tenekeden kalıp yapılacağı aklıma gelmez..şaşırdım valla..çoğumuz kalıp yok diye bu güzel pastayı yapamıyorduk..seyende bu güzellkten mahrum kalmayacağız..
ama ne yalan söyliyeyim merak ettim nasıl kestin yağ tenekesini?..sırrı varmı..
ellerine sağlık..harika olmuşlar...

Disalce dedi ki...

marifetli arkadaşım benim..maşallah sana....nerden aklına geldi kalıp yapmak.....

ellerine sağlık..harika olmuşlar....yağım bi bitsin bakayım ben yapabilecekmiyim kalıp...

öpüyorum seni canım..

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik sahane olmuslar,optum

Adsız dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?
MERHABA CANIM ARKADAŞIM,YİNE HARİKALAR YARATMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK,YÜREĞİNE SAĞLIK,GÖRÜŞMEK ÜZERE SEVGİLER.DİĞER SİTEMEDE GELİRSEN SEVİNİRİM.www.esrakasim.blogspot.com,sevgiler

adigenisehilal dedi ki...

yorum da yorum... ne yorum yaziim ben bu külahlara??? delisin sen o kadar... bunlarla uğraşacağına otur da yelek neyim ör tamam mı... annadın sen onu... öptüm...

Adsız dedi ki...

merhabalar,Bnde yaptım sizin bu külahlardan.Kornet gibi oldu çocuklar bayıldılar ellerine sağlık daha yayınlamadım.Lezzet süper oldu ama.Ben yazıcı kağıdı kalın oluyor ya onu 4 e kasarak külah yaptım gayet güzel oldu.....


lezzetmutfağı....

Adsız dedi ki...

süper bisey eline saglik ilk defa gördüm deniycem.

Adsız dedi ki...

MEN zeytoen
herkese slm ellerinize sagilikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk bende en boyuk askima yapemde bacaklarini yesin :D:D saka saka ama gercekten cok guzel olmus elerinize golariniza sagik optum cuzzz

Unknown dedi ki...

melekcim tarifini milfoy hamuru ile denedim nefis otesi oldu:))
gormek istersen yayinda...

kucak dolusu sevgilerrrrrr.

haaa lokantanda yemeklerin yanmis ocak batmisss:)))))) bilgilerine:)))

Adsız dedi ki...

valla benimki hiç güzel olmadı birde çok kötü koktu

Adsız dedi ki...

hamurunuz ekmek hamuru gibi olmuş ve ekmek hamurunun içinde krema veya bir krem şanti düşünemiyorum.Bir milföy çok daha güzel sonuç veriyor.

meleginmarifetleri dedi ki...

Teşeküürler ismini vermeyen arkadaş..
İlk olarak şunu belrtmek isterim. Her yoruma teşekkür edemiyorum eğer konu hakkında sorular olursa cevaplamaya çalışıyorum.
Tenekeyi nasıl kestiğimi anlatma konusuna gelince eski bir makasla kestim ve pense yardımı ile büktüm ama biraz zor oluyor elleri kesiliyor insanın onuda belirteyim.
Hamuruma gelince ekmek hamuru değil amonyaklı bir hamur ve piştiğinde kıtır kırıt bir külah oluyor denemeden yorum yapmanıza şaşırdım.
Milföy hamuru ile bende yapmıştım ama milföyü tercih etmiyorum ben çok çabuk yumuşayıp o kıtırlığğı gidiyor ama tabiiki damak tadı herkesin farklı.
Külahları bodur görmeniz enteresan geldi nasıl boyunu ölçebilidiniz merak ettim.
Çok teşekkür ederim ilginize..
Hoşçakalın..

Adsız dedi ki...

budur yaaaaa!!! harikasınız bu arada tarif yazmaktan kolum koptu neyse kapatım neti mantı yapıcm daha :) hayırlı ramazanlarrrrrrrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...