16 Şubat 2015 Pazartesi

ELMALI ALMAN KEKİ..

 Almanya'da yaşayan arkadaşım Elvan vermişti bu Alman kekinin tarifini... Söylediğine göre çok eski orjinal bir tarifmiş..
Baktım yenmeyen elmalar oldukça çok ne yapmalı ya elmalı kurabiye ya kek... kurabiye biraz oyalayıcı bende kek yapmaya karar verdim. ...😊☺

Malzemeler. ..
4 yumurta..
3 çeyrek su bardağı  toz şeker..
150 gr erimiş tereyağı. .
250 gr un (10 yemek kaşığı )
1 paket vanilyalı  puding..
1 paket kabartma tozu.
1 paket vanilya. .
3-4 elma..
Biraz limon suyu. .

Yumurta ve şekeri  iyice çırpın. ..
İçine tereyağını ekleyip  karıştırın. .
Kuru malzemelerin hepsini ilave edip güzelce karıştırın...
Yağlı kağıt koyduğunuz kelepçeli kalıba hamuru dökün. .
Elmaları dilimleyip biraz  limon suyu ile karıştırın ve elmaları hamurun  üzerine dizin...
180 derece ısınmış fırında pişirin...
Fırından çıkınca üzerine pudra  şekeri  serpin..
Afiyet olsun. ..

19 yorum:

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Kekin her türlüsüne varım, ellerine sağlık Melek'ciğim sevgiler...

Mutfağımdaki Fısıltılar dedi ki...

Ellerinize sağlık Melek Hanım. Yine çok güzel bir tarif vermişsiniz. Benim gibi elmayı çiğ tüketemeyenler için harika bir alternatif.

Birsen Aktugan dedi ki...

Hülyacığım benim en sık yaptığım kek bu. Hem çok kolay hemde şık ve lezzetli. Aynısı mürdüm eriğiyle de harika oluyor.ben üstüne tarcında döküyorum.

yigit akyuz dedi ki...

3 çeyrek su bardagı ne demek

Adsız dedi ki...

3 çeyrek su bardagı şeker bir anlamadım

Adsız dedi ki...

Bu tarifi tekrar gozde gecirmek iyi olur. 3 ceyrek su bardagi diye bir olcu var mi? Ayrica malzemeler de yer alan vanilyali puddingi nereye ilave ediyoruz.

Adsız dedi ki...

Çeyrek bardak × 3 arkadaşlar.anlasılmayacak ne var.bir su bardagının 4te 3ü yani

Adsız dedi ki...

3 çeyrek su bardağı ne demek. Puding kuru halde mi hamura katılacak.

Unknown dedi ki...

3 çeyrek galiba 1,5 bardak anlamına geliyor

NiSaKa dedi ki...

o zaman tarifi revize edermisiniz lütfen. üç çeyrek bardak lafını ve vanilyalı pudingi anlıyamadım

Sakin dedi ki...

3/4 bardak şeker , pratik olarak üstten 2 parmak eksik bu ölçüyü karşılar sanırım.
Pudingi de una ekliyorsunuz...
Afiyet...

Adsız dedi ki...

Yaptım çok da beğenildi. Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Bu güzel tarif için teşekkürler gerçekten çok güzel oldu.

Unknown dedi ki...

Vanilyalı pudingi toz halinde mı ekliyoruz

Kolaylezzet dedi ki...

Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

3 çeyrek su bardağı,bir bardağın 3/4 ü demektir.

Unknown dedi ki...

3 ceyrek su bardagi tarifini anliyamadim.

Unknown dedi ki...

3 şu bardağı çeyrek diyeceğine 1 şu bardağı şeker desen olurdu hepimizde anlardık

Adsız dedi ki...

3 çeyrek almancadan çevrilmiş ve 4 te 3 kadar demek....puding tozunu una ilave ediyorsun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...