8 Şubat 2010 Pazartesi

PIRASA KAVURMASI....

Pırasa nedense pek sevilen bir sebze değildir, pek çok evde belki de pişmez bile. Ben kış sebzelerinin hepsini de çok severim hele pırasa mmmm nefis bence:)

Çocukluğumdan beri evde önce pırasanın beyaz bölümü zeytinyağlı pişirilir kalan yeşil yaprak bölümü de bu şekilde kavurma yapılırdı.

Bizim küçüklüğümüzde öyle ben bu yemeği sevmem bunu yemem gibi bir lüksümüz hiç olmadı, pişen her yemekten yemek zorundaydık ve yerdik, anne kuralları:) belkide bu sebebten her sebzeyi severim(kereviz yemeği hariç)

Bana sorarsanız çok lezzetli ve çok kolay bir yemek.

1 kg pırasa.
200 gr kadar kıyma.
Salça.
İstediğiniz kadar sıvı yağ.
Üzerine kırmak için yumurta(kç tane isterseniz)
Tuz, karabiber.

Pırasaları yıkadıktan sonra ortalarında bir kere keselim ve ince ince kıyalım.

Tencerede kıymayı biraz kavurduktan sonra içine pırasaları ilave edip kavurmaya devm edelim biraz kavrulunca salçasını ve tuzunu koyup karıştıralım.

İyice kavrulan pırasaların üzerine yumurtaları kırıp tencerenin kapağını kapatıp ocağı kısalım.
Yumurtaların pişmesine yakın ocağı kapatalım.

Servis etmeden önce üzerine karabiber serpelim.

Meleğin tavsiyesi: yanında limon ve kurubiberle nefis olur...
İşte yemeğimiz hazır herkese afiyet olsun..

17 yorum:

inci dedi ki...

face'te gördüm hemen geldim:))soğumadan sıcak sıcakk...yumurtalı pırasa benim hiç bilmediğim bi tarif..ama benzerini ıspanakla yapıyorum..genelde pırasa kızlarım yemediği için almıyorum..ama ben kıymalı limonlu,zeytinyağlı her çeşidini severim...ellerine sağlıkk...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım nasıl güzel görünüyor.
Ellerine koluna sağlık canım
sevgiler

karamel mutfak dedi ki...

mimmm vallahi bende esimde bayiliriz pirasaya ama yapilisinda ufacicik bir fark var bizde yumurtalar dagitilir mimm mimm esliginde mideye indirilir :))ellerine saglik canim.

Aymen dedi ki...

saat geç olsada tıka basa yiyebilirim yinede. ellerine sağlık

lezzetmutfağı dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende pırasanın her türlüsüne bayılırım.Pırasayı bu şekilde kavurunca pırasayı hiç yemeyen eşim bile pırasa sevmeye başladı.şimdi her çeşidini yiyor şükür.Seni tv de görünce öyle sevinmişimki çocuklar gibi ev halkına bağırıyorum çabuk gelin bizim blogcu arkadaşımız ne kadar güzel onu tv de görmek falan diye bağırıyordum.Ellerinize emeğinize sağlık hepinizin....

meleginmarifetleri dedi ki...

:) Çok teşekkür ederim...

oznurunelemekleri dedi ki...

ellerine saglik harika görünüyor ben pırasanın böreginide yapıyorum harika oluyor sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Hemserim, ben hem severim, ve hem de bu tarifi bilirim, ellerine saglik. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

bizim evde pırasa yeme konusunda bir sıkıntı yok çok şükür ama bazen insan degişiklik istiyor.ellerine saglık.

Sevil Şahin dedi ki...

melegim ellerine saglık nefis olmuş
çok seviyorum ben bu tarz kavumaları
ellerin dert görmesin afiyet bal olsun
sevgiler

Unknown dedi ki...

pırasayı zeytinyağlı şöyle limonlu çok severim ama bunu da biliyorum çok lezzetli olur böreğide aynı lezzettedir ellerinize sağlık

gülcan dedi ki...

ya çok canım çekti şimdi ellerine sağlık melekcim harikasın valla yemekteki al beniye bak

ebru dedi ki...

Meleğim acı kuru biber ve limonla ne güzel de yenir mübarek. Ben pek severim. Bizim evde pırasa bu şekilde pişip yeniyor.Ellerine sağlık canım.

birsence dedi ki...

kıymalısını pek sevmiyorum ama pırasa kavurmasına bayılırım..ellerine sağlık canım...

****
bu ayki YE ETKİNLİKLERİ ev sahibesi benim..Davet yemekleri konulu etkinliğime katılımını mutlaka bekliyorum....

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

pirasali yumurta enfes görünüyor..Tadida kesin öyledir
Sevgiler
Cali

oya dedi ki...

Uzerine limon ve yaninada guru
( kuru) bober ( biber ) mimmmmmmmmmmmm...
oya-kanada

meleginmarifetleri dedi ki...

Of of hemde ne mimmmmmmmmmmmmm dimi oya:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...