29 Eylül 2008 Pazartesi

SÜNGER GİBİ HARİKA MARSHMALLOW ŞEKERLER

Geçtiğimiz bayramda yaptığım marsmallow şekerleri tekrardan sizlerle paylaşmak istedim;
Ben bu şekerlerle sizlerin bayramını şimdiden kutluyorum artık sizlerin bloglarına bu günlerde uğrayamayabilirim....

Herkese hayırlı bayramlar hoşçakalın....

Çok eskidendi belki el öpmeler, kenarı dantelli mendiller içinde şekerler,avuca zor sığan kocaman 2,5 liralık bayram harçlıkları...

Postacının getirdiği, uzaktaki dostların bayramıkutlayan bayram kartlari...

Aniden yok oldular, yittiler eskilerde bir yerlerde.
Yıllarca sadece seyahate gidenler tesadüfen karşılaştılarsa kutladılarbirbirlerinin bayramlarını.

Artık bayramlar sadece birer "fırsat" oldu, yorgun bedenlerin dinlenmesi için...

Ve birgün sanal alemle tanıştık ve yeniden hatırladık bayramlaşmanın keyfini...

Kenarı dantelli mendiller, parlak kağıda sarılı şekerler, madeni2,5 liralık bayram harçlıkları yoktu belki ama bir küçük haber vardı dostlardan;
uzun süredir karşılaşmadığın, hala aynı adreste olup olmadığını bilmediğin...
Sanal da olsa hatırlandığını, unutulmadığını öğrendiğin.. ...

Ve eski, tek yaprak bayram kartlarında yazıldığı gibi..
Daha nice bayramlar dileğiyle.



****************************************************************
Sizlere ilk marshmallow denememi anlatmıştım tarifinide vermiştim, bayram için arefe günü tekrardan yaptım ama bu şekerlerim çok harika oldular bütün misafirlerim çok beğendi.
Okadar güzel oldularki fosur fosur sünger gibi şekerler bende bu güzel şekerleri tekrardan sizlere anlatmak istedim. Aslında oyalayıcı bir tarif ama yapması çok zevkli hele bide sonunda beğenilince insanın çok hoşuna gidiyor. Ben jelatini ve glikozu kaşık ölçüsü olarak veriyorum sizin için daha kolay olur, işte şekerlerin tarifi.


MALZEMELER...


2 yemek kaşığı toz jelatin


130 ml soğuk su


beraber 10 dakika kadar mikser ile iyice çırpılır.


200 gr ince pudra şekeri


3 yemek kaşığı dolu dolu glikoz


70 ml su ve bir fiske tuz


Beraber kısık ateşte altı kalın bir tencerede karıştırarak kaynatılır. Kaynadıktan sonra 10 dakika kadar karıştırarak pişirilir.
Ocağın üzerinden alınır kaynamasının durması beklenir ve içine çırpılan jelatin ilave edilir.
Mikser ile çırpmaya başlanır, 15 dakika kadar çırpılır. içerisine vanilya koyulacaksa çırpma işleminin sonunda ilave edilir.
Ben bu sefer çilekli yaptım çırpma işleminin sonunda içine 3 çay kaşığı çilek aroması ve birazda pembe gıda boyası koydum tekrardan çırptım tamamen karıştıktan sonra dikdörtgen borcamı ilk olarak çiçek yağı ile yapladım üzerinede yarım çay bardağı nişasta ve yarım çay bardağı pudra şekerini değirmende çektikten sonra bu karışımın yarısını yağladığım borcama döktüm ve şekeri boşalttım şekerin üzerine kalan nişastalı karışımı döküp elimle düzelttim ve buzdolabına koydum 5-6 saat bekledikten sonra mutfak makası ile kestim kestiğim kenarlarında birbirine yapışmaması için dökülen şeker ve nişasta karışımına buladım..
Gelen misafirlerime ikram ettim:))))
AFİYET OLSUN...

50 yorum:

yemedeyanindayat dedi ki...

ellerinize sağlık..elve ev yapımı şekerlemeler bence dahada makbul görmüştür çocuklar tarafından...bende çok sevdim ve beğendim ...

Baharcicegi dedi ki...

En cokda cocuklar sevinmistir bayramda sünger gibi sekerlemeleri görünce,ellerine saglik

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm melekciğim:)
bu seferkilerin görüntüleride çok harika gerçekten eminim lezzetide öyledir ellerine sağlık canım öpüyorum

Aybike Ceylan dedi ki...

Melek'cigim,
Harika gorunuyor, mutlaka denemk lazim.
Ellerine saglik, sizlere de afiyet olsun, sevgiler.

Adsız dedi ki...

canımcım özledim valla seni..
bızı bırakıp geldın buralar.. bu blogspota da bı turlu alısamıyorum ben.. neyse gönlümüz bir olsun..
canım muhtesem gozukuyor.. bunu daha once yapmıstın dıye dusundum ama yazıyı okuyunca ıkıncı denemeymıs ve harika olmus.. ellerine kollarına saglık canım.. optum:) gorusmek uzere..

DENİZSEFASI dedi ki...

merhaba melek,
ziyaretin için teşekkürler.
şekerler çok güzel görünüyor. ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

merhabalar.. günaydınlar...ya bide kahvaltı resmi koyda sabah kalkar kalmaz yapack bişiler bulayım.) :( hastalandım.. şimdi de faranjit oldum. allahım hücrelerim teyakkuza geçti, Esra hasta oldu..bi marshmallow yapta geçmiş olsuna gel bari...öptümm

inci dedi ki...

canım arkadaşım ne güzel şekerler yapıyorsun..blogcuda yaptıklarını biliyorum.....ellerine sağlık...bayram şekerindende (truffle)aldım.))sevgiler....

anneminkizıyim dedi ki...

harika bir seker, ellerine saglik. Ne cok marifetlerin var böyle senin, hele o daha evelki anlattigin bu sekerin macarasi da cok hostu. Sevgiler....

Adsız dedi ki...

diyecek şey tabii ki yok aablacım... o şekerleri yeme şerefine nail olan nadir kişilerden olduğum için şanslıyım:))) ellerine sağlık... pazar günü inşallah bir marshmallow operasyonu da bizim evde yaşanacak:))) keşke senden aromaları da aşırsaydım...

NiNo dedi ki...

melekcim aslinda cok kolay mesela o koyun benim pc de resim olarak kayitli yukaridaki kontrol paneli yazan yeri tikkladim sonra yerlesimi tikladim sayfa ogesi ekleyi tikladim orada yeni bir sayfa acildi orada resim yazan yeri tikladim bilgisayarinizdan yazan kisimdan gozatta bilgisayarimdan bir resim kopyaladim ve kaydettim yani sayfa url si filan yok bunda canim bu baya kolay :) o url vs cok gicik oluyo yapmak bazen olmuyo filan ugrasmiyorum bende sekerlerin cok seker olmus bende bir tane aldim kactim sevgiler

Unknown dedi ki...

merhaba nazik mesajınız üzerine buradayım ve ne de iyi yapmışım ki hoş bir tarif daha öğrendim...

süpürgesizcadi dedi ki...

Merhaba bloguma biraktiginiz mesaj'dan yola cikip geldim, iyi ki gelmisim bi hemserimi bulmus oldum, bende aslen denizli'liyim cünkü, tarif cok güzel görünüyor deneyecegim mutlaka :)

NiNo dedi ki...

canim sayfamda daha once bana biraktigin bir yorumda sordugun sorunun cevabi var buyur :D

Adsız dedi ki...

Selam canimcim kiz harika bunlar ya, bak oldumu simdi bu saate napçam ben yahu!!! super gorunuyor canim, ellerine saglik. Ah ah ah.

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com

keskinli dedi ki...

melekcigim
bunlarin görüntüsü daha harika olmus lezzetide harikadir eminim ellerine saglik resimlerin afilli oolmus demissin ve nasil yaptigimi sormussun canimcim benim yeni makinanin marifeti o yapiyor bende yeni kesfettim böyle seyler becerdigini:)))
SEVGILER GÖRÜSÜRÜZ

birten dedi ki...

melek ben senin sayfani su böregi tarifi ararken bulmustum,tesadüf ve yalanci iskembe corbasi cok dikkatimi cekmisti ve böyle güzel tariflerin cok var..bana yorumun icin sagoll:)))eline saglik sekerlerde harika görünüyor,böyle sekerleri hep disarda alinip yenir sanardim,elde yapilacagi hic aklima gelmezdi...

Yaren dedi ki...

Bunlarin tati cok harika,ilkokul zamanlarimda okul cikisi birsürü alirdim bunlardan,hemde rengide aynisi olmus.Ellerine saglik.Bundan evde kendim yapmaliyim

Adsız dedi ki...

çOK "TATLI" görünüyor bunlar :)
mmmmmmmm.
kendi evime bir taşınayım kesin deniycem.Şimdilik şeker imalatına geçmiyoum evdekiler yüzünden ama kocişimin yanına Belçikaya taşındıktan sonra kimse beni tutamayacak :)))
Ellerine sağlık!sevgiler.

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Melek
sayfanda tariflerini incelerken bu nefis pembiş marshmallowlarla karşılaştım, tek kelimeyle harika görünüyorlar, ellerine saglık olsun.:)
Ayrica diger tariflerinde nefis, yöresel yemeklere ben de bayılırım.
tekrar ellerine saglık
sevgıler

serpil'in mutfağı dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Melekciğim,

Allah iyilikler versin canım...

Sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu bayramlar...

Sevgiyle...

Hülya dedi ki...

İyi bayramlar canım...Ailen vr tüm sevdiklerinle güzel bayramların olsun inşallah.

Bannerin de çok hoş bu arada.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bayramlar berekettir,umuttur,özlemdir.Yarınlar niyettir ve duaların kabül olsun , sevdiklerin hep seninle olsun Bayramınız Kutlu Olsun
öptüm şeker çok güzel görünüyor marsmallowların ellerine sağlık

çınarkurabiye dedi ki...

canım çok geçmiş olsun..acil şifalar diliyorum..ellerine sağlık şekerlemelerde harika görünüyor..
Sağlıklı,huzurlu ve şeker tadında bir bayram dilerim..

sevgiler
gözde

hdidem95 dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.

ebrulitatlar dedi ki...

Melek'cim iyi bayramlar diliyorum. Sevgiler..

Unknown dedi ki...

MELEK'CİGİM ANNANENE ALLAH SİFALAR VERSİN CANİM.TEZ ZAMANDA SAGLİGİNA KAVUSUR İNSALLAH.
MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINI SEVDIKLERINLE BERABER SAGLIKLI VE HUZUR ICINDE GECIRMENI VE HAYIRLARA VESILE OLMASINI DILERIM.
ALLAH NICE HUZURLU, BEREKETLI BAYRAMLAR NASIP ETSIN.

Adsız dedi ki...

melegım ellerıne saglık hayatım super olmus herzamankı gıbı..
ıyı bayramlar dılıyorum ve cok opuyorum..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin biraraya geldiği, rahmetle ve şefkatle dolu günlerin en değerlilerinden olan Ramazan Bayramın kutlu olsun canım..öpüyorum

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

MELEKCİĞİM ACİL ŞİFALARI OLSUN ANNEANNENİZİN :(((
biraz burukta olsa yinede bayram coşkularınız olsun canım..
sağlıkla -huzurla-evladınla ağız tadında bir bayram diliyorum.
çk svglrrrrr

Adsız dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte mutlu bayramlar diliyorum...

şengül dedi ki...

Sevgi söze dolarsa dua olur, dua Allah'a ulaşırsa nur olur, aynı yolda birleşen dualarımızın nur'a dönüşüp Rabbimize ulaşması dileği ile Bayramın Kutlu Olsun

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun! Mübarek Ramazan Bayramı tüm ulusumuza kutlu olsun. Allah tüm inananlara nice huzurlu, bereketli bayramlar nasip etsin.

Adsız dedi ki...

Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlar diliyorum.

muko dedi ki...

bayramın kutlu olsun sağlıklı neşeli bir bayram diliyorum..

ROSA E OLIVIER dedi ki...

"love is the one who masters all things..."...

"esktenseker esirgenmez ama esek
yaratilisi bakiminden otu begenir..."

Mawlãnã Rumi...for you...

pelince dedi ki...

Canım, Ramazan Bayramını içtenlikle kutluyorum..Şeker tadında bir bayram olsun inşallah..

Sevgiler..

Yaren dedi ki...

Melekcim bayramin kutlu olsun,her bayram sevdiklerine en güzel sekilde gecirmeni dilerim.

nurdan dedi ki...

ellerinize sağlık şekerler çok güzel.Bayramınızı kutlarım sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

Bayramini en icten dileklerimle kutlar,daha nice bayramlar dilerim.
Sevgiler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Benim hamarat ve becerikli blog arkadasim.ne zaman ziyaretine gelsem beni yeni seylerle sasirtiyorsun.Bak hepsine yorum birakamasamda ugramadan edemiyorum.
ayrica beni" takip edilenler "arasina aldigin icin cok tesekkür ederim.Berlinden kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar hayirli bayramlar canim, sevgiler, harika olmuslar ev yapimininda tadi bir baskadir, sevgiler....

sibellebutikpasta dedi ki...

Blogşörüm benim, bayram sonrası yazımı yazdım yayımladım, aksattığım ziyaretlere senden başlayayım dedim, bir baktım ki benim blogşörüm de eski bayramları yadetmiş:-))) Boşuna blogşör demedik di mi:-))Ne zamandır evde marshmallow yapabileceğim bir tarif arıyordum, süpersin sen süper.
Öpüyorum seni.

sibellebutikpasta dedi ki...

Ay söylemeyi unuttum, yeni bannerine bayıldım, güle güle kullan, Gözde'nin ellerine sağlık.

dbuket dedi ki...

Herşey çok güzel,ellerinize sağlık.Ama toz jelatini nereden bulduğunuzu öğrenebilir miyim?

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam buket ben denizlide aktardan buldum toz jelatini..
Hoşçakal

Adsız dedi ki...

glikoz yerine mısır şurubu olurmu

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam.
Glikoz yerine mısır şurubu kullanmadım daha doğrusu mısır şurubu yapmayı beceremedim ama başka sitelerde mısır şurubu kullanılıbilir diye okumuştum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...