29 Temmuz 2015 Çarşamba

ELMALI ÇİÇEK KURABİYE...

Elmalı çiçek kurabiye
 Dolapta kalmış elmalara baktım ne yapmalı acep diye düşündüm,elmaları tüketmenin en iyi yolu kurabiye yapmak.. bu bayatlamayan elmalı kurabiyeyi pek severim ben bir hafta dayanması garanti....
Elmalı harcı pişirirken hiç bir ölçüye takılmadım kakan 4-5 elmam vardı soydum rendeledim tencereye alıp içine 5-6 yemek kaşığı şeker koyup tencerenin kapağını kapattım ve elmslar iyice yumuşayana kadar pişirdim... elmalar istediğim kıvama gelince elmaların suyunu tamamen çekmesi için kapağını açtım suyunu çekmesini bekledim...
sonra ocaktan alıp içine ceviz ve tarçın ekleyip soğumaya bıraktım..
Hamuru için..
250 gr yumuşak tereyağı.
1 çay bardağı sıvı yağ.
2 yumurta.
1 çay bardağı pudra şekeri.
Aldığı kadar un..
Tereyağı ve pudra şekerini güzelce yoğurup ićine sıvı yağ ve yumurtayı ekleyip un ilave ederek yoğurun. ..
Çok kuru olmayan bir hamur elde edilir. ..

Hamur yarım saat kadar dinlendikten sonra pişirme kağıdı serdiğiniz tezgahın üzerine hamurun yarısından fazlasını alın elinizle yuvarlayın biraz bastırın ve üzerine bir başka kağıt koyup merdaneyle yarım santim kadar kalınlıkta açın.
Açtıktan sonra üzerindeki kağıdı alıp kurabiye kalıbıyla kesin ..

Kestiğiniz kurabiyeleri yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. ..

Kalan hamuru diğer hamurla birleştirip tekrar açın yine aynı kalıpla kesin bu kestiklerinizi diğer kurabiyelerin üzerine yerleştirip ortalarını yuvarlak kalıpla kesin ve yuvarlakları dikkatlice çıkartın..

Bütün hamuru bu şekilde hazırlayın ve yuvarlak boşluklara önceden hazırladığınız soğuyan elma macunundan doldurun... .

Önceden ısınmış 180 derece fırında pembeleşene kadar pişirin. .
Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri eleyin..
soğuduktan sonra kurabiye kavanozu yada fanusun içinde 1 hafta kadar saklayabilirsiniz...
Elmalar iyice piştiği ve suyu kalmadığı için elmalarda hiç bozulma ekşime olmuyor..
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...