28 Temmuz 2015 Salı

BAMYA PİŞİRMENİN PÜF NOKTALARİ

Havalar ısındıkça ısındı artık daha ne kadar sıcak olabilir bilmiyorum... Denizli resmen kaynıyor Termometreler 40 derecelerin üzerine çıktı... Bu sıcak havalarda hiç mutfağa girip yemek yapasım gelmiyor ama pazara gidince mevsim sebzelerine de dayanamayıp toplayıp geliyorum....
Bamya yemeğini çok severim bazen kuşbaşından daha küçük doğramış etle pişiririm bazen zeytinyağı ve tereyağı karışımıyla....
Bamya ayıklamak ve pişirmek biraz dikkat ister. .. Ayıklarken çok derinden kesmemek önemlidir.. pişirirken de ben bamyayı sarartmadan pişirmem... kırmızı domatesin içinde bamyalar sapsarı olmalıdır... bunun için de bamyayı ayıklamadan önce tek tek yıkar bıyıklarını temizlerim... sonra ayıkladığım bamyaları sirkeli suya atarım..
Bamyayı bazen bu anlatacağım gibi pişiririm bazende ayıklayıp sirkeli ve limonlu  suya attığım bamyaları önceden biraz pişirdiğim ve hala kaynamakta olan bol domates yağ tuz ve koruk suyunun içine bütün hepsi ayıklandıktan sonra tencereye bol atıp tencerenin kapağını kapatırım bamyalar koruk suyu sayesinde sararmaya başlarlar pişene kadar kapağını hiç açmam....
Diğer yöntemim de tencereye biraz su koyup içine limon varsa bir limon suyu yoksa birkaç parça limon tuzu ve 1 fincan kadar sirke koyup kaynamaya bırakıyorum.... su kaynayınca içine bamyaları koyup tencerenin kapağını kapatıyorum ve kısık ateste  10 dk kadar sarartıyorum... sonra ocaktan alıp önceden  yağla bir taşım pişirdiğim domateslerin içine  atıp tuzunu ekleyip bamyalar yumuşayana kadar pişiriyorum..
İşte bu kadar bamyalar pişer ve afiyetle yenmeye hazırdır...
Not sirke yada ekşi bamyanın salyalanmasına engel olur bamya pişirirken mutlaka koruk ekşisi koruk suyu yada limon suyu kullanmanızı tavsiye ederim..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...