30 Ekim 2014 Perşembe

TRİLEÇE TATLISI (3 Süt tatlısı)

 Trileçe tatlısını sonunda bende  denedim  ve çok beğendim.... hafif çok lezzetli  yedikçe yiyesiniz gelecek bir tatlı bu....
Geçen hafta ablam yapmış tadına onda bakmıştım  eve gelince hemen bende yaptım koca tepsiyi yedik bitirdik...:) tabi bir günde değil. ..

Balkan ülkelerinde çok  bilinen ama Arnavut tatlısı olarak geçen bu tatlı aslında 3 çeşit süt ile yapılırmış... Manda koyun ve keçi sütleri karıştırılarak kullanılırmış onun için 3 süt tatlısı ismini almış...

Ben tarifi ablamdan aldım be çok güzel bir tatlı oldu....

malzemeler...

Keki için.
5 yumurta.
1,5 su bardağı şeker.
2 su bardağı un.
1 kabartma tozu.
1 paket vanilya.

şerbeti için...
1 litre süt.
2 kutu taze  krema.
4 yemek  kaşığı şeker. .

Karamel  için.
5 yemek  kaşığı şeker.
1 yemek kaşığı  tereyağı.
Yarım  kahve fincanı  sıvı yağ.
1 paket  taze krema. .

Kek için şekeri ikiye bölüp yumurtanın beyazı  ve sarısı ayrı ayrı şeker ile çırpılır. ..
Sonra ikisi birleştirilir ve  kuru malzemeler elenerek ilave edilip karıştırılır ve yağlanmış borcam tepsiye dökülür...
             
 180 derece ısınmış fırında pembeleşene kadar pişirilir....

Kek fırındayken süt şeker ve krema iyice köpük köpük  olana kadar çırpılır dolaba kaldırılır. .

Fırından çıkan kek ılıdıktan sonra çatalla delikler açılıp dilimlenir...
Dilimlediğiniz kekin üzerine çırpilan süt kepçe  kepçe dökülür....
Tatlı bu halde dolaba kaldırılıp bir gece dolapta dinlenmeye bırakılır...
Karamel sos için...

Şeker kalın dipli bir tencerede ocağa koyulur  ve karıştırmadan eriyip karamel rengi aldıktan sonra içine  yağları ilave edin karıştırın... yağların ardından kremayı  ekleyip  kaynayıp şeker eriyene kadar ocakta tutun şeker tamamen  eridikten sonra ocaktan alın soģuma bırakın...

Servis  etmeden önce karamel sosu tatlının üzerine tamamen dökün  ve afiyetle  yiyin....

not: ben karameli dilimlerin üzerine ayrı döktüm oğlum sade yemek istediği için....

9 yorum:

Hatice OKTAY dedi ki...

Elinize saglik karemel sosta krema demissiniz malzeme listesinde yok

meleginmarifetleri dedi ki...

Hatırlatmanız iyi oldu Hatice hanım yazmayı unutmuşum..

Tolga dedi ki...

ağzım sulandı doğrusu :)

Hatice OKTAY dedi ki...

melek hanım yardımınıza ihtiyacım var resim öğretmenine nasıl bir pasta yapılır yardimcı olurmusunuz tuvalli resim yapan bir kişi istediler ama nasıl olur bilemedim siz benden daha tecrübelisiniz varmı pasta üzerine öyle yapılacak bir resminiz

meleginmarifetleri dedi ki...

Hatice hanım pasta büyükse o şekilde yapabilirsiniz ama palet ve etrafa saçilmış boya tüpleri ve fırça yapabilirsin

Adsız dedi ki...

Nihayet! irmiksiz kek. trakyadan bildiriyorum efenim anne tarafım arnavuttur ve çok sık yapılır bizde trileçe. son zamanlarda "popi" olmuş bu şahane tatlının orijinalinde irmik kullanılmıyor (kaynak isteyenlere; ananemin annesi hatta belki onun bile annesi) tarifinizdeki gibi yapıyor bizimkiler (kutlamalar vs olmadıkça 3süt değil tek süt oluyor tabi:) ellerinize sağlık misler gibi görünüyor:)
(ve çok tarif edindim blogunuzdan çok çok teşekkürler emekleriniz için)

meleginmarifetleri dedi ki...

Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.. benim bu tatlının yöresiyle hiç bir bağım olmamasına rağmen araştırmalarımda ve biraz da kendi yorumumla irmik olayacağı kanaatına vararak tatlıyı irmiksiz yaptım ve bu şekilde çok sevdik harika bir lezzet....

ilknur büyükkurt dedi ki...

melek hanım triliçe furyası gidip duruyor ama tarifiniz tek kelimeyle süper ötesi.en sevdiğim tatlı oldu bundan sonra.teşekkürler.....

meleginmarifetleri dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim ilknur hanım afiyet olsun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...