10 Nisan 2013 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR DOLMASI....

 Baharın müjdecisi sebzelerden biri de enginardır..........  Enginarın bol olduğu bu günlerde bol bol yemeliyiz...... Maalesef pek çok kişi bu sebze nasıl pişer bilmiyor........Pazardan enginar alırken bir beyefendi enginar ne kadar diye sordu sonrada alsak nasıl pişireceğimizi bilmiyoruz ki dedi ve gitti........... Görüntü olarak sanki çok zor pişecek bir yemekmiş zannediliyor fakat aslında çok basit............... Hazır ayıklanmış olarak aldığınızda işiniz daha da basitleşiyor..:)
Bizim evde en çok dolması seviliyor.......... ben bütün enginar almayı tercih ediyorum, hem yapraklarını sıyırıyoruz hem de saplarını pişirmiş oluyorum........

Elimden geldiğince resimlerini çekerek nasıl ayıklandığını göstermek istedim.......

Dip not değil üst Not: Enginarı seçerken taze olduğunu şöyle anlarsınız... Sapından ortadan doğru tutun ve başını sallayın eğer kafa çok rahat sallanıyorsa o enginar tazedir, yok sallanmıyor düm düz sapla birlikte duruyorsa o enginar kartlaşmış demektir....... Ne kadar çok sallandı o kadar taze enginar buldunuz demek...:)

Öncelikle  bütün enginarın saplarını dibinden kesin......uçlarınıda resimde gördüğünüz gibi kesin... Elinizde böyle bir enginar olsun...
 Daha sonra en ortasına elinizle açın ve ortasındaki yaprakları dibinden kopartın ve artık kaşıkla içindeki tüylü bölümü kazıyın....
 Sonunda bu şekilde ortasındaki tüylerin temizlendiği bir enginarınız olacak...........
 Temizlenmiş enginarları bol limonlu suya atın ve diğer enginarlarıda aynı şekilde ayıklayın..........
Saplarının gövdeye yakın olan yarısının kabuklarını soyun ve hiç kılçık kalmayacak şekilde temizleyin.........
 Enginarlar hazır şekilde ıslanırken diğer tarafta bir soğanı kıyın ve zeytinyağında kavurun içine dolma fıstıklarını atın(ben badem kullandım) her enginar başına bir yemek kaşığından biraz fazla pirinç kullanın...
Fıstıkların üzerine yıkadığınız pirinçleri ekleyin ve kavurun...
Son olarak yıkadığınız kuş üzümlerini ekleyin(ben kuru kayıı kullandım)
içine pirincin yarısı kadar su ekleyin tuz şeker ve dolma baharı ekleyin ve kısık ateşte kapğı kapalı olarak suyunu çekene kadar pişirin....
 Daha sonra enginarların içine harcınızı doldurun tencereye yerleştirin.... pirincin yarısı kadar su tuz biraz limon suyu ve zeytinyağı ekleyin.....
Ben düdüklü tencerede pişiriyorum............. eğer normal tencerede pişirecekseniz suyunu daha fazla koymanız gerekir............
Pişen enginarlarınız ılıdıktan sonra afiyetle yiyin...........

1 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın çok teşekkür ederim. Kenar yapraklarını biraz daha alıyorlar buradakiler. yapmayı düşünüyorum ama iç konusunda çelişkilerim vardı. Bu tarif daha damak tadıma uyacak sanki. En kısa sürede deneyeyim. Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...