16 Mayıs 2012 Çarşamba

MANTI YAPMAK İSTERMİSİNİZ..

Mantı sevmeyen insan varmıdır acaba diye düşünüyorum....... her gün mantı yesem bıkmam heralde........ Aslında öyle çok mantı çeşidi var ki, her yörenin kendine has bir tarifi mutlaka var....işin garibi bizim memlekete has bir mantı yoktur, İstanbula taşınıp orada mantıyla tanışana kadar hiç mantı yememiş birisiyim..:) Bizim oralarda hiç bir ev hanımı mantı açmaz mantı kapatmaz....

Ben de uzun zamandan beri üşeniyordum aslında aklımda hep mantı var ama serde de tembelik var.......... geçen haftalarda bir gün haydi Bismillah dedim ve hamuru yoğurdum açmaya başladım oğlum okuldan geldi......... ben açtım beraber kapattık ve mantımızı tamamladık....... akşam olup sofraya geçince bir tencere mantı suyunu çekiverdi oğlum anne biz bunu kaç saate yaptık hemen bitti dedi........:) İşte zorlu yemekler böyle saatlerce uğraş yap pişir bir anda bitsin.....

Eğer sizlerde benim gibi hazır mantılardan bir tat alamayanlardansanız, buyrun size mantı tarifi....... kolları sıvayıp hemen başlayın akşama anca yetişir....:)

Malzemeler...
5 su bardağı un.
3 Yumurta.
1 tatlı kaşığı tuz.
Beraber sertce bir hamur yoğurun...... 1 saat kadar dinlendirin......

İçi için:
yarım kg kıyma (ben biraz yağlı kıyma kullanıyorum çok lezzetli oluyor)..
1 İri soğan (çok çok ince doğrayın)
tuz ve karabiber..Hamurdan açabileceğiniz kadar büyüklükte bezeler hazırlayıp oklavayla açın.....
2 cm kareler kesin ve içine kıymalı harcınızdan koyun...

Daha sonra kareleri kapatmaya başlayın........dört ucunu ortada birleştirerek kapatın........

Kapattığınız mantıları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin ve 180 derece fırında hafif kuruyana kadar fırınlayın........ dikkat edin renkleri değişmesin eğer fırının ısısı fazla gelirse ısıyı düşürün......

Fırınlanmış mantılarınızı kanamış tuzlu suya atarak pişirin.... çok uzun süre pişirmeyin çok yumuşayıp lezzeti kaçmasın biraz diri olsunlar............

Üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı tereyağı dökerek afiyetle yiyin.....
Not: Fırınlanmış mantıları buzdolabı kaplarına doldurarak dondurucuda saklayıp istediğiniz zaman pişirip yiyebilirsiniz.......

5 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bir Kayserili olarak nefis olduğunu ve çok güzel tarif ettiğini söyleyebilirim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Sonu garanti tarifler dedi ki...

bence de mantı sevmeyen yoktur herhalde...ellerine sağlık çok güzel gözüküyor.sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık harika mantıyı çok seven biri olarak sabah sabah hııımmmm
diye bir iç çektim olsada yesek diye evet çok uğraş ister ve 5 dk biter offf yaaaa çok güzeldi byee...

Unknown dedi ki...

kızım bayılır arada bir gaz gelince bende yapıyorum eşim benim yaptığımı seviyor ahhh ama kızım hazırcı...bizde onu sevmiyoruz...maşallah çok güzel açmışsınız elinize sağlık...

kış güneşi dedi ki...

mantı çok zahmetli konu komşu toplanılır yapılırdı eskiden kolay olurdu o zaman ama şimdi tek kişi olunca haliylen, yemeside bir anlık midede

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...