26 Ocak 2011 Çarşamba

ELMALI KURABİYE..2

Elmanın bol olduğu bu günlerde yapılacak en güzel kurabiyelerin başında gelir. Şööööyle içi bol cevizli ve tarçınlı kıyır kıyır bir elmalı kurabiye'ye kim hayır diyebilir ki???
Ama elmalı kurabiyenin sevmediğim tek yanı kurabiyenin hemencicik nemlenip yumuşaması. Eğer sizde her an kıyır kıyır bir elmalı kuarabiyenin elinizin altında bulunmasını istiyorsanız bu tarifi deneyin derim..

Tarifimizin sahibi İlkerciğime buradan çok teşekkür ediyorum, İstanbula gittiğimde İlker'e ziyarete gittiğimi yazmıştım, onun bize ikram ettiği bu kurabiyeyi çok beğenmiştim, daha sonra tarifini bana gönderdi ve istediğim o elmalı kurabiyeye kavuşmuş oldum:))

Malzemeler..
250 gr margarin (yumuşak)
1 su bardağı sıvı yağ.
1 yumurta.
1 çay bardağı pudra şekeri.
Aldığı kadar un.
Bütün malzemeyi güzelce yoğurup hamurumuzu hazırlayalım.
İçi İçin..
3-4 elmayı rendeleyip içine 1-5 çay bardağı kadar toz şeker ekleyip teflon tavada elma suyunu çekene kadar kavuralım.
İçine istediğiniz kadar ceviz ve tarçını da ilave edip biraz daha kavuralım ve soğumaya bırakalım.
Daha sonra hamurdan istediğiniz şekilerde kurabiye hazırlayıp içlerine elma koyup tepsite dizelim ve 180 derecede ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirelim..
Fırından çıkardığımız kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpip soğumaya bırakalım..
Artık soğuyan kurabiyelerimizi afiyetle mideye indirebiliriz:)))))))))))
Afiyet şeker olsun...

12 yorum:

Ferkay dedi ki...

Melekcim tam benlik bayılırım elmalı kurabiyeye. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kim sevmez bu lezzeti 1-2 tane almaya geldim:)))
sevgiler

Özlem dedi ki...

Elmalı kurabiyeye bayılırım, ellerine sağlık harika görünüyor

Yeşim dedi ki...

Nasıl severim sanki kokusu geldi buraya .Ellerine sağlık arkadaşım.sevgilerimle.

Aysegül dedi ki...

merhabalar nasılsınız ?
61. porselendemlik çay saati ekinliğinin ev sahibi merakiyidir..etkinliğme katılrsanız sevinirim sevgiler

http://merakiyidir.blogcu

Bir Dilim Düş dedi ki...

Kurabiiyeeee hem de elmalı mmmmmmmm nefisss!!!Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

anneminkizıyim dedi ki...

Hiiim nefis ellerine saglik Melekcigim,
sevgiler...

Tijen dedi ki...

Elmalı kurabiye demek çocukluğum demek Melek'ciğim. Hep Eskişehir'deki çocukluğumu hatırlatır bana bu kurabiyeler...

Adsız dedi ki...

Melek hanim tam da istedigim gibi bir tarif.ben de begenmiyorum yumusak olanlari.yalniz bunda kabartma tozu yok mu?cevabiniz icin tesekkurler... Arife

meleginmarifetleri dedi ki...

Arife hanım bu kurabiyede kabartma tozu yok..

Adsız dedi ki...

Kabartma tozu girmiyor mu??

meleginmarifetleri dedi ki...

Hayır kabartma tozu yok tarifimde...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...