9 Şubat 2011 Çarşamba

KOLAY ÇOK KOLAY AÇMA!!!!!!!!!!!!!

Uzun zaman oldu bloguma uğramayalı yeni birşeyler eklemeyeli, neden derseniz hastalıktan..

Bir hastalandım pir hastalandım desem hiç yalan olmaz, grip fevkaladenin fevkinde bir grip'e yakalandım adı da keçi gribiymiş:)) Evet öyle inatçı ki kolay kolay yakanızdan düşmüyor, beni tam 3 gün yatırdı, yataktan bile çıkamadım öylesine kötü berbat ötesi bişey..

Neyseki geçti gitti, bende mutfak faaliyetlerine başladım. İlk olarak size çok kolay bu açma tarifini vermek istedim.

Hiç öyle ben mayalı hamur yoğurmayı beceremiyorum, benim yaptığım açmalar kabarmıyor, amaaan hayatımda mayalı poğaça bile yapmadım bunu nasıl yaparım filan demeyin bu açmayla miladınızı değiştirin:))

Malzemeler..

1 çay bardağı yoğurt.

1 çay bardağı sıvı yağ.

1 çay bardağı süt.

1 çay bardağı aılık su.

1 tatlı kaşığı tuz.

2 yemek kaşığı şeker.

1 instant maya.

Aldığı kadar un.

Üzeri için yumurta sarısı.

Yarım paket margarin.

Eğer isterseniz içine peynir koyabilirsiniz bizim evde sade açma sevildiği için ben peynirsiz yapıyorum..

Bütün sıvı malzemeyi karıştırın içine şeker tuz un ve mayayı ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun.

Hamuru 6 eşit parçaya bölüp bezeler yapın.

her bezeyi servis tabağı büyüklüğünde açın, margarini de 6 eşit parçaya bölün ve açtığınız her hamuru bir parça margarinle yağlayın.


Yağlanan hamurları katlayıp beze gibi toplayın ve beklemeye alın.
Bütün hamurları aynı işlemi uyguladıktan sonra her bezeyi tekrar servis tabağı büyüklüğünde açın ve dörde bölün.
Böldüğünüz hamurları ayçöreği yapar gibi rulo yapın.
Yuvarlayın ve uçlarını düğüm yapar gibi birbirin içinden geçirip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Ilık bir ortamda mayalanması için yarım saat kadar dinlenmeye bırakın.. Mayalanan açmaların üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derecede ısıtılmış fırına verin.
Pembeleşene kadar pişirin. Pişen açmaların ilk sıcaklığı çıktıktan sonra ılık olarak afiyetle yiyin:) Zira fırından yeni çıkmış bir açmayı hiç bir şeye değişmem:)) bir iki derken bir bakmışım yarım tepsi gitmiş:)))Afiyet olsun...

31 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

canim sana gecmis olsun, malesef bu defa bende dahil cok kisiyi bu keci gibi keci gribinin gazabina ugradik.
Ama doktorumun bana söyledigine göre Spreylere devam etmek gerekmis, yoksa yeniler dedi.
Acmalar cok güzel olmus ellerine saglik, melekcigim sevgiler....

Unknown dedi ki...

Kat kat ayrılmış içi, ne kadar güzel olmuş Melekçim, ellerine sağlık..

Gizemli Tatlar dedi ki...

geçmiş olsun diyorum öncelikle, açmalar nefis ben de çok severim açmayı mutlaka deneyeceğim. sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

Sevgili!
Ümmü Mektum gibi
Seni görmeden sana sesleniyoruz
Alıp verdiğin nefesi duyar gibi
Sanki açınca gözlerimizi
Seni görecekmişiz gibi
Sana sesleniyoruz.
Senin huzurunda ses yükselmez.
Edeple konuşulur; edeple susulur.
Hele biz ki bu kapının dilencileri,
El açıp beklemekten başka
Bize bir şey düşmezdi ama
Şu araya giren yıllar olmasa
Medine’ne uzak yollar olmasa ...HAYIRLI KANDİLLER GÖNÜL DOSTUM..

çeşnici Handan dedi ki...

Çok geçmiş olsun herkes hasta bu aralar. Açma nefis olmuş ellerine sağlık. Kandilin mübarek olsun.

lezzettabağı dedi ki...

CANIM BÜYÜK GEÇMİŞLER OLSUN BU GRİBİ HİÇ DUYMAMIŞTIM, DAHA NELER DUYACAĞIZ BAKALIM. BU AÇMALARA BAYILDIM VE HEMEN TARİFİNİ ÇALDIM ,PARDON ALDIM.. BAKALIM YAPTIĞIMDA SENİN KADAR BAŞARILI OLABİLECEK MİYİM. GÜZEL BLOĞUNA SEBVGİLER BIRAKTIM..

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık gecmış olsun

nihal dedi ki...

bende yaptım bu sade açmadan evdekiler gerçekten nefis olduğunu söylediler ayrıca peynirliside güzel denemenizi tavsiye ederim teşekkürler tarifler için çünkü öbürlerinide denicem sevgiler

Adsız dedi ki...

Tarifinizde hiç yumurta yok

Unknown dedi ki...

Evet

Unknown dedi ki...

yumurta yerine limon suyu katabilirsiniz.değişik lezzet arayanlara tavsiye ederim ayrıca hamura peynir suyu ilave ederek hazırlarsaniz Daha ayrı bir tad katar

Adsız dedi ki...

akşamdan hamuru yoğursak sabah şeklini versek olurmu?


meleginmarifetleri dedi ki...

Bütün işlemleri yapın şekil verin ve üzerini streçle örtüp buzdolabına koyun sabah çıkartıp pişirin..
Afiyet olsun..

Unknown dedi ki...

Canım açmalara bayıldım şekli çok pratik.Mutlaka denicem.Ellerine sağlık.

sinem dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun ben hiç poğaça yapamam bu ilk oldu eşim bir daha yap diyor :) elinize yüreginize saglık cok tesekkur ederim...

Unknown dedi ki...

ya senin tarifleri sürekli takip etsek 150 kilo felan oluruz hiç görünüşü bile bu kadar iştah açıcı bir tarif görmedim

Unknown dedi ki...

ya senin tarifleri sürekli takip etsek 150 kilo felan oluruz hiç görünüşü bile bu kadar iştah açıcı bir tarif görmedim

Adsız dedi ki...

öncelikle Allah şifa versin her daim..az önce yaptım bu tarifi gerçektende çok güzel oldu... :)

Adsız dedi ki...

Ben de açmayı denedim ama içi hamur kalmış dışı çok güzel pişmiş neden olabilir acaba?

meleginmarifetleri dedi ki...

Mayalanma süresi yetersiz gelmiş ve hamur mayalanmamış olabilir....

Unknown dedi ki...

Ayni tarifi yas mayayla yapabilirmiyiz acaba

Unknown dedi ki...

Ayni tarifi yas mayayla yapsak olur mu acaba

meleginmarifetleri dedi ki...

Songül hanım yaş maya ile de yapabilirsiniz...
Kolay gelsin..

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Ellerinize sağlık. :)

Gizem DEMİREL (Aydın lık günler:) dedi ki...

bu tarifi çok seviyorum her hem basit hem lezzetli :)
teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Daha önce denediğim tariflerin hiç biri pastane açmasına yaklaşamamıştı. Sizin tarifinizle hedefi tam ortasından vurdum :) Bu harika tarifi paylaştığınız için çok teşekkür ederim, her şey gönlünüzce olsun.

pratik tatlı tarifleri dedi ki...

ellerinize sağlık çok lezzetli ve gevrek görünüyor bende yarından tezi yok oğlum için bu tarifi deniyeceğim sevgiler :)

Esin dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

açma tarifinizi çok beğendim evde deneyeceğim. böyle güzel tarifler veren bir site daha var bakmanızı tavsiye ederim http://www.acmatarifi.net/

Adsız dedi ki...

merhaba tarifinizi evde denedim ve çok güzel oldu ellerinize sağlık. böyle güzel tarifler veren bir site daha var bakmanızı tavsiye ederim. http://www.acmatarifi.net/

Adsız dedi ki...

Açma tarifinizi çok beğendim çok güzel oldu. Böyle güzel açma tarifi veren bir site daha var bakmanızı tavsiye ederim. http://www.acmatarifi.net/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...