5 Şubat 2009 Perşembe

ÇİĞ SARMA (Babadağ'a has:)


Bugün kuzenim Zuhâldeydik, akrabalar toplandık ve çiğ sarma partisi yaptık:)

Bizim babadağda toplanım çiğ sarma yemek çok eskilerden bugüne kadar gelen bir alışkanlıktır. Eskilerden bizler çocukken komşularla toplanılıp çiğ sarma hazırlayıp yenilir bu arada sohbetler edilir eğlenilirdi. Komşuluk şimdiki gibi resmi olmaz insanlar birbirinin evine teklifsiz çat kapı girerdi, bütün kapılar açık olur hiç bir evde kilit olmazdı, kapilar sadece gece kapatılıp kilitlenirdi.

Şimdi nerede o komşuluk dostluk herkes komşusunun kim olduğunu bile bilmiyor.
İşte bizler bugün eskilerdeki gibi yaptık toplandık önce çiğ sarmalarımızı sonra bu güzel masadaki mamaları afiyetle yedik..

Zuhal'ciğimin ellerine sağlık...
Saide yenge masanın resmini çekerken beni çekmeycenmi amaaan ben gocagarıyım ne olcak resmimi koy var dedi ve işte tontiş saide yengemiz:D
Çiğ sarma bir çeşit kısır aslında ama biraz farkı var.

1 kg Pilavlık bulgur bol su ile ıslatılır.

Bulgurun kalan suyu süzülür ve 1,5 su bardağı zeytin yağı ile kavrulmaya başlanır, bulgur iyice kavrulduktan sonra içine 1,5 yemek kaşığı salça, kekik, nane, tuz ilave edilip karıştırılır ve ocaktan alınır.

İçine doğranan yarım kg taze soğan 1 bağ maydanoz ve 1 bağ tere ilave edilir.
Çiğ sarmamız yemeye hazır.

Çiğ sarma demekdeki sebep bunu haşlanmış yapraklara sararak salça, yoğurt ve turşularla yeriz.

Afiyet olsun...
İşte bu şekilde sarıp sarıp yenilir........


39 yorum:

Adsız dedi ki...

oh oh oh nefis görünüyorlar, yemede yanında yat deyecem ama, eve gelince bende yedim süper olmuş, yapanların ellerine sağlık,buraya koyan melek'ede teşekkür ederim...thr.

Aymen dedi ki...

kısırın her türlüsü çiği pişmişi yağlısı yağsızı çok seviyorum. canımı istettiniz.

Unknown dedi ki...

Selamlar ellerinize sağlık. Nefis görünüyor biraz kısırı andırıyor, yaprakla yenmesi yönünden biraz da Tokat Bat'ını. Ne güzel ailece toplanmış yemişsiniz. Bu arada bundan 10 sene önce daha da genç kız kene :) Babadağ'a gelmiştim ve çok çok beğenmiştim küçük çok şirin bir yer hala var mı bilmiyorum her evin altında dokuma tezgahları vardı ve tık tık tık... sesler geliyodu. Pazarına gittik, yöresel dokuma satan dükkanları gezdik, kaldığımız ev iki katlıydı ve camını açar açmaz üzüm asmalarıyla karşılaşıyorduk Ankara'dan giden biri olarak Babadağı asla unutamam.

Adsız dedi ki...

mımm ne kadar lezzetli bir sarma bu böyle.

gerçekten eski adetler pek kalmadı. ne güzel yaşatabilmeniz.

made in funda dedi ki...

ilk defa duydum ama süper iştah açıcı görünüyor.ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

hepinizin eline ve emeğine sağlık.bende soğanlarını ayıraraktan bu tada erişmeye nail oladuuum.:) herkesin denemesini tavsiye ederim.afiyet olsuuunnnn!!!seçil :))

egeli dedi ki...

OOO ÇOK İLGİNÇ BİR SARMA....KESİN TADI SÜPERDİR,YAPANIN ELLERİNE SAĞLIK....

Adsız dedi ki...

yahu melekciğim, ilk defa duyuyorum ne güzel, ne leziz görünen bir yeme biçimi bu böyle..

resmen canım istedi :)

ellerinize sağlık yiyenlere afiyetler olsun

öperim sıcacık seviler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

melekciğim afiyetler olsun..
sivaslı arkadaşlarımda iç derler.. onlarında var böyle bir tarifi. özellikle haşlanmış lahanaya sarıp yerler.
afiyetler olsun.
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim Melekcigim,
harika yöresel yemekleriniz var, bunlari bizlerle payalastigin icin cok tesekkürler. Cok degisik bir tarif ellerinize saglik. Allah Saide teyzemizede saglik versin masallah masanin gülü olmus.
Sevgiler....

keskinli dedi ki...

melekcim bizim ordada yaprak
icilisi denir ve cok lezzetlidir dogrusu
her sene izine gidince yapar toplaniriz basina
dedigin gibi nerde simdi o dostluklar ya
ellerine saglik bayilirim senin bu babadag tariflerine sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

OOOh afıyet olsun canım .Yapanlarında .ellerıne saglık.Sevgıler canım..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Melekciğim nefis görünüyor çiğ sarmanız.sofranız da harika.ellerinize sağlık.teyze çok tatlıymış gerçekten,ellerinden öperim.afiyet olsun.sevgilerimle...

Selcen Şenocak dedi ki...

ayyyyy canım ben bulgurlu her şeye bayılırım bu çiğ sarma da nefis görünüyor ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim.
Yengeciğinizde ne güzel poz vermiş ellerinden öperim.
Sevgiler...

müjde dedi ki...

Melekciğim bu muhteşem birşey olmuş.Canım çekti valla.Benim gibi kısır delisine böyle bir tarif ve resim :))

Unknown dedi ki...

Dilek tümer(İsmet mutçalı'nın kızı)İSTANBUL
Melekcim bir süredir seni takip ediyorum
blogun inanılmaz güzel; bizim burda yapmayı veyemeyi unuttuğumuz babadağ lezzetlerini görünce çok mutlu oldum.Hele bugün çiğ sarmayı görünce aklıma bahçe ve annemin yaptığı çiğ sarmalar geldi.Slm...

pelince dedi ki...

Resmen ağzım sulandı,offf ya ne güzelde yenmiştir :)afiyet olsun..

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

meleginmarifetleri dedi ki...

Dilek abla benim blogu takip etmenize inanın çok sevindim..
Gerçektende sizler oralarda bu lezzetleri unutuyorsunuzdur büyükleri kaybettikten sonra bu geleneklerimiz ve yemeklerimiz yavaş yavaş unutuluyor bende blogumun sayesinde böyle bir arşiv edinmiş oluyorum.
Sen yazınca benimde aklıma o bahçe ve dut ağacı geldi ne güzel dutlar olurdu yaaa...
Sevgilerimi ve selamları ilet herkese..
Hoşçakal..

TAZE NANE dedi ki...

İlk defa duydum.
Ama çok güzel görünüyor.
Sevgiler.

NiNo dedi ki...

ay ben o teyzeyi yesem ayip olurmu ya masallah kirk bin kereeeeeeeeeeeeee

Adsız dedi ki...

Hmmm vallahi canim istedi bak bu saatte,ellerinize saglik sahane gorunuyor afiyetler olsun hepinize.Sevgiler....

hanife dedi ki...

melek hanım o kadar güzel yazmışsınızki nerde oeski günler şimdi kimse kimsenin bilmiyor arayıp sormuyor hanife

harosa dedi ki...

merhaba mutlu bir pazar gçirmenizi dilerim sizi arkadaş listeme ekledim banada beklerim http://harosa2.blogspot.com

Betül İnce dedi ki...

Ben de Tokat'lı arkadaşımda yediğim biraz daha sulusunu hatırladım. Çok güzel, ellerinize sağlık Melek'ciğim.

Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

Tüh ben de olaydım keşke! Afiyet olsun Melek'ciğim.

Adsız dedi ki...

canım cok guzel valla canım cektı ellerıne saglık sızlere afıyet olsun.
sıde teyze cok tatlı öptum ellerıneden sevgıler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Melekciğim maalesef kalmadı o eski komşuluklar ama ne güzel siz oralarda biraz olsun görüşüyorsunuzdur, daha yakınsınızdır en azından. Bol bol tadını çıkarın canım.

Sevgiler,
Evren

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize sgalik hemserim, cok guzel olmali, hic yemedim:(

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Vallahi su anda aglayasim geldi cig sarmayi gorunce zaten once benim de eski gunlerim geldi aklima( daha once yazmistim ben de bes sene Babadag da yasadim ama oradan ayrilali hemen hemene 10-12 sene olmustur).Bilemiyorum o mudur degilmidir ama bizim mahallemizde de Haci Saide adinda bir teyzemiz vardi tam yuzunu hatirlayamasam da .. Saide yenge yazdigini gorunce ellerim titredi acaba o mu dedim kendi kendime ama cok heyecanlandim neyse.
Sevgiyle kal..

TOKEVİNAÇKEDİSİ/1000NUR dedi ki...

öncelike ilk kez ziyaret ettiğim blogunuzu çok beğendiğimi belirtmek isterim.
Sonrasında çiğ sarmaya bayıldımmm birazdan kalkıp bir kısır yapacağım :)
bu arada masada oturan teyzecik hiç te öyle yaşlı görünmüyor çok tatlı ellerinden öperim :)

serpil'in mutfağı dedi ki...

slm melek!harika görünüyor valla bende çok iyi bilirim tadını.köyüme gittimmi yapıyoruz.bizdeki adıda sarma içi dir.biz lahanada yapıyoruz.hııııım şimdi sabah sabah canım istedi valla.birde not ileteyim.köy bulguruyla daha güzel oluyor.şimdilik hoşçakal.

Melek* dedi ki...

canım ellerine sağlık bizde böyle yaparız arada buna tembel işi diyoruz:)

Aymen dedi ki...

mimlendin çık ortaya:))

bir dilim bir tutam dedi ki...

O sofrada bende olmak isterdim.Oradaki teyzelerimin güzel yanaklarindan ve ellerinden öperim..

Adsız dedi ki...

CANIM BLOĞUMA UĞRARSAN ÇOK SEVİNİRİM

Adsız dedi ki...

hıımm o babadağ usulu çiğ sarma yenmezmi bi de salçayı (tomatasuyunu babadağda öyle denir)goruk ekşisiyle karıştırıp sarmaları sarıp ekşili salçaya banıp yiycen of of harika yapanların eline sağlık .bu arada adaşım ve yayla komşumuz SAİDE teyzeye çok slmlar

Gezgin Köpek dedi ki...

Ne diyeyim, afiyet olsun. Melek, bir daha gecenin bu saatinde blog'una bakmayacağım :) Nasılda güzel görünüyor..

Unknown dedi ki...

Babadağımızın bilinen fakat kendine has çok lezzetleri vardır, işte güzel Türkiyemizin zengin yemek kültürü. Çocukken rahmetli anneannem yapardı çok severdim hala severim eşim tekirdağlı bilmiyordu tarif ettim bu paylaşımıda gösterince yapacağını söyledi. inşallah

meleginmarifetleri dedi ki...

Teşekkürler Cengiz Yaman bey..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...