12 Eylül 2008 Cuma

PASTALARIN ŞAHI PROFİTEROL:))))

Size profiterol getirdim buyruuuuun..

Oy, oy, oy profiterol olurda yenmezmi hiç, bayılırım ben profiterol'e (bide yazması kolay olsa;=) Bu gün öğleden sonra aklıma düştü:) hemen geçtim mutfağa.......... İftara yetiştirdim taze taze offf ne güzel oldu yemesi bence sizde yapın derim, pastaların içinde tek geçerim profiterol'ü üstüne lezzet yoktur bence.

Çok fazla lakırtıya gerek yok ben ufaktan, ufaktan tarife geçeyim.

İlk olarak kremayı hazırlamak çok daha iyi oluyor.

2 su bardağı süt.

4 yemek kaşığı tepeleme un.

5 yemek kaşığı şeker.

Muhallebi gibi pişirilir, sert bir kıvamı oluyor, piştikten sonra ara ara karıştırarak soğutulur.

1 su bardağından biraz az süt ile 1 poşet krem şanti çırpılır soğuyan kremada çırpılır son olarak ikisi karıştırılır çırpılır(ne çok çırptım bee kremanın canı çıktı) işte krema hazır, onu dolaba kaldırabiliriz..
Gelelim hamuruna (şuale hamuru)

100 gr margarin.

1 su bardağı su.
1,5 su bardağından 1 parmak eksik un.

1 fiske tuz,1 kesme şeker.

5-6 adet yumurta (büyüklüğüne göre değişir)

Yağ eritilir içine su, şeker ve tuz ilave edilir kaynaması beklenir.
Kaynayan su ocaktan alınıp elenmiş un içerisine ilave edilir ve hızlı hızlı karıştırılır(mikserde kullanabilirsiniz) ve tekrar ocağa alınır kısık ateşte biraz hamur pişirilir ocaktan alınır.

Hamurun çabuk soğuması için kaşıkla parça parça koparıp bir tepsiye koyulur.

Soğuyan hamur tekrar karıştırma kabına alınır ve yumurtalar teker teker kırılarak güzelce yoğurulur.

Yoğurulan hamur sıkma torbasına alınır.

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine istediğiniz büyüklükte sıkılır.


180 derecede ısınmış fırında hiç kapağı açılmadan pembeleşene kadar pişirilir.

Piştikten sonrada 10-15 dakika kadar fırının kapağı açılmamalı biraz kurumalılar yoksa içine çökerler.

Fırından çıkan topların içerisine sıkma torbasına doldurduğumuz kremadan sıkılır topların içi tek tek doldurulur.

Son olarak ister büyük servis tabağına isterseniz tek kişilik porsiyon olarak üzerine pişirdiğiniz çikolata sosundan dökerek servise hazır hale gelir.

Not: Ben dr,Oetker'in Bitter çikolata sosunu üzerindeki tarife uygun pişirdim ve içerisine 1 paket bitter çikolata koydum eridi ve sosum hazııııır...
Herkese afiyet şeker olsun....

37 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

iyi ama meleğim bu bana yapılır mı,pc ekranına yapışıp tabağı almamak için zor tuttum kendimi:)
en kısa zamanda hastası olduğum bu lezzeti yapmalıyım,zira canım acayip çekti.
Ellerine sağlık canım,hayırlı iftarlar..

Adsız dedi ki...

selam melekcim..bencede tatlıların içinde profiterol bir numara..eline saglık canım..nefis görünüyor.(olsada yesek)bereketli ramazanlar...
http://hunerlieller.net

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Önce şu aşagıdaki kebap üstünede bu profiteroller ayyyy ne güzel giderdi doğrusu...Yemekten çok zevk aldığım bir lezzet ama bana yapımı hep zor gibi eliyor...Ama bir gün şeytanın bacağnın bende kırıp yapacağım...
Tek kelime ile harikalar canım ellerine sağlık...
Sevgiler...

peynir hösmelimi dedi ki...

Melekcim harikasin beee:))
Sonunda dayanamadin yaptin demiiii:))
Kim dayanir be profiterole.Vallahi seninkileri görünce dur birde böyle deneyeyim dedim.
Kiz milleti catlatacagiz su ramazan gününde vallahi.GÖren yapiyorsa düsünsene milletin halini.Binbir türlü tarif var bloglarda.Ackende hepsini canimiz cekiyor.Vay halimize vay:))
Ayrica oglusunla bir harika cikmissiniz kiz.Bence cok boynu bükük duruyo oglusunun.sanki kardes ister gibi bir hali var:)))
öpüyorum canim sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim cok severim profitrolu. Biraz zahmetli ama yemeye gelince degiyor.

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Annem de çok sık yapar.
Ellerinize sağlık.

Saygılar,
Cenk

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

uff nefis lezzet ..bu akşam eşimin canı iftara bi saat kala bundan istedi. naapsam ne eetsem dedim..yalancı profetrolu yaptım ..bugünü böle atlattım ama yarın kurtuluşum yok..çünkü hiç bir şey bu güzelim şeyin yerini tutmuyor..

canım ellerine sağlık..harika görünüyor..

sevgilerimle

made in funda dedi ki...

canım gerçekten enfessss.mmm alayım bir kaç tane.ellerine sağlık..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

melekciğim, harikasın ,
harkulade görünüyor.
sen hiç zora üşenmezsin hayranım canım sana..
ellerine sağlık.

Pastanı Seç dedi ki...

ellerine sağlık canım bu hamuru tutturmak zordur ben ekler yapmıştım o da aynı hamurdan olur bayağı oyalamıştı beni,harika görünüyorlar

sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

ayyyy harika üsteki büyük tabagi ben alsam ayip olmaz herhalde, sen gine yaparsin....mmmmmmmhhhh
azimin suyunu silmem lazim.....
ellerine saglik canim

Ayşegül'ün tatlı rüyası... dedi ki...

melekcim eline sağlık. profiterol gibi zor bir tatlıyı bu kadar kolay ve akıcı anlatmışşsın ya bravo! Bu gönderiyi okurken insanın gözü hiç korkmuyor profiterolden. Bir cesaret sanırım ben de deneyeceğim. sevgiler:)

adigenisehilal dedi ki...

sen var ya sen... tam dayaklıksın... aradaki yaş farkı benim lehime olsaydı seni evire çevire döverdim de şükret ki benden önce doğmuşsun... bu ne ya... bu bana yapılır mı şimdi:(((

Halenze dedi ki...

meloşumm ah bu meral yok mu hepimizi yoldan çıkarıyo:) almanyalardan bile yetişiyo buralara:) sen ne becerikli hatun çıktın başımıza:)) hep merak ederdim yapabilirmiyim evde diye.artık evet. yapabilirim. ne zaman diye sorarsa şimdi değil:) zira diyetteyim... ellerine sağlık bacım mektubuma son veririken seni ve oğluşunu gözlerinden öperr aammann ne saçmalıorum ben yaa:) açlık başıma mı vurdu ne:)

neseersoy dedi ki...

iyi geceler,
şimdi eşimde benimle ekrana bakıyor olsa " hadi yarın mutlaka yap ne olurrr " derdi :-)) kendisi tam bir profiterol aşığıdır ve ben şu güne kadar hiç yapmadım sadece kendisine " iyisi neredeyse oradan satın alabilirsin " dedim:-) ama şimdi açıklamalı ve fotoğraflı tarifin beni bile cezbetti , belki yakın bir zamanda yaparım:-)
ellerine sağlık.
sevgilerimle

elma şekeri dedi ki...

eline sağlık.gerçekten nefis olmuş.
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ayyyyyyyy bu saatte de cnm istedi vallahi,en kısa zamanda yapıorum bende,ellerine sağlık çok güzel görünüyor öpüyorum:)zhl ays...

yaban mersini dedi ki...

profiterolu ben de tek geçerim ama yapmaya bir üşenirim bir üşenirim...senin profiteroller muhteşem görünüyor.slmlar

Hülya dedi ki...

Nasıl güzel bir tarifdir bu.Onca karmaşa arasında akşama yapasım geldi ama şu sıralar çok zor:(Süper anlatmışsın.Teşekkürler...

İlker Ergin dedi ki...

Ohhh ye şekerim ye...Afiyet olsun.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor valla.Bende araya sıkıştırsam acaba:)))
Çok öpüyorum canım.Sevgiler...

pelince dedi ki...

Melek canım harikasın,kısa zamanda ne kadarda güzel şekil verip tamamlamışsın..Sıra sıra hepsi çok leziz.Ellerine sağlık...

Hayırlı İftarlar..

Adsız dedi ki...

ya pazar pazar bu bana yapılırmı bu görüntünün üzerine ben şimdi ne yapsam aklımda bu kalacak.muhteşem olmuşlar....arzu
makarnacik.blogcu

Mutfak Havlusu dedi ki...

acele olsun farketmez görüntü iştah açıcı ya yeterli
:)

NiNo dedi ki...

ay pek severim bende ellerine saglik canim pek bi guzeller

Feyza Fidan dedi ki...

Meleğimmm enfes olmuş profiterolll..Zaten işin içinde çikolata oldumu e bide sen yaptınmı enfes olmazmı..Hamarat hatun kişim benim :)
Çok öptüm seni..

Yaren dedi ki...

Benimde ne zamandir yapmak itedigim lezzet.Cok güzel vede özel bir tatli,sende cok harika yapmisin her zamanki gibi,Ellerine saglik canim.Ayrica soldaki oglunla olan resim cok sahane ,cok begendim.Ikinizde cok güzel cikmisiniz.Sevgiyle kal Melekcim:)

Gönül dedi ki...

melekcümmmm hayatım ya ben bunu bi kez denedim sonra yımırtayı sıcakken kırmışım beyazlar piştiydi:))) eee ozaman küçüktüm tabeee sonrada denemedim yukurta pişiyor deyü:))) artık denerim cisaret verdin bana içimdeki canavarın ortaya çıkmasını başardım senin anlatımınla...öpüyorum nonişim..sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

Melek'cim hem orucum o değil ya aşerseydim nolcaktı acaba:))
Gece gündüz bir vakitte profiterollü yapcaktım yoksa hazırmı alıcaktım.
canım ellerine sağlık bize 5 +2=10 tanecik hazırlarsan hemen alırım:))
canım seninde başın saolsun.ne 4 yıl nede 10 yıl asla anababayı unutturmaz..sevenlerimizi asla unutturmaz.ki bize kalan tek avuntu yadigarlarımız anılarımız değilmi.babacığın nurlar içinde yatsın mekanı cennet olsun amiin..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Profiterolu kim sevmez pek lezzetli olmus,ellerine saglik canim,sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Melekcigim, ellerine saglik, profiterolularin harika olmus, uzun zama oldu yapmayali, cocuklar kücükken cok yapardim, ama yillardir yapmiyorum, bu yaz ayvalikda da otelde aksam yemeginden sonra vardi iki tabak yedim, iste simdi yaparsam yine dayanamam diye korkuyorum, ne de güzel duruyorlar, bol cikolata sosolu, ellerine saglik canim, haa bu arada bizim Mehmet abiyide sagolsun arkasdaslar cok simartti, adamcagiz nerdeyse her davete eli dolu gider olmus, he hehe, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Melek'cim ne kadar sahane bir profiterol olmus bu böyle. Görüntü muhtesem. Hamur da puf puf kabarmis, süpersin vallahi. Ayrica ayrintilariyle gösterdigin icin de saol canim, ellerine saglik. Öpüyorum canim.

Merve dedi ki...

Melek Abla profiterolu yaptım harika oldu gerçekten.Herkes profiterolü tutturamıyor tam pastanedeki gibi oldu.Ama sıkma torbam olmadığı için birazcık poğaça büyüklüğünde oldular yine de çok lezzetliydi tarif için teşekkürler.Bir sorum olacak hamuru pişirdikten sonra soğuyunca yumurtalarla yoğurmak için kaba aldım 5-6 yumurta demişsin 5 kullanmama rağmen hamuru zor topladım.Daha sıkı bir hamur olması için bir önerin var mı?

meleginmarifetleri dedi ki...

Mervecim verdiğim tariflerin beğenilmesi beni çok mulu ediyor yazdığın için çok teşekkür ediyorum.
Hamuru toparlayamadım demeni anlayamadım yumurtaları tek tek kırmadınmı o zaman zor toparlanır. yumurtada fazla gelmiş olabilir her zaman aynı miktarda yumurta girmeyebiliyor unun yumurtanın hepsinin fonksiyonu oluyor çünkü..
Hoşçakal.

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş harikasınız size başarılar

tugba dedi ki...

merhaba melek ablacım bende bugün deniyorum tarifi yazdıklarını aynen uyguladım şuan fırındalar inşallah güzel olur..

meleginmarifetleri dedi ki...

Tuğbacım sonucunu paylaş merak ettim nasıl oldu..

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Aslında yapması çok zor geliyordu önceleri ama deneyince normal bisküvili pasta yapmaktan farkı yok. Profiterolu sevmeyen yoktur heralde. Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...