18 Mart 2016 Cuma

MİKRODALGA KEK İLE PASTA..


Dar vakitte yaş pasta yapmak isteyenler icin super kurtaricı bir pasta tarifi geliyor..
Ben hazir pasta tabanı kullanmayi hic sevmem sizde  benim giniyseniz iste bu tarif isinize cok yarayacaktır....
Bu keki ister krema kullanmadan kek olarak tüketin isterseniz krema kullamarak pastaya donüştürün..
Malzemeler..
3 yumurta.
1 su bardağı şeker.
1 su bardağı süt.
1 çay bardağı sıvı yağ.
2 yemek kaşığı kakao.
2 su bardagı un (200 ml'lik bardak silme)
1 kabartma tozu
1 vanilya.
Krema olarak ben bu kez hazir toz pasta kreması kullandim krema pisirip sogutmaya vaktim yoktu..
2 poset hazir kakaolu pasta kremasıni 2 su bardagı soğuk süt  ile çırptım dolapta beklemeye aldim..
İstege baglı cikolata meyve vs. Kullanabilirsiniz.. ben damla cikolata ve vişne kullandim..

Yumurtave şekeri iyice çırpın sonra yağ ve süt ilave edin karıştırın icine kuru malzemeleri ekleyin biraz daha çırpın 2 yada  24 cm  capında bir cam tepsinin altina yağlı kağıt yerlestirin ve hamuru tepsiye dökün..
Benim firınımın güç ayarı 1'den 10'a kadar oldugu icin 9 güç ayarinda  8 dakika pisiriyorum... siz kendi firin ayarınızı ona göre ayarlayin benimki sanirim 800 oluyor..
Pisen keki hemen tepsisinden cikartip sogumaya alın.. (eğer vaktiniz yoksa hemen ikiye bölün daha çabuk soğur)
Soğuyan keki ortasindan keserek ikiye ayirın  uzerinden kaşıkla biraz süt dokerek keki ıslatin.. Hazırladığınız kremadan sürüp vişneve cikolatalari atıp kekin diğer  parcasinı üzerine kapatin yine sütle ıslatin ve kalan kremayı guzelce üzerine sivayip istediginiz gibi süsleyin ve dolapta biraz dinlendirip afiyetle yiyin...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...