17 Eylül 2015 Perşembe

SUSAMLI MİNİK BAZLAMALAR. ...

bazlama
Çoktan beri blogumu boşladığımın farkındayım tarif yazmak değilde resimlemek zor gelir oldu neden bilmem, mutfağa girip yemekleri bòrekleri yapıp çıkıyorum sonrada tüh fotoğraf çekmeyi unuttum diye kendi kendime hayıflanıyorum.... Neyse artık eski aktif blogger günlerime döneyim de  bol bol paylaşımlarıma devam edeyim inşallah....

Benim hamur işini herşeyden çok sevdiğimi bilen bilir ekmek çörek simit vs  olsun başka bişey olmasın bu sebepten kahvaltı en sevdiğim öğündür, ama yalnız olunca hiç kahvaltı edemem o da ayrı bir konu☺..

Dün görümcemde kahvaltı günümüz vardı ben bazlama yapayım dedim... Sıcak bazlamaya tereyağı sürüp peynirle yemek offf nasılda güzel...
Oldukça basit bir tarif bu ama ben yine de paylaşmak istedim hem arşivde yerini alsın neme lazım.☺

Malzemeler. .
4 su bardağı un
Yarım su bardağı mısır unu ben biraz daha lezzetlensin diye ekledim istemezseniz siz kullanmaya bilirsiniz.. yada başka un ilave edebilirsiniz. .
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 paket instant maya
Ilık su. .

Bütün malzemeyi yoğurma kabına alın ılık su ekleyerek yogurun..

Hsmurun kıvamı poğaça hamurundan biraz daha yumuşak olmalı...
 
Yoğurdunuz hamurun üzerini örterek ılık bir yerde 15-20 dk mayalanmaya bırakın. ..

Mayalanan hamuru resimdeki gibi büyük servis kaşığı ile alın unun içine atın unladiğınız (portakal büyüklügünde olmalı) hamuru beze yapın ve temiz bir mutfak bezininüzerine koyun ve üzerinden hafifçe bastırıp şekillendirin...

Hazırladığınız bezelerin üzerine elinizle hafifçe ıslatın ve susam serpiştirin... Üzerini örterek tekrar mayalanmaya bırakın...
Mayalanan hamurları artık ısınmış teflon tavaya koyun ve kapağını kapatın.. ocak büyük olmalı ama altı kısıkla açık arasında olmalı ...

Artık bazlamalar alt taraf kızardıktan sonra diğer tarafa çevirerek pişirip sıcak sıcak yemeye hazırdır...
Afiyet olsun...

3 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

bahar006 dedi ki...

Nefis, ellerinize sağlık:)

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, çok güzel çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...