16 Nisan 2015 Perşembe

KUZUGÖBEĞİ DOLMASI...

kuzugöbeği dolması
 Nisan Mayıs ayları geldi mi Babadağ'da kuzugöbeği mantarı mevsimi  geldi demektir..

Meraklısı hemen dağlara bayırlara kuzugöbeği aramaya çıkar... nedendir bilmem öyle herkes bulamaz da....

Bu dolmaları ben pişirmedim Nezahat yengemin pişirdiği harika bir yemek...☺

tarifi onun ağzından bire bir yazıyorum. ..
 Kuzu göbekleri kırılmasın diye sıcak su ile yıkayıp bir taşım haşlıyorum. Damak zevkinize göre dolma içi hazırlıyorum...
Ben tereyağlı soğan, pirinç, tuz, karabiber, biraz salça kavurup kuzugöbeklerini bu harçla  doldurdum....
Tencereye sıraladım üzerine bir bardak su koyup pişirdim. Suyunu çeken dolmaların üzerine isteğe göre zeytinyağı veya tereyağı döküp on dakika bekletin...
 İşte bu kadar bundan sonrası yapılacak şey Afiyetle Yemek....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...