5 Eylül 2014 Cuma

TUZLU BURMA KURABİYE....

Tuzlu burma kurabiye
Mutfakta bir kavanozda her daim kurabiye olsun ama hiç bayatlamasın isteriz... İşte bu kurabiyeler kavanozlarda günlerce bayatlamadan duracak türden....
Malzemeler...
Yarım paket yumuşak tereyağı..
1 su bardağı zeytinyağı.
1 su bardağı süt..
yarım limon suyu..
1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz..
1 kabartma tozu.
Aldığı kadar un..
Üzeri için..
 susam ve çörekotu..
Tuzlu burma kurabiye
Bütün malzemeyi karıştırıp çok sert olmayan bir hamur yoğurun..
Bu hamuru istediğiniz şekli verebilirsiniz, ben bu kez böyle burma şeklinde yaptım bence çok güzel oldu..
Tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serpin...
180 derece ısınmış fırında pembeleşene kadar pişirin..
Hiç bayatlamadan kapalı bir kavanoz yada kutuda uzun süre dayanacaktır...
Afiyet olsun...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

gecenin bir yarisi,,, cayin yanina olsada yesem,,,dedim
benzerini devamli yaparim,,,ama bunuda mutlaka denicem.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bence görüntüsü çok güzel eminim tadida o kadar guzeldir

Adsız dedi ki...

Ellernize sağlık

Adsız dedi ki...

Ben bu tarifi bugun yaptim. Ama hamur toplanmadi cok un ekelmek zorunda kaldim. Pisince de cok yavan bir tadi oldu. Hatta geri kalan hamuru atmak zorunda kaldim

Adsız dedi ki...

Ben bundan sürekli yapıyorum çok güzel oluyor çeşitli şekiller verebilirsiniz

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

ben bu tarifi defalarca yaptım nefis oluyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...