8 Ocak 2014 Çarşamba

AYVA TATLISI....

 Diyetisyenler tarafından bütün tatlılar suçlular listasinde ama meyve tatlıları birazcık daha masumdur belki de..:) hamurlu tatlıların un şeker yağ kalorisini düşününce meyve tatlılarında sadece şeker ve meyvenin kendisinin olması benim içimi rahatlatıyor sanki...;)

Kış mevsiminin en bol meyvesi ayva reçel, marmelat, tatlı ve yemeklerde sık sık kullanılır... Ben bu yıl ilk kez ayva tatlısı yaptım eçmiş yıllarda pek sık yapardım ama bu aralar tatlıları azalttım sanki...

Tatlımız için...
 4 ayvayı soyup ortasından keselim çekirdeklerini çıkartıp yıkayıp tencereye dizelim....

Her ayvanın üzerine 2 yemek kaşığı şeker dökelim..

Ayvanın çekirdeklerini ve birkaç tane karanfili  içine atıp 5-6 yemek kaşığı su ekleyip tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz....


 Ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirip ocağı kaptıp soğumaya bırakıyoruz...
Soğuyan ayvaları kaymakla birlikte afiyetle yiyoruz....
Not: Ayvanın çekirdeği ayvanın suyunu jöle kıvamında olmasını renginin kırmızı olmasını sağlar....
Eğer daha kırmızı bir ayva tatlısı istiyorsanız kırmızı gıda boyası ilave edebilirsiniz...
Afiyet olsun...


3 yorum:

Unknown dedi ki...

eN SEVDİĞİM TATLILARDAN BİRİDİR. bUGÜN PAZARIMIZ VAR. ALIPTA YAPMAK LAZIM...

NİRVANA dedi ki...

zamanı gecmeden yapılası tarif ellerine saglık canım sevgiler....

BAL TATLISI dedi ki...

bol kyamaklı nefis görünüyor bencede diğer tatlılara göre biraz daha masum.
ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...