20 Kasım 2013 Çarşamba

SİZ SUSAMI NASIL TEMİZLERSİNİZ??

Susam nasıl temizlenir...
 Her zaman evimde bol susam bulunmalıdır, öyle 100 gr 200 gr  susamlar bana yetmez....
 Böyle kilo kilo susam alınca onun kumundan taşından arındırılma işioluyor tabiiki...
İşte benim bu akşam ki işim 2 kilo susamı yıkamaktı..... Susam nasıl yıkanır bilmeyenler için ben şöyle kısaca anlatmak istedim....
Ben 2 kilo susamı 5-6 partide yıkadım...

2-3 avuç kadar susamı derin bir kaba alın ve üzerine su doldurup elinizle biraz karıştırın....
 Sonrasında başka bir kaba aktarın ve dibinde kalan susamları boşaltmayın ki kum ve taşlar orada birikmişlerdir...
Kalan susamın içine yine su doldurun dibine çökmesini bekleyin ve tekrar başka kaba aktarın...

 En sonunda kabın dibinde böyle taş ve kum kalacaktır...
 Temizlediğiniz susamları süzgecin içine dökün suyunun süzülmesini için akşamdan sabaha kadar susamları süzgüde bekletin.....
Sonrasında susamları bir sofra bezinin içine dökün sıcak bir ortamda tamamen kuruyuncaya kadar bekletin...
Tamamen kuruyan susamları artık bez bir kesenin içine alın ve temiz temiz kullanın...
Afiyet olsun...........

10 yorum:

Nil dedi ki...

Bu susamlar neden bu renk? Kavrulmuş mu? Ben susamın yıkandığını bilmiyordum. Gerçi zeytinyağını yıkayan anneannemden sonra şaşırmamam gerekir. elinize sağlık. baya yorucuymuş

meleginmarifetleri dedi ki...

Bu susam kahverengi susam kavrulmuş değil yani birde beyaz susam vardır siz daha çok o susamı biliyorsunuzdur....

Adsız dedi ki...

Teşekkürler, internet aleminde susam yıkamayı açıklayan sanırım tek kişisiniz. :):)

emine...

Adsız dedi ki...

Sağolun teskkrlr👍👍

Adsız dedi ki...

Katılıyorum size. :)) işim düştüğü için umutsuz susam temizleme ararken buldum sayfayı hem de fotoğraflı anlatım .. 👍

Unknown dedi ki...

aktardan küncü aldım. biraz yedimçatur çutur ediyor. inernette nasıl yıkanır diye bakyım dedim sadece sizi buldum . teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim sayenizde bende susam yıkamayı öğreneceğim

Unknown dedi ki...

Küncü susam bu

Unknown dedi ki...

Teşekkürler susam yıkamayı öğrendim artık sayenizde...

Adsız dedi ki...

Bir kilo susam aldım yıkadım kuruması için kalorifer yanına koydum kuruduktan sonra tattım acılık vardı neden olabilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...