12 Eylül 2012 Çarşamba

TENEKEDE TAVUK........

Tavuk teneke bulgur pilavıDün Babadağ'a gittiğimde ablamın hazırladığı bu tenekede tavuğu yedik..:)
Annemin aldığı bu orjinal teneke tavuk düzeneği çok hoşuma gitti oldukça pratik.....
Hazırlaması çok kolay, sonrada ver ateşi ver ateşi pişsin..:)))
Ama en güzeli bu tavukla birlikte pişien bulgur pilavı tadına doyum olmuyor doğrusu....
Bulguru tereyağı ve sıvıyağ karışımı ile kavurup tuzunu ekleyip tepsiye döküyoruz üzerine ortadan bülünmüş domatesleri dizip sıcak suyunu veriyoruz.........
Üzerine Tavukları şişleyip teneke kapağı kapatıyoruz...
Üzerine taşlar koyup ateşi yakıyoruz....... Ateş hiç sönmeden arka arkaya odun koyuyoruz tam 1 saat sonra son ateşide bittimi artık külleri kenara çekip kapağı açıyoruz........
İşte kapağın altından böyle bir manzara karşınıza çıkıyor........
Artık size düşen tavuğu ve bulguru afiyetle yemek....
Afiyet olsun..........

10 yorum:

Adsız dedi ki...

TENEKE TAVUK İÇİN BU DÜZENEK NEREDE SATILIYOR ACABA.

meleginmarifetleri dedi ki...

Ben Denizlide oturduğum için burada demirciler caddesinde satıldığını biliyorum..
Başka şehirler hakkında bilgim yok.:(

makeuparfume dedi ki...

soba, kuzine, mangal satıcılarında bu düzenek var :)bu arada harika görünüyor ellerinize sağlık .

lezzettabağı dedi ki...

canım ya bu düzenek nerede varsa alıp bu tavuğu denemek lazım her gördüğümde ağzımın suyu akıyor. hatta Ankara2da hal yanında bulunan tenekecilere yaptırabilirizde bence dur ben bir araştırayım böyle internette resimleri görüp sulanmak olmayacak.. sevgiyle kal ablanın eline koluna sağlık..

HULYA dedi ki...

Meleğim, tavuk nar gibi kızarmış eminim çok da lezzetli olmuştur.Bu düzenekten en kısa sürede bulup almak lazım.Ellerine sağlık canım:)

admin dedi ki...

Tenekede tavuk, kesnlikle denemelisiniz. Harikaaa..
Tuzda tavuğuda denedim ama tenekede tavuk mu? Tek geçerim. Pilavının içne yeşil biberde ekledim..Tavuğun lezzeti pilavada, geçiyor harika.İlk fırsatta tekrar yapacağım. Melek hanım çok teşşekkürler.

Hatice OKTAY dedi ki...

bulgurun suyunu ne zaman ilave ediyoruz acaba onu yazmamışsınız

meleginmarifetleri dedi ki...

Yukarıda bu şekilde aanlatmıştım ama göden kaırdınız sanırım..,
Bulguru tereyağı ve sıvıyağ karışımı ile kavurup tuzunu ekleyip tepsiye döküyoruz üzerine ortadan bülünmüş domatesleri dizip sıcak suyunu veriyoruz.........

tugay keçeeci dedi ki...

Arkadaşlar teneke tavuk aparatını ben satıyorum.isteyene kargo ile gönderirim.
http://teneketavuk.blogspot.com.tr/

Adsız dedi ki...

Tugay kececi tel no ve fiyat ve bir gorsel atabilirmisin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...