21 Nisan 2012 Cumartesi

SUPANGLE...

Anlaşılan o ki bundan böyle hazır gıdalardan uzak durulacak......... Gün geçmiyor ki şunun içinde o var bunun içinde şu var haberleri çıkmasın.... O zaman iş başa düşüyor, kolları sıvayıp mutfağa girip her şeyi kendimiz hazırlayacağız.........

İşte bu tariflerden birisi Supangle.........
Malzemeler...
1 kg süt...
2 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 yemek kaşığı nişasta(tepeleme)
1 yumurta sarısı..
9 yemek kaşığı şeker..
4 yemek kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata(80gr)Şeker ve çikolata hariç diğer malzemeleri güzelce karıştırıp ocağa alalaım ve pişirelim...

Kaynamaya başladığında 1-2 dk daha karıştırıp şekeri ekleyelim karıştırmaya devam edelim.... Kakaolu olduğu için çok daha çabuk dibi tutar.........

Kaynayınca ocaktan alıp içine çikolatayı ekleyelim erimesi için karıştıralım...

Çikolata eridikten sonra blendırla güzelce çırpalım köpük köpük olacaktır...

Artık kuplara doldurup oda sıcaklığına geldiğinde dolaba kaldırma vakti gelmiştir...

Soğuyan supanglelerimizi dondurma, taze krema yada sade olarak afiyetle yiyebiliriz....
Afiyet olsun.......








4 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

çok ıyı düşünmüş ve yapmışsın.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ben de sizin gibi hazır yiyeceklerden mümkün olduğunca uzak durma çabasındayım. artık ne kadar işe yararsa:( supangleyi hiç kendim yapmadım ama güzel olmuş. elinize sağlık nefis görünüyor iyi haftasonları...

mine tozanlıoğlu dedi ki...

yalnız hazır gıdalar mı insanın morali bozuluyor nazarlıklar çok yakışmış maşallah

Gülay Akbal dedi ki...

Eşimin supangle sevdası üzerine bu tatlının tarifini aramaya başladım. Ve tabiki kendimi sizin sitenizde buldum ilk yaptığımda ve eşime tattırdığımda neredeyse bayılıyordu :) Bu kadar çok beğendi yani. Denemek isteyenler ve tereddütleri olanlar varsa. hiç beklemeyin hemen yapın. Yalnız küçük bir uyarı :Tarifi tam uygulayın ben ikinci denemede ( kafam nerelere gittiyse artık) yanlışlıkla şekeride malzemelerle kattım. Tadda bir değişiklik varmıydı . Hayır kesinlikle yoktu. Tek fark o yumuşak kıvam gitmişti daha sert bir kıvam olmuştu :) Bu arada ellerinize sağlık yapılmayı bekleyen çok tarif var... Ama en çok merak ettiğim pancake pasta . Yapıp yorum yazan olmamış. Yapar yapmaz onada yorum yazacağım. Sağlıcakla kalın....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...