24 Şubat 2011 Perşembe

BAKLAVA YUFKASIYLA ISPANAK BÖREĞİ..........

Nedense bu börekceğiz pek bir bahtsız çıktı:)) Ne zaman tarif yazmak için otursam sudan sebeplerden başka güne kaldııı, kaldııı, kaldı tam bir hafta gecikmeli olarak inşallah bu gece yazmayı başaracağım:))
Bu hazır yufkalar çıktı mertlik bozuldu desek yeridir, çünkü artık hiç börek açayım diye bir tasamız kalmadı. Hamur açan açmayan herkesin imdadına hazır yufka zaten yetişiyordu da baklavalık yufka artık bu işe son noktayı koydu. Ne yalan söyleyeyim benim işime geliyor;) hem basit hem lezzetli çıtır çıtır el açması halt etmiş yanında dedirtiyor..
Benim çocukluğumda annem hiç hazır yufkadan börek yapmazdı, hep kendisi yufka açardı öyle ki sigara böreğini bile kendi hazırladığı yufkayla yapardı. Nedense bende hazır yufkadan yapılmış börekleri severdim, çocuk aklımla anneme kızardım hep böreği kendisi açıyor diye...
Sonra sonra anladım el açması böreğin kıymetini:)
İşte şimdi her tarafta envai çeşit yufka var seç beğen al. Hoş öyle annelerimiz gibi herşeyi kendim yaparım ne gerek var para verip alacak, diyen hanımlarımızda pek kalmadı. Herkes işinde gücünde çalışmak derdinde, hâl böyle olunca haydi gelsin hazır yufkalar mutfaklarımız da arz-ı endam eylesin:))
İşte o çok basit böreğimiz..
Yarım kg kadar ıspanak yıkanıp doğrandıktan sonra, üzerine tuz döküp elinizle güzelce ovun ve o kekri suyunu çıkartıp iyice sıkıp başka bir kaba alın.
Üzerine istediğiniz kadar beyaz peynir ilave edip yarım kahve fincanı kadar zetinyağı döküp karıştırın. Eğer tuzu az ise tuz ilave edin bir tatlı kaşığı şeker ilave edin..
Harcımız hazır..
Baklava yufkasından 2 tanesini üst üste koyup fırça ile az sıvı yağ sürüp yine fırça ile az su sürüp üzerine 2 kat yufka koyup aynı işlemi uygulayın (Ben bir rulo börek için 4 yufka kullanıyorum siz istediğiniz gibi azaltıp çoğaltabilirsiniz). Dar kenarına ıspanaklı harcımızdan kayup rola şeklinde saralım..(fazla yağ sürmeyin yağ gözünüze az gelebilir ama yufka piştiğinde yağı olduğu gibi dışına verdiği için sonuda vıcık vıcık yağlı bir börekle karşılaşırsınız, yağı oldukça az kullanmaya çalışın)
Tepsiye çok aralık bırakmadan sardığınız her ruloyu yan yana dizin.
Son olarak üzerine yumurta sarısı sürüp isterseniz susam serpip börekleri istediğiniz büyüklükte kesin(ben dörde bölüyorum)
200 derecede ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirin..
İşte çıtır çıtır ağızda dağılan börekleriniz hazıııır..
Afiyet olsun........

6 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

Hiiim nefis olmus canim ellerine saglik. Citir citir nefis görünüyor.
Canim bizde de börek denince carisdan hazir alinan yufka ile yapilan börek akla gelir. Gaziantep yöresi bilmez evde börek acmai. Bende oldu bitti annemin carsidan hazir yufka aldigini bilirim. Zaten fazla hamur iside yapilmaz, genellikle bulgur yemekleri yaygindir, ondan dir sanirim.
Ayni nefis hamurdan bende aksam baklava yaptim, nefis oldu...
Sevgiler....

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel çöıtır çıtır bir börek yapmışsın sevgiler dostçakal

Özgen dedi ki...

Merhaba gerçekten çok lezzetli görünüyorlar bu yufkalar artık daha iyi oluyor hanımlar için sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

MElekciğim gerçekten de baklavalık yufka ile börek yapılınca çıtır çıtır nefis bir börek oluyor. Ellerine sağlık :)))

Ama el açması böreğin tadı da bir başka sanki :)))

Sevgiler,
Evren

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

resmi bile çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

LaMa dedi ki...

ben de coktandir yapmamistim, hatirlatmis oldunuz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...