5 Mart 2010 Cuma

VEJETERYAN PİZZA..........

Güzel bir hafta sonu dileklerimle geldim...

Bu hafta pek bir yoğun geçti, akşam yemeklerini bile evde yemedik; sabah çıkıp akşam eve gelince doğal olarak mutfaktan da uzakta kaldım.

Çarşamba akşamı Denizli belediye konservatuarı'nın hazırladığı, Özay Gönlüm'ü anma programına gittim. Türkü aşığı birisi olarak Özay Gönlüm'ün Denizli türkülerini doya doya dinledim:) Denizli Türkülerini Denizli'li sanatçılardan dinlemek isterseniz Tıklayın..
Efendim pizzamıza gelince, bizimkiler hiç'te vejeteryan değiller. Eskiden olsa bu pizzaya pek rağbet göstermezlerdi, ama geçen hafta haberlerdeki salam sosis sucuk vs. Amerikada artık üzerinde kanser yapar yazısı ile satılacağı açıklaması üzerine; evdeki sosisi ve salamları bıdık yedi:) Bunca zamandan beri benim "yemeyin bu ne idüğü belirsiz şeyleri" dememe rağmen yedikleri bu ürünleri bu haber sonrasında evden uzaklaştırma kararı alındı:)

Hâl böyle olunca dolapta duran mantarlar bir anda pizzanın başrol oyuncusu oldu, yardımcı oyuncuyu sorarsanız o da kuru domates..

Kuru domates pizzada harika lezzet veriyor denemediyseniz mutlaka deneyin derim, bir daha vazgeçemeyeceksiniz...

1 tepsi pizza için malzemeler.
3 su bardağı un(eğer ince tabanlı bir pizza isterseniz unu biraz daha azaltabilirsiniz)
1 paket instant maya.
1 kahve fincanı zeytinyağı
1 yemek kaşığı şeker, ve yeteri kadar tuz.
Yarım kg mantar.
Kuru domates.
Yeteri kadar rendelenmiş kaşar peyniri..

Ilık su ile kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun ve mayalanmaya bırakın..

Bu arada yarım kg mantarı doğrayıp hiç yağsız teflon tavada suyunu salıp çekene kadar açık ateşte soteleyin..
10-12 tane kuru domtesi sıcak suda bekletip süzün..

Mayalanan hamuru büyüklüğünde açıp tepsiye yerleştirin. çatalla delikler açıp üzerine sulandırılmş salça ketçap yada acı sos dökün(ben yazdan hazırladığım acı sostan kullandım acılı çok güzel oluyor)..

Üzerine mantarları ve domatesleri yerleştirin isterseniz yeşil yada kırmızı biber zeytin vs. kullanabilirsiniz ben kullanmadım...

Bütün malzemeleri koyduktan sonra 200 derecede ısıtılmış fırında pişmeye bırakın.

Pişmesine yakın fırından çıkarıp üzerine rendelenmiş kaşar döküp kaşarlar eriyene kadar pişirin..

Üzerine kekik serperek yiyin gari:)))
Hoşçakalın..

7 yorum:

Gönülünce dedi ki...

Yoğun geçen haftanın sonunda harika bir tarif olmuş pizzan arkadaşım...Ellerine emeklerine sağlık...
Kurutulmuş domatesinizin tadını çok iyi biliyorum...Benimde en son tarifim sizin oralardan gelen domateslerle yapıldı:)))

Sevgiler...

Elifin Terazisi dedi ki...

Elinize sağlık, çok sağlıklı bir tercih olmuş, sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

özay gönlümü çocukluğumdan beri severdim.
rahmetler olsun.
sizlerede afiyetler olsun,
iyi tatiller melek.

Yemekbahane dedi ki...

Süper gözüküyor ellerine sağlık

Aymen dedi ki...

iyi bir karar almışsınız. salam sosis terkedilirde sucuk biraz zor. en iyii kendi sucuğunu kendi yapmak. pizza güzel görünüyor eline sağlık melekciğim.

Yaren dedi ki...

Pizza harika görünüyor,ellerine saglik canim.Ayrica salam sosis in kanser yapma riskinin olmasi beni ayrica üzdü.Artik ne yiyecegimizi sasirdik.Hersey hormonlu hersey zararli hale geldi malesef.Güzel tarifin icin cok tesekürler sevgiyle kal Melekcim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...