16 Şubat 2010 Salı

BABADAĞ'IN YAHNİSİ....

Güneşli bahardan kalma bir günden merhaba..

Baklagiller kış mevsiminde daha da çok tüketilir, kış başından beri yahni pişireceğim ama bir türlü kısmet olmadı, nasip bugüneymiş:)) Kaç haftadan beri tembellikten pazara gitmeyince evde de pişirecek sebze türünden birşey kalmıyor doğal olarak:) sonunda kuru gıdalara dadanıyoruz mercimekti nohuttu:)

Belki sizler nohutlu et diyorsunuzdur bu yemeğe, ama bizde yahni denir ve düğünlerimizin ana yemeklerinden ikincisidir birincisi keşkektir.

Nedendir bilmem o düğün yemeklerinin lezzetini hâlâ damağımda hissederim. Koca koca kazanlarda bol etli bol yağlı hiçbir malzemeden sakınılmadan pişirilirdi, pişirilirdi diyorum, bu geleneksel yemekler maalesef düğünlerde boy gösteremiyorlar artık. Güzelim yemeklerimiz yerini ızgara köfte ve pilav aldı:(
Yahni ve pilav akşam yemeğinde yeterli bence, yanında bir salata geldimi tamamdır.
Yarım kila kuşbaşı et haşlanır. Ben etleri haşlarken ilk kaynadığında o suyunu döküyorum(bu suyu atmam bir kapta bekletilrim daha sonra içine ekmek doğrayıp Bıdık'a yada sokak kedilerine yemek yaparım) ki etin kara suyu yemeğin rengini bozmasın. Yeniden su koyup haşlamaya bırakıyorum.
Yarım kilo kadar nohutu akşamdan ıslatıp sabah haşlanır.
Başka bir tencerede tereyağı ve sıvıyağ kızdırılır içine bir yemek kaşığı domates salçası yarım yemek kaşığı biber salçası ilave edilip salçalar yağda bir iki çevrilir ve etin suyu ilave edilir.
Kaynadıktan sonra içine nohut etler ve tuz ilave edilip biraz pişirilidikten sonra ocaktan alınır.
İşte yemeğimiz hazır hepinize afiyet olsun.
Allah herkesin mutfağında bu yemeklerin pişmesini nasip etsin inşallah. Amiin..
Hoşçakalın sevgilerimle.......

10 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Kışın vazgeçilmezlerindendir baklagiller.Uzun süredir etli nohut pişirmemiştim.Çokta iyi olur.Ellerinize yüreğinize sağlık.İzmirden Sevgiler.Mine

Unknown dedi ki...

Yemeğin resmini görünce yemin ederim yemiş gibi ağzımda tadını hissettim çok severim nohutu ellerinize sağlık

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bu gün bende düşünmüştüm ama sonradan vazgeçtim...Ama ilk fırsatta yapacağım...Nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

Unknown dedi ki...

Ben de ne pişirsem diye düşünüyordum.Nefis görünüyor.Sayenizde yarın menüde nohut olacak .Ellerinize sağlık.
Bu arada memleketime sevgiler.....

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, yaninda da bir de pilav ve tursu olunca yahniyi bir yiyen pisman bir yemegen. Nefis bir lezzettir, ellerine saglik, sevgiler....

ezginame dedi ki...

selamlar sevgiler

gülcan dedi ki...

tek kelime ile harikasın mükemmel lezzetleri sunuyorsun eline koluna sağlık iyi geceler Melek cim

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım ben ayıptır söylemesi 2 tabak alayım.
Harika görünüyor:))Ellerine sağlık canım
sevgiler

Tijen dedi ki...

Su Babadag'da Melek arkadasimla bir yemek yiyesim var. Bakalim ne zamana kismet olacak?

ebru dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Yemeklerimiz pek lezzetli olur dimi. Boşuna dememişler Babadağlıların yemekleri etli,yağlı,salçalı ve güzel olur diye. Yemek çok lezzetli görünüyor valla.Tam da öğlen yemeği zamanı(benim için öğlen yemeği saati de:)) )
Zaten sana bir gün kapama ve yahni yemeğe geleceğim haberin olsun arkadaşım. Öpüyorum canım seni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...