4 Mart 2009 Çarşamba

TAHİNLİ PEKMEZLİ MAYALI ÇÖREKLER..


Tahin pekmez nasılda birbirine yakışırlar, tahinin o buruk tadına pekmez çok güzel müdahele edip birden tat verir ve ağızlar şenlenir.

İşte bende bu ikiliye üçüncü bir şahsı ilave ettim kimi? tabiiki ceviz kardeşi tahin, pekmez ve ceviz üçlüsünün olduğu bir yerde acaba lezzete şüpheyle bakılabilirmi? Bence hayır işte muhteşem üçlünün ortaya çıkardığı süper tat....

Malzemeler benim poğaça malzemelerimle aynı ama ben yinede yazıyorum.

Malzemeler:
Yarım çay bardağı ılık su.

Yarım çay bardağı ılık süt.

Yarım çay bardağı yoğurt.

2 yumurta (birinin sarısını üstünde kullandım).

3 yemek kaşığı şeker.

Yarım tatlı kaşığı tuz.

1 paket instan maya yaş mayada kullanılabilir.

Aldığı kadar un.

Sıvı malzemeleri bir güzel karıştırıp üzerine unu ve mayayı ilave edip iyice yoğuralım.

Mayalanması için yarım saat kadar dinlendirelim.

Dinlenen hamuru unlanmış tezgahın üzerinde açabildiğimiz kadar açalım ve üzerine 6-7 kaşık kadar tahini her tarafına yayalım,

Tahinin üzerinede istediğiniz miktarda pekmezimizi yayalım.

Ün Üstünede bir bardak kadar ezilmiş cevizi döküp hamuru güzelce rulo yapalım.

2-3 parmak kalınlığında kesip yağlanmış tepsiye fazla aralık bırakmadan dizelim aslında kabardıklarında birbirine yapışırlarsa daha hoş oluyor.

Üzerine yumurta sarırı ve susamlarınıda döküp mayalanması için yarım saat kadar ılık bir ortamda bekletelim.

200 derecede ısıtılmış fırına verip kızarana kadar pişirelim.

Not. İstenirse yumurta ve susam dökmeyip fırından çıkınca üzerine pudra şekeride dökülebilinir.

Herkese afiyet olsun. Hoşçakalın....

27 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oyyy bu nasıl şahane bir görüntüdür böyle!insanın aklını başından alır:)
tahin/pekmez/ceviz e daha ne olsun:)
ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik, yumusacik görünüyorlar. Ayrica tahin ve pekmezin arkadasligi reddilmez bir tad olur.
SEvgiler...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ENFES OLMUŞ.HİÇ DENEMEMİŞTİM.TAHİNİ ÇOCUKLARA YEDİREBİLMEK İÇİN BÖYLE BİR YOL LAZIM.SEVGİLER.

egeli dedi ki...

MELEĞİMMM.. ÇOK GÜZEL OLMUŞ BU YAAAAA....BOMBA BOMBAAAA...ELİNE SAĞLIK CANIM....

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Melekciğim enfes görünüyor çöreklerin.ellerine sağlık canım.tarifi aldım,hemen deneyeceğim.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Amaniiiin, bu görüntü neeeee, nefissss. Süper olmuslar, ellerine saglik canim.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis bir görüntü.tadının lezzetini düşünemiyorum sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Çörekler gerçekten nefis olmuş. Ellerine sağlık...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

İnanmıyorum biraz önce bir kase tahin pekmez karışımını ekmekle hüplettim. halbuki biraz sabredip bundan yapsaymışım çok leziz bi pasta ortaya çıkacakmış.Ellerine sağlık denicem bunu.

made in funda dedi ki...

ELİNE SAĞLIK CANIM.NEFİS OLMUŞ...

lezzetlilerim dedi ki...

27 Şubat 2009 Cuma
ALPEREN İÇİN DUA EDELİM(4444 SELAT-I TEFRİCİYE

Uzun bir aradan sonra herkeze selamlar ve sevgiler.Maalesef sizlere pek de sevimli haberlerim yok. Bundan on gün önce 8 yaşındaki Alperen oğlumuz bizlere çok kötü bir sürpriz yaptı. O'nun lenf kanserine yakalanması bizleri çok üzdü. Şu anda hastahanede yatmakta. Bu tedavinin 7-8 ay gibi uzun bir zaman hastahaneden hiç çıkmadan devam edecek olması oldukça zor bir durum. Ama ALLAH'tan hiç bir zaman ümit kesmeyen biz sevenleri O'nun için sürekli dualar ediyoruz. Sizlerden isteğim; lütfen sizde dualarınıza küçük Alperen'ide ekler misiniz? Yukarıda 4444 selat-ı tefriciye duası yazılı bilenler okursa ve bana kaç tane okuduğunu bildirebilirse çok makbule geçer. Belkide bu küçük yavrunun kurtulmasında sizinde bir katkınız olur. Şimdiden teşekkürler ederim.Allah tüm hastalara acil şifalar nasib etsin!


AMİN!

müjde dedi ki...

Muhteşem olmuş bunlar Melekciğim.Ellerine sağlık.Nasıl canım çekti anlatamam.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım cok nefıs olmuş.Ellerıne saglık.Kuclusu sevgıler..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Canım harika olmuşlar, bir de haşhaşlı olarak hayal ettim, o zaman deli oldum çünkü buraya sokmak yasak :( Türkiye'den dönüşe de tahin almak lazım, burada tahin de yok :(

sibellebutikpasta dedi ki...

Meleğim blogşörüm, tuttum ben bu tarifi, pazar günü annem içinmevlüt okutacağız, o gün için deneyeceğim tarifini,
Çok öpüyorum seni

Adsız dedi ki...

canım benim merhaba..pekte severim daldım hemen yazmaya.
az az geziyorum canım ziyaretin için tşk ederim.
nasıl oralar..merkezdesin değilmi sen.
hala sallanıyormu..tedbirinizi alın emi.depremi yaşayan biri olarak korkusunu bilirim.telaşınıda..en çokta çocukları etkiler zaten.
çok öptüm byby.

Mebrule dedi ki...

Ellerine saglik canim, cok cok lezzetli gorunuyor... Annem de her zaman yapar bu coreklerden, ben ne kadar yapsam da annemin yaptiklarinin tadini alamiyorum...

Sevgiler, guzel haftasonlari...

Adsız dedi ki...

pekmezlisi hariç,tahinlisini biliyordum bende.
sanırım böyleside çok hoş olmuştur melek.
ellerine sağlık canım.
çok sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Cok guzel gorunuyor hemserim, ellerine saglik. Ben boyle tadlari cok severim cok..

Guzel bir hafta sonu diliyorum...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım bizim de komşumuz yapar bundan biz de severek yeriz.

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

harika görünüyor seni nilgünün evinde tanıdım oğlum için yöresel yemeklere bakıyoruz denizlinin nesi var özel günlerde yenen

meleginmarifetleri dedi ki...

Özel günler dediğiniz düğün vs gibimi anlayamadım denizlinin özel olarak yenilen kebabı meşhurdur çarşısında kebapçılar vardır süper kebap yaparlar.
Babadağda düğünlerde keşkek yapılır.
Babadağa özel tandırımız vardır.
Hoşçkalın..

MAZES dedi ki...

e, bu yaştan sonra bilgisayar örenirsem hatalar olur,yanlış yere gönderdim galiba biraz önce,önemli deyil,senin bloğunu bir bulgaristan sitesinde gördüm ,tahinli çöreğin çok beyenilmiş,umarım bir gün ben de yaptım resmleri ve yemek tariflerini örenirim tek başıma yayınlamaya,şimdilik kızlarıma balıyım ,yine tebrik ederim ,çok güzel blog .

Adsız dedi ki...

Elinizi emeğinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Thanκѕ for one's marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you will be a great author. I will be sure to bookmark your blog and may come back down the road. I want to encourage yourself to continue your great writing, have a nice day!

Also visit my blog - http://Www.Facebook.com
My web site > SEOPressor V5 review

Emine dedi ki...

slm melek hnm tarifleriniz çok güzel güzel olmasına da lütfen daha detaylı fotolarla aşamalı yaınlayınlarmısınız bizleride düşünün lütfen tşkr

Adsız dedi ki...

Cok guzl gorunuyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...