5 Haziran 2008 Perşembe

ÇANAKKALE..

İşte geldiiiiiiiiiim.
Çok güzel bir gezi oldu.

Bu şanlı bayrağımızın bizim semalarımızda dalgalanabilmesi için canlarını veren o genç şehitlerimizi bugüne kadar hep dinlemiştik, ama oralara gidip görünce insan çok duygulanıyor.

Herkesin mutlaka gidip görmesi gerek

Behramkale'den bakınca Asos manzarası...

Bursıda Asos antik liman..
Behramkale'den Midilli adasının görüntüsü

Buda herkesin bildiği Truva atı..

Truva filmi'nin çekimlerinde kullanılan bu atı Çanakkale merkeze yerleştirmişler..


Görülen fotoğraf çalışmalarda bulunan kopmuş bir ayak.

Çarığıyla beraber topraktan çıkarılıp hiç dokunulmadan müzeye yerleştirilmiş..

Vatanımız uğruna ne canlar feda olmuş....


Dünyada siperler arsı 8 metreye inen tek savaş Çanakkale savaşlarıymış.

Siperden kafalarını bile çıkaramayan mehmetçik çareyi siperler arsında tünel kazarak bulmuş.

Anzak koyu...
Her yıl akın akın gelen Avustralyalılar burada tören yapıyorlar..

Bizler bu ülkede yaşadığımız halde Çanakkaleyi gidip görmek zor geliyor.
Conkbayırı'nda bulunan Mehmetçik anıtı.


Tepeyi tümüyle kaplayacak tarzda kademeli olarak yükselen beş panelden oluşmakta. Bu beş panel, Allaha dua eden bir insanın beş parmağını sembolize etmektedir.

6-10 Ağustos tarihleri arasında yapılan sarıbayır savaşlarında, Yeni Zellandalılar Conkbayırı'nın en uç noktasını ele geçirmeye çalıştılar.

Fakat Mustafa Kemalin başında bulunduğu güçlü savunma karşısında başarısızlığa uğradılar. Ne Liman von Sanders ve ne de bir başka komutanın göremediğini, o inanılmaz askeri dehası ile Mustafa Kemal görmüş ve Conkbayırı ile Sarıbayır'ın bütün günay yarımadanın anahtarı olacağını anlamıştı.

Mustafa Kemal, "Size taaruzu değil, ölmeyi emrediyorum..." emrini işte bu conk bayırında vermiş..
Öyle acımasız bir savaş olmuşki Sarıbayır olan bu yer kanlarla dolmuş öyleki artık kanlar oluk oluk akıyor ve siperlerdeki şehit askerleri bile sürüklüyormuş.

O tarihten sonra sarıbayır ismi değişerek Kanlısırt olmuş...



Bugün sizlere sadece gezip gördüklerimi anlattım, yediğim içtiğim benim olsun:)

Hoşçakalın.....

28 yorum:

Adsız dedi ki...

Melek'çigim harika bir gezi olmus sizler için super vallahi,bende geçen sene gitmistim Canakkale'ye gerçekten çok anlamli bir sehir muhtesem,zaten bizim oturdugumuz yere çok yakin sadece bir kaç saati,resimlerin de çok iyi çikmis,tekrar hatirlamis oldum oralari sagol,opuyorum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

NiNo dedi ki...

canim super bior yer ins banada gormek nasip olur

made in funda dedi ki...

harika bir gezi olmuş canım.resimler de çok güzel.inşallah biz de görürüz..sevgiler..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Meleğiiimmmmm,

Ne güzel, kültürel bir gezi omuş, çok istiyorum ben de gitmeyi.. Yediklerini de ayrı bir post bekliyoruz:)))

Sımsıcak sevgiler, öptümmmm.....

Calimero Mutfakta dedi ki...

hosgeldin canim.. cok guzel yerler.. ben de gezerken cok duygulanmistim

BLOGUMU ŞİFRELİ YAPMAK İSTİYORUM
MAİL ADRESİNİ YAZARSAN (YORUM KİSMİNA - YAYINLAMAYACAGIM)
DAVETİYE GONDEREBİLİRİM

SEVGİLERLE

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Bir ayağımız Çanakkale'dir bizim, buna rağmen 2 senedir gitmediğimi farkettim. Hatta yaşamak istediğim bir yer. Ne güzel yapmışsınız.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

çanakkale içinde aynalı çarşııııııı........ewt melek,çanakkale çok güzel bir yer,herkesin mutlaka gidip görmesi gereken bir yer,insanı çok çok duygulandıran bi yer,fotolarında çok güzel çıkmış,sevgiler...zhl ays....

sofi dedi ki...

Ne güzel bir gezi yazısı ama insanın içini burkan, acı verip düşündüren yerlerdir, hadi bakalım yenilerini bekliyoruz, gurmelikten sonra birde seyyahlık ne keyifli bloğun var Melekçim...

akasyakokusu dedi ki...

Melekcim gözlerim doldu..vatan oldumu kahramalık oldumu hep dolar zaten..tşkler bugüzel eşsiz görüntüler için..çanakkale en başta görmek istediğim yerlerden biri.belki seneye kampa yazılırız çanakkaleye şifte gezi yaparız..
saol canım dünden beri kafam uğultusuz yaşadım biraz..bugünün hürmetine şifalar olsun bütün cümlemize.
sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

ne güzel bir gezi.bende gittim buralar çok duygulu anlar yaşamıştım.
paylaşımın için teşekkürler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

"Anzak koyu...Her yıl akın akın gelen Avustralyalılar burada tören yapıyorlar..Bizler bu ülkede yaşadığımız halde Çanakkaleyi gidip görmek zor geliyor."

Üzüntü duyarak sana katılıyorum Melek'cim..

maTRakiye dedi ki...

merhabalar hoşgeldin evine...

çanakkaleyi kitaplardan okumak yetmez, gidip görmek lazım. ergun abi ye de demiştim mutlaka gitt gör.. kimse pişman olmaz,milliyetçilik damarı daha bir perçinleşir. o havayı solumak bile bu vatanın nasıl kutulduğunu anlamada bir nebze de olsa fayda sağlar. vatan kolay kazanılmadı ya çok iyi bir örnektir çanakkale...

hani ayvalık cunda resimleri??? ben herşeyi ile anlatmanı istiyorum.. yediklerini boşver ama bi ayvalık tostunu yaz:=)

Adsız dedi ki...

güzel yorumun için çok teşekkürler canım.geziniz çok güzel ve faydalı olmuş.inşallah darısı bize.bende çok istiyorum oralara gidip,o manevi havayı solumayı.tüylerim diken diken oldu.okurken gözlerim doldu.o kadar güzel anlatmışsınki etkilenmemek mümkün değil.ecdadımızın ruhu şad olsun.emeğine sağlık canım.ALLAH razı olsun.

SOFRAM dedi ki...

İki kere gittik Çanakkaleye ve çevresine ama yine de tekrar gitmek istiyor insan, resimlerle tekrar anılara götürdünüz, oraları görüpte duygulanmamak mümkün mü, paylaşımınız için çok teşekkürler, sevgilerimle...

Mebrule dedi ki...

Canim, okurken ben de duygulandim. Gecen sene Asos a gitmeyi cok istedik ama TR ye gelince solugu annelerimizin yaninda aliyoruz tabii, anne yuregi iste 1 sene yol bekliyorlar...

Sevgilerimle...

Ayse Pamuk dedi ki...

Nefis bir gezi olmuş her seferinde tüylerim diken diken oluyor

Aymen dedi ki...

Senin içinde gezi sezonu açılmış anlaşılan Melek:)

Duygulanmamak elde değil. Savaş şartları ve yığınla şehit bir karış toprak vermemek için canlarını feda etmişler. Şimdilerde de üç beş çapulcu akıllarınca bölme hayalindeler vatanı. Biz işte bu ataların evlatlarıyız kimseye papuç bırakmayız.

Nilgün dedi ki...

Melekcigim manzaraya hayran kalmamak mümkün degil..Vatanimiz bir cennet heryerini gezip görmek isterdim...


SEVGILER

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim hos geldin.cok güzel bir gezi olmus.
dedigin gibi biz her sene Tr ye gidip baska yerlerde dolasiyoruz,fakat dibimizdeki Canakkaleyi ziyarete gitmiyoruz.
Ama ilk firsatta yapacagiz bu geziyi bizde.
Sevgilerle canim.

Adsız dedi ki...

harika bir gezi olmuş..oraya giden biri olarak o havayı teneffüs etmek bu toprakların kolay alınmadığını bilmek insanı daha bir düşündürüyor..

adigenisehilal dedi ki...

ayyy... ne kadar güzel bir gezi olmuş... keşke beni de götürseydin ablam be:((... inşallah biz de gidip görürüz bir gün o yerleri

egeli dedi ki...

MELEK'CİM HOŞ GELDİN...NE GÜZEL DEMİ ORALARI,RESİMLERİ GÖRÜNCE TEKRAR GİTMİŞ KADAR OLDUM,BEN O ZAMAN GİTTİĞİMDE ÇOK DUYGULANMIŞTIM...HERKES GİTSİN MUTLAKA...SEVGİLER

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Melekcigim, bende oglumda canakale sehitliyin o kadar merak ediyoruz ki, insallah görmek bizede nasip olur. Ben istanbulda iken bir bayan otelin lobisinde bir masa kurdu ve bir kac dosya ve kagitlarla beklemedeydi merak edip burda ne yaptigini sordum. Canakale sehitliyi icin Avusturalyadan aznaklari bekledigin ve canakle sehitliyine gideceklerini söyledi, bir an icimden bizde gitsekmi diye gecti, ama plan disi bir sey yapmak istemedigimden vaz gectim. Insallah bir gün gide görürüz, seninde yedigin ictgin senin olsun, resimler harika paylastigin icin de cook tesekkürler, sevgiler....

inci dedi ki...

canım ne kadar güzel anlatmışsın,yüreğine sağlık arkadaşım...ben de büyük kızımı okul gezisiyle göndermiştim,hala heyecanla anlatıyor...uygun bir zamanda ailece gitmeyi çok istiyorum...resimler bir harika çıkmış,ellerine sağlık arkadaşım....sevgiler...

gezgincigencler dedi ki...

canım gezip eğlenmene cok sevindim, hakikaten cok güzel bir yer canakkale...hoşgeldinn

sevgiler

Ferkay dedi ki...

Melek cim hoşgeldin canım. Çok güzel bir gezi olmuş.Duygulandırın bizleri.

Hobi Sepeti dedi ki...

Çanakkale'ye geçen sene kuzenimi gelin verdik,ben de o zaman gezme fırsatı bulmuştum.Mutlaka görülmesi gereken yerlerden ben çok beğendim.Sen de çok güzel anlatmışsın ellerine sağlık.
Sevgiler.
Pınar.

pelince dedi ki...

Bende Çanakkaleye bayılırım..
Ne kadar güzel fotoğraflamışsın.
Sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...