7 Ocak 2008 Pazartesi

FIRINDA SÜTLAÇ...

İşte en sevdiğim tatlı, hem hafif hem lezzetli. Fırında sütlaç bizim evde çok sevilen bir tatlıdır, çoktan beri yapmamıştım geçen gün yaptım. İşte tarifi hiç zorda değil bence deneyin derim.

1 litre süt

2 yemek kaşığı nişasta

3 yemek kaşığı pirinç

1 buçuk su bardağı şeker

*Pirinç 2 bardak suda iyice yumuşayıp bütün suyu çekene kadar haşlanır.

*sütten bir bardak alınır ve nişasta ezilir.

*Kalan süt ve haşlanan pirinç ocağa alınır üzerine ezdiğimiz nişasta ilave edilir ve pişirilir ocaktan inmesine yakın şeker ilave edilir bir taşım kaynadıktan sonra ısıya dayanaklı kaselere yada güveç kaplarına doldurulur.

*Fırın tepsisine 2-3 bardak kadar su koyulur ve kaplar tepsiye dizilir.

*Fırının ızgara ayarı 250 derecede ayaralanır ve en üst rafına tepsi yerleştirilir.

*Sütlaçların üzeri kızarana kadar fırında tutulur kızarır kızarmaz almak gerek çok çabuk yanarlar.

*Fırından alınan kaseler oda ısısında soğuduktan sonra üzerleri streç yada folyo ile tek tek kapatıldıktan sonra buzdolabına koyulur ve soğuk soğuk servis yapılır. AFİYET OLSUN...

39 yorum:

Adsız dedi ki...

ohh oh geldım sıtene gözum acıldı valla. sütlacın harıka görunuyor canım. ayrıca pastalarına o benım bayıldığım kapamaya bayıldım :)) ben patates koymadan yapıyorum yan kısımdakı suyuylada pılav pısırıyorum azcık farklı ama emınım tat aynı ellerıne sağlık canım harıkasın pasta uzmanısın valla söyleyeck soz yok...güzel bır hafta dılerım...

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Ben de bayılırım sütlaça, hele de fırın sütlaça, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Ferkay dedi ki...

harika olmuş Melek. Bende bu gün yapsammı diye düşünüyordum. Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

selam melekcim...sütlaç süper olmuş arkadaşım eline saglık..eşimde çok sever bende sık sık yapıyorum.fırında güzel oluyor...sevgiler..

sevimin sayfasi dedi ki...

firin sütlaaaac
bayiliriiiiiim
en sevdigim tatlilardan birtane
(ben zaten tatlilara bayilirim)
cok güzel olmus
ellerine saglik

bende firin sütlac yapmak istiyorum ama ama senin gibigüzel minik güveclerim yok :-((((
bir türlü buralarda bulamiyorum
TR geldigimde ilk alacaklarim arasinda geliyor
öptüm

adigenisehilal dedi ki...

afiyet olsu diyeceğim sadece.... sinir olmaya başladım sana... nerden aklına geliyor yapıp koyuyorsun şuraya şunları bilmiyorum ki... akşamın şu saati düşürdün yine aklıma bişeyler... sen bunları bloğa koymadan önce bana haber versene... görünce biranda ağzımdan kötü laflar çıkıyor...

Özlem dedi ki...

Sevgili Melek,
sütlü tatlılar her zaman favorim olmuştur. Sütlaç nefis gözüküyor. Ellerine sağlık.

Görüşmek üzere, sevgiler.

birten dedi ki...

ellerine saglik,firin sütlaci esim cok sever..ben sütlac sevmem ama firinda olunca yerim..simdi tarifde var,denerim...hep türkiyeye gelince yiyorduk firin sütlacini...

maTRakiye dedi ki...

kız hergün bi tarif sanırım:=)) sana yetişmek imkansız valla.. hiloşş duy da sana gaz gelsin:=) haftasonu migrenle boğuştum yine. sobe en kısa zamanda yayınlanacak haberin olsun. öretmneim o ruloyu yine yapacağım bu sefer akıllıca yapacağım söz:=))

öpüyorum marifetlim seni.

hdidem95 dedi ki...

melekkk kaşığı daldırsam hop diye alacakmışım gibi duruyor valla bayılırım zaten sütlaca ellerine sağlık canım benim öptüm

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Şöyle yanmış tarafından alıyorum hımmm nefis olmuş canım ellerine sağlık öpt...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Melegim,
sütlacin en hasindan olmus, ellerine saglik canim benim, sen yaparsin da yenmez mi.
Birsey diycem ama alinma: Su asagidaki babadag gevregine baktikca sanki bana kurutulmus ot, veya ihlamura benzettim ben, darilmak yok ama okey. Gerci sen aciklamasini yapiyorsun ama yine de bana öyle geliyor.

Tekrar görüsmek üzere, öptüm ve selamlarimi biraktim canikom..

Melek* dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK MELEKCİM HARİKA DÜŞÜRMÜŞÜN

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim, yorumunu görünce sevindim, isin ucunda insanlari kirmak ve kirmamak var, ben sadece biraz temkinli yanasim dedim ve senin o güzel anlayisinla karsilastim tekrar sagol.

Amacim ama hic sizin yöresel lezzetleri asagilamak ve kötülemek degildir, bunu sende beni az cok tanidiysan biliyorsundur.

Anlayisin icin tekrar tekrar sagol güzel arkadasim.

Sana da burdan iyi geceler canim..

Ilker Erdem dedi ki...

Melekcim sutlaci cok severim. Insallah bir gun firinda da denerim. cok guzel bir goruntu.

Feyza Fidan dedi ki...

Melekcim, okudum yorumunu bir koşu geldim :)) Ne göreyim sütlaçç..Tatlının hertürlüsünü çokk severim..Ama fırın sütlacın lezzetide bambaşka oluyor...

Ellerine sağlık,
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

yahu allah benim gözümü doyursun valla.daha dün yedim sütlaç ama yine canım çekti.gerçi biliyosun benimki lavanta pelteliydi böyle mis gibi fırın sütlaç değildi ama olsun.
neyse haftaya da böyle yaparım artık hergün hergün tatlı yenmez sonra kilo alıyorum :)
Ellerine sağlık şekercim.

anneminkizıyim dedi ki...

Günaydin, Melekcigim ellerine saglik, sütlacin harika olmus, o kaplarini nerden aldin, kaselerde cok güzel tahminim firina koymak icin o kaselere ihtiyacimiz olacak, sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

melekcim günaydın canım..canım evdekiler hep hasta.bunadım zaman kalmıyor burayada...dün bir ara girdim takvimle çantayı ekledim sayfayada...senle denk gelirsek görüşelim canım...
ellerine sağlık sütlaç nefis görünüyor..bir kasealayım ben sen yaparsın yine...öptüm baybay..

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerine saglik sutlac nefis gorunuyor sevgiler

Disalce dedi ki...

oooohh...

üzerindeki yanmış kısım karamelli gibi oluyorya bayılıyorum o yanık yere....

ellerine sağlık....

neffis görünüyor..

Tabiat Ana dedi ki...

hımmmmmmm en sevdiğim tatlııı
ellerine sağlık
Kendime not:hemen git bi yerlerden fırın sütlaç bul ve ye ;)

Adsız dedi ki...

benimde sevdiğim bir tatlıdır ellerine sağlık melekçim
sevgiyle kal

EZGi :)) dedi ki...

melekcim yine döktürmüşsün.yine enfes görünüyor.ellerine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

canım görünüt bir harika ama tad için ne biliyim ben pirinç ve şekeri bir arda düşünemiyom
sevgilerr

Gönül dedi ki...

kanatsuz meleğümmmm sütlaçtan bende isterüm:))))) ellerine sağlık yeavrım ...en sevdiğim tatlıdır....sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ne güzel görünüyor.. Bayılırım fırın sütlaça hiç evde denemedim.. Ama yapasım geldi :))

Ellerinize sağlık.

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Melek tariflerin çok güzel.Ben klasik tatlara bayılıyorum.Fırın sütlaç da bunlardan biri.Mutlaka deneyeceğim.

muko dedi ki...

ayy ne kadarda güzel görünüyor canım istedi şimdiii üşenmeyip kalkıp yapsammı acaba :)
İlk fırında sütlaç yaptığım günler geldi aklıma bulduğum tarifi deniyordum ama olmuyordu hatta bir kitapda,sütlacın üzerine yumurta sarısı sürüp fırına verin yazıyordu
ay ne kadar kötü olmuştu yumurta kokuyordu resmen:)
ozamanlar böyle bloglar yoktu ki yaralanalım dimi ama:)
sonra vanilya kağıdının arkasında bulmuştum bu tarifide çok güzel olmuştu o gün bugündür yaparım bende
ayy ne çok konuştummmm,tamam tamam sustummmmmmmmm:P

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, ne güzel olmuş sütlacın, hele de o yanık kısmı yokmu bayılırım, afiyetler olsun, sevgilerimle...

GANNE dedi ki...

Ufff ya nasıl güzel çekmişsin fotografı. Alasım geldi kaşığı elime. Ellerine sağlık. Sevgiler...

keskinli dedi ki...

bune ya melegim harika bir firin sütlac olmus ellerine saglik olsa simdi kasik kasik yerdim sevgiler öptüm

Adsız dedi ki...

Bayılııırıımmmm fırın sütlaca...:))evde sütlaç yapıyoruz ama fırın sütlaç hiç denememiştim, hep hazır alıyorduk. Şimdi sizin tarifinize göre deneyeceğim..Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Çok sevdiğim bir tatlı şimdi olsada yesem..:))
ellerinize sağlık

sofi dedi ki...

Şimdi soğuk soğuk ne güzel olurdu şu sütlaç, demekki minik güveçler alınacak ve bu tarif uygulanacak.Kapamaya gelince annemde özel günlerde yapar nefis bir yemektir.Sevgileeer...

Adsız dedi ki...

Firin sütlaci ben de severek yapiyorum gercekten cok güzel oluyor,ellerine saglik canim.

Gezgin Köpek dedi ki...

Sütlü tatlılar arasında en çok sevdiğimdir Sütlaç. Çok kolay gibi görünmesine rağmen büyük ustalık gerektiriyor gerçekten. Ellerine kollarına sağlık Melek

Adsız dedi ki...

ellerine saglık hayatım muhtesem olmus valla.. bende cok severım fırında sutlacı.. afiyet olsun melegım:)
opuyorum gorusmek uzere..

Calimero Mutfakta dedi ki...

bayilirim firin sutlaca.. 1 kere yaptim guzel oldu diye simdi canim cektikce yapiyorum :) ellerine saglik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...