3 Ekim 2007 Çarşamba

KUSKUS ÇORBASI ... (FEYZAN İÇİN)

Bugün eşim ve oğlum Denizlispor maçına gittikleri için, tek başıma orucumu açtım ve hemen bloga geldim. Dün yaptığım kuskus çorbasının tarifini vermek istedim. Çünkü arkadaşım Feyzan ben blogumu yeni açtığım zamanlarda mutlaka kuskus çorbasının’da tarifini vermemi istemişti. Belki benim unuttuğumu zannetmiş olabilir ama o zamandan beri bu çorbayı yapmak için fırsatım olmamıştı ilk fırsatta yaptım. Ve Feyzan için işte çorbamızın tarifi, aslında basit ama çok lezzetli…
MALZEMELER…
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı un
3 su bardağı süt
3 su bardağı su yada kemik suyu ben kemik suyu kullandım.
½ su bardağı kuskus
1 yumurta sarısı
Yarım limon suyu
Tuz kırmız toz biber biraz nane
Tereyağı eritilir içine un ilave edilir ve biraz kavrulur. İçine kemik suyu ve süt ilave edilir. Karıştırarak kaynaması beklenir. Ayrı bir teflon tavada kuskuslar biraz pembeleşinceye kadar kavrulur. Kaynayan çorbaya ilave edilir ve yine karıştırılır. 10 dk kadar kaynadıktan sonra, yumurta sarısını ve limonu çırpılır yumurtanın kesilmemesi için bir kepçe çorbadan koyarak alıştırılan yumurta sarısını çorbayı karıştırarak içine dökülür çorba karıştırılır ve ocak kapatılır.
Başka bir kapta 1 çorba kaşığı tereyağı eritilir içine toz kırmızı biber ilave edilip şöyle bi karıştırılır nane’de ilave edilir ve ocaktan alınır. Üzerine tereyağından dökerek çorba servis edilir. Herkese AFİYET OLSUN…
Not: üzerine fırında kurutulmuş ekmeklerle nefis oluyor...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...