31 Ekim 2008 Cuma

MAYALI POĞAÇA...


Salı günü kahvaltıya gelen misafirlerim için yaptığım mayalı poğaçalar çok güzel oldular, zaten bizzat kendim:) mayalı poğaça manyağıyım desem yalan olmaz:)))

Bulduktan sonra yerimde yerim
Malzemeler..

1 su bardağı ılık süt.

yarım su bardağı ılık su.

1 yumurta.

yarım su bardağı sıvı yağ.

1 paket yaş maya.

3 yemek kaşığı şeker.

1 tatlı kaşığı tuz.

Aldığı kadar un.

2 su bardağı kadar unu yoğurma kabına alıp üzerine mayayı ilave edip sütle maya eriyene kadar mıncıklayalım.

Maya eridikten sonra üzerine suyu yağı yumurtayı şekeri tuzu ilave edip karıştıralım.
Kıvamını tutturana kadar un ilave ederek yoğuralım.

Çok katı bir hamur olmamalıdır.

Yoğurma işlemi bitince ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar hazırlayıp yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye aralıklı olarak dizelim.

Yarım saat kadar mayalanması için bekletip üzerine yumurta sarısını sürelim susamını serpelim.

200 derecede ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirelim..

Fırından harika kokular gelir kendinizi tutmayın çıkar çıkmaz hemen birini yiyebilirsiniz.

Afiyet olsuuuun..
Hoşçakalın....

34 yorum:

Betül dedi ki...

merhaba melek ellerine sağlık... Sen de hamur sevenlerdensin demek :)

Disalce dedi ki...

meleğim ellerine sağlık..

bende çok severim ama sık sık yapamıyorum nedense....

ellerine sağlık..nefis görünüyor...

elma şekeri dedi ki...

Hmmmmmmm nefis.
Ellerine saglik.....

Adsız dedi ki...

Çayımın yanında yemek için sabırsızlanıyorum ellerinize sağlık muhteşem olmuşlar

Bir Dilim Düş dedi ki...

Melekciğim ellerine sağlık canım, harika görünüyorlar. Ben eskiden poğaça yapamazdım ama sizlerin sayesinde tarifleri deneye deneye öğrendim, bunu da deneyeceğim canım.

Sevgiler,
Evren

serpil'in mutfağı dedi ki...

günaydınlar poğaçalarınızdan kahvaltı için alabilirmiyim.ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.

Adsız dedi ki...

melekcim bende çok severim mayalı hamurları ondan mı ne bayağı mayalıyım zaten:)

ellerine sağlık
sevgiler

Fikrisabit dedi ki...

Mayalı tariflerden her zaman cekinmişimdir ve henuz bir deneme bile yapmadım bu yuzden.
Eline saglık.

Fikrisabit

nil-nennenmutfakta dedi ki...

mmm Nefis olmuşlar.Dediğin gibi evde yapılmış sıcak sıcak bir poğaça yanındada çayla insan daha ne arar daha ne olsun dimi :)

ebru dedi ki...

merhaba Melekcim.mayalı poğaçalar nefis gözüküyor.elleine sağlık sabah kahvaltısında ne güzel de gider

Tijen dedi ki...

Sen yaparsın da olmaz mı Melek'ciiim!

Aymen dedi ki...

yuvarlak şekli poğaçada daha çok seviyorum:) içinde yumurta olması lezzet verir sanırım. ellerine sağlık melaike.

hdidem95 dedi ki...

canım bende çok severim ellerine sağlık canımcım öptüm sevgiler

Melek* dedi ki...

görüntüden belli melekciğim tadının güzel olduğu ellerine sağlık hayırlı geceler

PASTASEHRİ dedi ki...

melekciğim ben iyiden iyiye acıktım bu nefis poğaçaları görünce. ellerine sağlık canım

Selcen Şenocak dedi ki...

Melekciğim nefis görünüyor.
Bende hem mayalıları yapmayı hemde yemey çok severim,
ellerine sağlık canım sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyorlar:)
sevgilerrr

bir dilim bir tutam dedi ki...

Keske bende gelseydim :-/

adigenisehilal dedi ki...

ayyy... arasına da annemin cevizli çemenini sürsekk... eline sağlık süperler...

Adsız dedi ki...

nasil guzel kabarmislar
ellerine saglik canim
sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Mayalı poğaça en sevdiklerimdendir.
Ellerinize sağlık.
Size,eşinize ve aileye Saygılarımla
Cenk

Adsız dedi ki...

bende bugun yapmayi dusunuyordum.Not aldim mutlaka denerim
ellerine saglik
www.deturkserecepten.blogspot.com
Emel

Halenze dedi ki...

meloşum hayatım hiç beceremiyorum şu mayalı işini. ama du bakalım bunu deniim becerebilecekmiyim . diyetteyim hala otla çöle besleniyrum :) çok öptüms eni sevgiler ben aşkın ve deliliğin yanına gidiyorum:)) baybayyyy

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ellerine saglik,sahane gorunuyor pogaçalar...optm

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Melek'cim ellerine sağlık, şahane görünüyorlar.. Mayalı poğaça maharet istiyor, ben becerememiştim :)

hdidem95 dedi ki...

melekcim çemeni sormuşun çemen otu diye geçer tohumları var toz haline getiriyorlar tadı acımsı aromatik acayip kokar:))biz genelde toz halinde bulabiliyoruz burada marketlerde baharatcılarda satılır biliosun pastırmanın kaplamasında kullanılır ama ağzını bir vurdunmu şahanedir hayatta bırakamssın acılı acılı yemelere doyulmaz çemen:)))) öptüm kocaman sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

melekcim nasılsın hiç uğradığında yok bende bu aralar blogla ilgilenemedim anca gelebildim..poğaçalar şahane görünüyor ellerine sağlık hayatım..çok öptüm..

serpil'in mutfağı dedi ki...

merhaba Melek hanım nerelerdesiniz.günlerdir sayfanıza uğramıyorsunuzda.kötü birşey yoktur inşallah.sevgilerle

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım poğaçalar harika olmuş...

mutfaktahersey.blogcu.com

akasyakokusu dedi ki...

canım yaa ben nasılda kaçırdım bu poğaçaları..kaldıysa alsam bari.
ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

ben bu tarifinizi denedim.gerçekten harika oldu.teşekkür ederim.

marifetsende dedi ki...

oncelikle size tesekkur ederim 30 yasindayim mayali pogaca yapmaktan korkar olmustum. sizin sayenizde bu korkumu yendim.ilk sizden kulah pasta tarifinizi almistim ilk deneme mukemmel oldu devamida oyle. pogaca icin sizin sitenize girdim ve gene sonuc mukemmel. emeginize saglik. siki takipcinizim

Adsız dedi ki...

melek hanım gercekten emeğinize sağlık poğacanızı yaptım harika oldu daha önce başka sitelerden tarifler aldım denedim ama hiç güzel olmadı anlamadım sizinki tek kelimeyle harika :)

meleginmarifetleri dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM BEĞENMENİZE SEVİNDİM SAYFAMDA BEĞENMEDİĞİM HİÇBİR YEMEĞİ PAYLAŞMIYORUM...
ZİYARETLERİNİZİN DEVAMINI DİLERİM:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...