3 Ekim 2007 Çarşamba

KEŞKÜL...

Blogumu ziyaret eden herkese sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
İki günden beri yeni tarifler ekleyemedim malum Pazar günü beyler evde olunca pek bir iş olmuyor. Bu günde okullar açıldı Melihi okula götürdüm ve oyalandım gitmeden önce tatlı olarak keşkül yapmıştım, şimdi de pizza yapmak için hamur mayaladım, onu yetiştiremem diye şimdilik keşkülün tarifini vereyim inşallah gecede pizzanın tarifini sizlerle paylaşırım. Aslında ramazanda resim çekmek’te oldukça zor oluyor, hemen yemeklere saldırılınca unutuluyor. Ama ben ne pahasına olursa olsun resmini çekmeye çalışıyorum. İşte şimdilik keşkülün tarifi.
MALZEMELER.
5 su bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
3 çorba kaşığı pirinç unu
1 kahve fincanı badem içi
1 kahve fincanı Hindistan cevizi
Üzerini süslemek için yeşil toz fıstık
Bademlerin kabuklarını soymak için, kaynamış suya koyulur ve biraz bekledikten sonra kabukları soyulur. Bademleri kuruladıktan sonra Hindistan cevizi ile birlikte havana koyulur ve iyice dövülür. (birer çorba kaşığı üzerini süslemek için ayırın) Macun kıvamına gelince süte karıştırıp, tel süzgeçten geçirilir.
Telde kalan tortular tekrar dövülerek yada blendırdan geçirilerek tekrar süzülür ve süte ilave edilir. Böylece bütün bademi geçirinceye kadar işleme devam edilir.
Pirinç unu çok az su ile ezilerek süte ilave edilir. Tencere ateşe koyulur ve karıştırarak pişirilir şekerin kaynadıktan sonra ilave edilir. Muhallebi kıvamına gelince ateşten alınır, yüksek kenarlı tek kişilik kaselere kepçe ile yüksekten akıtarak doldurulur. Üzeri kaymak tutunca badem Hindistan cevizi ve yeşil fıstıkla süslenir herkese AFİYET ŞEKER OLSUN.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...