1 Ekim 2007 Pazartesi

YİNE DOĞUMGÜNÜ :)))

Oğlum Melihin doğum günü aslında 25 Ağustos tarihinde. Ama o gün bizim tatil dönüşüne rastladığı için kutlama yapammıştık. Çocuklarda böyle olayları unutmayıp her fırsatta ne zaman doğum günümü kutlaycağız diye başımızın etini yedikleri için hadi kutlayalımda gönlü kalmasın dedik ve akşam kutlamamızı yaptık. Bende iki günden beri pasta yapacağım diye uğraştım artık hiç pasta masta görmek istemiyorum. Alah bu işi para için yapanlara kolaylıklar versin diye düşündüm. Bu gün, yaptığım pastanın tarifini vereyim dedim.
KEKİ İÇİN MALZEMELER
Ben bu ölçülerle önce saha için 2 ölçü bir tepside pişirdim sonra top için 1 ölçü yine aynı tepsi ile pişirdim
4 yumrta
1'5 kahve fincanı buğday nişastası
1 su bardağı un
1 kahve fincanı ılık su
1 su bardağı şeker
1 kabartma tozu
Yumurta ve su çırpılır ve kabarır, şeker ilave edlir eriyene kadar çırpılır. Un nişasta ve kabartma tozu elenerek karışıma ilve edilir karıştırılır.
KREMASI İÇİN
5 su bardağı süt
10 yemek kaşığı un
8 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 yumurta beraber muhallebi ğibi pişirilir içine 200 gr sütsüz çikolata ilave edilir eriyene kadar karştırılır. Muhallebi iyice soğutulur. diğer tarafta 1 su bardağı kakaolu krem şanti 1 su bardağı süt ile çırpılır. kremeda ayrı yerde çırpılır ve sonra ikisi beraber çırpılır.
Kekimizin iki ölçü olanını kalınlığına göre ister iki isterseniz bir kere ortadan (ben bir kez ortadan kestim) ve arasını şekerli süt ile ıslatalım. kremayı sürelim arasına rendelenmiş çikolata ve kavrulmuş fındık dökelim. diğer parçayıda üzerine kapatalım süt ile ıslatalım. Top çin diğer keki ortadan ikiye ayıralım ve bir katını çukur top olabilecek bir kaseyi streçle kaplayıp keki de içine iyice yerleştirelim fazlalıkları keselim. İçine krema sürüp çikolata ve fındık dökerek kalan keklerle kat kat yerleştirelim ağzına kadar bastırarak tamamlayalım streçle kapatalım ve donması çiçn dolaba kaldıralım diğer pastayıda dolaba kaldıralım.ben bu işlemleri birgün önceden yapıyorum daha güzel oluyor.
Ertesi gün pastanın üzeri için Ganaj yaptım 2 kutu çiğ krema açık ateşte kaynayana kadar ısıtılır ve altı kapatılır içine 400 gr bitter çikolata ilave çikolata eriyene kadar karıştırılır oda ısısna gelene kadar beklenir ve önce sahanın üzerine ganaj kaşıkla muntazam bir şekilde her tarafına eşit biçimde dökülür ve 15-20 dakika dolaba kaldırılır.Top kaseden çıkarılır ve elimizle şekil verilir sahanın istediğiniz bir yerine yerleştirilir. onun üzerinede ganaj güzelce dökülür ve tekrar dolaba kaldırılır.
Bu arada şeker hamuru hazırlanır aslında ben bu pastayı krem şanti ile şekillendirmek istedim ama Melihin ısrarlarına dayanamadım ve şeker hamurunun başına geçtim (aslında şeker hamuru ile uğrşmayı pek svmiyorum çünki o sırada çok asabi olurum) ben hamurun tarifini aşk pastamda vermiştim yapmak isteyen oradan bakabilir. asıl tarifide pastacı blogspot burcudan almıştım onada bakabilirsiniz çünki artık o bu işin piri olmuş ben o kadar sabırlı değilim.
Neyse bu yazı beni öldürecek inanın bana kaçıncı kere başa döndüm bilmiyorum ara ara yazdıklarımı taslak olark kaydetmeme rağmen yazılar hooop kayboluyor ve tekrar nerede kalmışsam oraya dönüyorum.
Şeker hamurlarını sarı kırmızı (biz her nekadar FBli olsakta Melih GSlı) ve yeşil olarak üç renk yaptım. Top için sarıdan ve kırmızıdan altıgenler kestim ve puzzle gibi onları top kekein üzerine yerleştirdim. çim içinde yeşil hamuru rendeledim ve sahaya döktüm bana göre pasta tamamlanmıştı ama Melih üzerinde adamda istedi bende onları kendinin yapmasını söyledim işte adamlarda Melihin marifetleri oldu artık herkese AFİYET ŞEKER OLSUN.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...