15 Eylül 2007 Cumartesi

KUSKUS ÇORBASI


HERKESE MERHABA

Bugün blogspotta ilk kez yazıyorum ...Ramazan sebibiyle ilk olarak bir çorba tarifi ile başlamak istedim..Bu çorbayı dün akşam misafirlerime yaptım ve çok beğendiler.

işte malzemeler:

2 çorba kaşığı un

2 çorba kaşığı tereyeğı

3 su brdağı süt

3 su bardağı su yada kemik suyu ben kemik suyu kullandım

1/2 su bardağı kuskus

1 yumurta sarısı

yarım limon suyu

tuz toz kırmızı biber ve biraz kuru nane

Tereyağını eritin içine unu ilave ederek biraz kavurun üzerine kemik suyunu ilave edin ve karıştırarak kaynatın sütü de ilave edin kaynatın. kuskusları ayrı bir teflon tavada kvurun hafif pembeleşince kaynayan sıvı karışıma ilave edin ve kısık ateşte 10 dakika kadar pişirin.

diğer tarafta yumurta sarısı ve limonu çırpın ocağı kapadıktan sonra çorbadan bir kepçe ilave edin ve yumurtayı çorbanın içine karıştırarak ilave edin. çorbamız hazırdır şimdi 1 kaşık tereyağını eritin ve içine 1 tatlı kaşığı kızmızı toz biber ilave ederek karıştırın ve naneyide koyun ocağı kapatın artık çorbanın tuzunuda ilave ederek çorbamız servise hazır deektir herkese AFİYET OLSUN...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

selam çorba çok güzel olmuş ellerine sağlık hoşçakal

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ben blogumda yemek isimlerine de değinsem iyi olacak. Acaba nereden geldi bu kuskus ismi?

Daha önce hiç yemedim herhalde. Birileri yapsa da yesek :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...