29 Mart 2018 Perşembe

ANNE KURABİYESİ

Anne kurabiyesi bizler küçükken annanelerimizin yada annelerimizin yaptığı bir kurabiye o zamanlarda bu kadar çok çeşit tarif yok evdeki ve eldeki malzemeler yağ yoğurt yumurta her evde temel gıda☺ ölçüsüde hep fazladır ki yapınca bolca olsun hemen bitmesin nasilsa bayatlayan bir kurabiye değil.. bizim çocukluğumuzda her evde fırın olmadığı için kurabiye büyük sinilere dizilip ekmek fırınlarina götürülür orada pişirilirdi☺ şimdi ekmekleri evde pişiriyoruz😀😀 bende çeşit çeşit kurabiyeler varken hic anne kurabiyesi yapmaya yanaşmayanlardandım eşimin ısrarla bu kurabiyeden istemesine dayanamadim😆😆😆 neyse ben en iyisi tarife geçeyim😊😊
Bu tarifte hic kati yag yok sadece zeytinyağı var..
Başka bir anne kurabiyesi tarifi daha var onda margarinde kullaniliyor baska bir gün onun tarifinide psylaşayım artık hangisi size uyarsa
Ben olçüyü 2ye boldüm yanlarina çok olan ölçüyüde yazayım bu miktardan 1 tepsi 16 tane çikardim ben biraz büyük yaptım..


MALZEMELER
 250 gr yoģurt. (500 gr)
2 yumurta (3)
1 su bardaģından 1 ceyrek eksik zeytinyağı (1buçuk su bardağı)
1 su bardağından 1 ceyrek fazla şeker. (2 buçuk su bardağı)
1 kücuk portakalın suyu ben kabugunun (1 büyük)
Kurabiye ve keklerde portakal kokusunu sevmedigim icin kullanmadim seviyorsanız kabuğunu  rendeleyebilirsiniz.
1 kabartma tozu.
1 çay kaşıgı karbonat. (1 tatlı kaşığı)
Aldıgi kadar un.
 Sert olmayan yumusak bir hamur yogurun yapıskan bir hamur oluyor... elinizi zeytinyağina batırarak  yuvarlayın tepsiye dizin üzerine yumurta sarısı sürup ceviz koyun ve 180 derece fırinda kızarana kadar pisirin afiyet olsun...

Not. Tepsiye dizince hikayemde de  gördügünüz gibi yumuşak bir hamur durmadan yayılıyor elimizi yağlayarak sekil verdiğimiz için dahada yayilıyor belki yağlı kağıdın uzerine azıcık un serpiştirsek belki biraz daha yayilmasına engel olur diye düşünüyorum 😉😉

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...