24 Ekim 2017 Salı

Çikolatalı Sufle..

Oğlumun sufle merakı sayesinde çok guzel bir sufle tarifine sahip oldum😊😊 gastronomi okuyan arkadaşindan bu tarifi almıs uzun zamandir pisirmemi istiyordu bende öteleyip duruyordum sonunda yaptim ve cok beğendik👌👌👌 ki sufle bana cok sekerli geldiği için yiyemezdim ama bunun tadı tam bana göreydi😋😋 Denemek isterseniz buyrun tarifimiz.. Çikolatali sufle...
Malzemeler..
5 yumurta akı.. 75 gr seker.. 1 tam yumurta.. 160 gr cikolata.. 150 gr tereyaği.. 150 gr un.. 15 gr kakao...75.ml süt...
İlk olarak 8 tane sufle kaplarını yumusak tereyaği ile yaglayıp unlayın hazır beklesin ..
Fırını 240 derecede ısıtın
5 yumurta akı ve 75 gr seker kar haline gelene kadar çırpın..
Bir sos tavasinda 150 gr tereyağı ve 2 paket (160 gr) çikolatayı eriyen yaga ilave edip ocaktan alin karıstirarak cikolatayi eritin.  Ben 1 paket bitter 1 paket sutlu cikolata kullandım siz damak tadıniza gore degistirebilirsiniz..
150 gr un ve 15 gr kabartma tozunu eleyin..
Karyaptıginız yumurta akına 1 tam yumurta ekleyin çırpın.. üstüne unu ve kakaoyu ekleyin çırpın hemen cikolatsli yaği eklryin çirpın en son 75ml süt ekleyin çirpin ve kaplara yarisina kadar doldurun...
Kaplari tepsiye dizin fırina verin 10-12 dakika pişirin.
Not: pisme suresi kaplara ve firina gore farkli olabilir ben kabarıp uzeri çatladıgında fırindan aldım çok firinda tutarsanız sertleşir kek gibi olur...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...