20 Şubat 2015 Cuma

YILDIZ PİZZA ÇÖREK...

Yıldız pizza çörek
 Kahvaltı sofralarınızın yıldızı olmaya aday bir çörek tarifiyle geldim....
Yapması kolay görselliği güzel lezzeti nasıl derseniz nefis...
Yıldız pizza çörek
malzemeler...
1 çay bardağı süt ılık..
1 çay bardağı su ılık..
2 yumurta.
1 Türk kahvesi fincanı sıvıyağ..
3 yemek kaşığı  tereyağı erimemiş. ..
1 tatlı kaşığı tuz.
1 yemek kaşığı şeker..
1 instant maya. .
Aldığı kadar un..

Tereyağı hariç bütün malzemeyle  hamuru yoğurun..

Yoğurdunuz hamurun içine tereyağını ekleyin yine yoğurun..

İyice yoğurduğunuz hamuru mayalanmaya bırakın..

Diğer tarafta iç malzemesini hazırlayın..

Ben bu çöreği cumartesi gecesinin  bir yarısında aniden hazırlamaya karar verdiğim için dolapta ne bulduysam onları iç malzemesi yaptım..

Birkaç çeşit peynir salçadan sos yaptım ve birazının içine sosis koydum.. Siz ne severseniz iç malzemesi olarak kullanabilirsiniz...

Mayalanan hamuru açın resimde gördüğünüz gibi kesin iç malzemesini koyun ve kapatın ..

Şunu unutmayın hamuru mutlaka yağlı kağıt üzerinde açın ki tepsiye alırken zorlanmayın...

Hazırlanan  çöreği tepsiye alın üzerine yumurta sarısı sürün ve 200 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirin...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...