27 Ekim 2013 Pazar

ZEYTİN YAPMA ZAMANI GELDİ....

  Artık yavaş yavaş zeytinlerin toplanma vakti geldi.... Yeşil zeytin yemeyi sevenler zeytinler kararmadan toplamalı zeytinlerini.. Eğer benim gibi tembelseniz böyle alaca olmuş zeytinlerle baş başa kalırsınız..:)
Kendimi bildim bileli bizim eve hiç hazır zeytin girmedi... Annemden öğrendiğim budur benim o her daim yiyeceğimiz zeytini kendi yapardı, hal böyle olunca bizde kendi zeytinimizi kendimiz yapıyoruz işte...
Topladığım zeytinleri yeşil ve biraz alacalı yeşil olarak ikiye ayırdım ..
Alacalı yeşilleri zeytin dilme makinasıyla dildim arada bir yaramaz da zeytinleri çalmaya çalışıyordu..:D
 Yeşil olan zeytinleri de kırdım, önce her zeytini tam ortasından yarım olarak bıçakla dildim ve sonra her zeytini tek tek çekiçle kırıdım....
Aşağıda gördüğünüz zeytinler çekiçle vurulmuş halleri parçalarcasına vurmayın..:)
 Dilinmiş ve kırılmışzeytinleri su şişelerine doldurup üzerine su ekledim ve artık her gün suyunu değiştirerek tatlanmasını bekleyeceğim...
Tatlandıktan sonra kaynayan suya tuz ve biraz limon suyu ilave edip soğuduktan sonra zeytinlerin üzerini basana kadar doldurup  zeytinleri tuzlamış olacağım artık zeytinler yemeye hazır olacak...
Sizlerde zeytin yapmak isterseniz bir fikir olsun diye düşündüm...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

elıne saglık canım az once annemle konustum onlarda toplamıs zeytınlerı yagını bıle cıkartmıslar .aynen annem de taze zeytını senın gıbı yapar.sımdıden afıyet olsun

özlem dedi ki...

ellerine sağlık bende cuma günü yaptım zeytinimi ve tatlanmasını bekliyorum.
afiyetle yiyin inşallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...