20 Aralık 2012 Perşembe

KUP KILIĞINA GİRMİŞ CENNET ELMASI...:)

Bizim buralardaki adı Cennet Elması ama çoğunlukla Trabzon hurması olarak bilinen bu meyve çok lezzetli bir o kadar da faydalı........
 Bizim buralardaki adı Cennet Elması ama çoğunlukla Trabzon hurması olarak bilinen bu meyve çok lezzetli bir o kadar da faydalı........

Bol miktarda, Protein, karbonhidratlar, selüloz, fosfor, kalsiyum, demir, sodyum, tanen, potasyum, mağnezyum, A, B1, B2, B3, C vitaminleri içerir......

Kanser başta olmak üzere bir çok hastalığı önlediği söyleniyor...
*Peklik (kabızlık) giderici ve besleyici özelliklere sahiptir...........
*İshal, iştahsızlık, gastrit, bağırsak iltihaplarının tedavisinde kullanılabilir..........
* Kolesterolü ve yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı olur.........

Birçok insan bu meyveyi yemek istemez çünkü olgunlaşmamışları insanın ağzını burar..:)

Aslında cennet elmasını olgunlaştırmanın çok basit bir yolu vardır, şöyle ki.........

Aldığınız sert hurmaları büyük boy bir tencerenin içine koyun ve ortasına bir adet elma yerleştirin tencerenin kapağını kapatın.. İşte bu kadar 2-3 gün sonra hurmalarınızı kontrol edin ki eriyip çürüyüp gitmesinler..:)

Olgunlaşan hurmaları bir tepsiye yerleştirip buzdolaba koyup afiyetle yiyebilirsiniz..:)

Eğer isterseniz benim yaptığım gibi kup kılığına sokup misafirlerinize, ev halkına ikram edebilirsiniz.....

Büyükçe bir hurmayı aldım kabuklarını temizledim ve bir kaseye alıp bıçakla biraz kesikler attıp parçaladım...

İçine küçük küçüük kestiğim cevizleri ilave edip servis edeceğim bardağa alıp üzerine (isteğineze göre) bir kaşık taze karema koyup cevizle süsledim.......

Denemenizi tavsiye ederim..:)
Afiyet olsun....
Bizim buralardaki adı Cennet Elması ama çoğunlukla Trabzon hurması olarak bilinen bu meyve çok lezzetli bir o kadar da faydalı........

2 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben biraz geç tanıştım bu meyve ile ama aramızdaki ilişki gün geçtikçe ciddi bir hal alıyor :) Bu halini de çok beğendim...

Sevgiler
Evren

Beyaz dedi ki...

çocukluğumda yemezdim ben bu hurmayı. Neler kaçırmışım meğerse, içinde büyüdük halbuki ama muhteşem bir tat şimdi severek yiyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...