10 Haziran 2012 Pazar

FRAMBUAZ'LI SOĞUK CHEESECAKE.........

Uzun zaman oldu yeni bir tarif paylaşmadım......... belki ziyaretime gelip sonra da yeni bişeyler koymamış deyip dudak büküp gittiniz...:) bu kadar ara vermek benim için de iyi olmuyor yazmak blogu güncellemek pek bir zor geliyor............

Okullar kapandı çocuklarımız tatile girdi.......... bizim gibi 8. sınıf olanlar SBS sınavını da halledip!!!!!!! İlköğretim defterini kapadı........Haydi hayırlısı............

Cuma günü kuzenler (amca kızları) olaraktan:) benim evde toplandık...... havalar ısındı düşüncesiyle ağır kremalı pastalardan biraz uzaklaşmak gerek dedim........ soğuk meyveli ve hafif bir pasta olsun istedim eh artık frambuazlarım da var ya........:) Cheesecake'i bol frambuazlı yaptım.........bence çok güzel ve oldu misafirlerim de beğendi.......:)
Lafı fazla uzatmadan sadede gelmek lazım....... uzun lafın kısası bu cheesecake'yi bence mutlaka deneyin benden söylemesi (tarifi vermesi).......:)

Malzemeler.....
Keki için...
4 yumurta...
150 gr un..
150 gr şeker..
1 yemek kaşıı limon suyu....
Yarım kave fincanı su....

Yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar çırpın........

Su ve limon suyunu karıştırın ve çırptığınız yumurtaya ilave edin..

Elediğiniz unu da ekleyin yağlı kağıt serdiğiniz 30 cm genişliğinde bir kelepçeli kalıba dökün...

180 derece de ısınmış fırında pişirin..

Çıkardığınız keki kalıbından çıkartmadan soğumaya bırakın....
Peynirli karışımı...
2 paket labne peynirini
1 su bardağı pudra şekeri.....
1 paket taze krema..
1 su bardağı süzülmüş yoğurt (yoğurdu süzgüye koyun ve dolapta 3-5 saat bekletin).....
2 yemek kaşığı toz jelatin...
6 yemek kaşığı su...
1 kg frambuaz yada istediğiniz herhangi bir meyve........

Jelatini bir tencerede su ile ıslatın 5 dk kabarsın....

Labneyi şekerle çırpın ve yoğurdu ekleyin.......

jelatin ocağa alın kısık ateşte eriyene kadar karıştırın kaynmadan üzerine kremanın yarısını ekleyin biraz daha karıştıtın ocaktan alın........

Labneli karışıma jelatini ekleyin kalan kremayıda dökün çırpmaya devam edin....

Kekin üzerini birkaç kaşık sütle ıslatın........

Hazrıladığınız karışımın yarısını kaşıkla kekin üzerine dökün............

Frambuazları ister dökün ister güzelce döşeyin kalan kremayı da döküp donması için dolaba kaldırın bir gece dolapta bekletin...

Ertesi gün üzerinin sosunu yapmak için...

Kalan frambuazları blendırdan geçirip üzerine 1 çay bardağı şeker ekleyin.......

1 çay bardağı su ve bir buçuk yemek kaşığı nişastayı karıştırıp frambuaz püresine ekleyin ve ocağa alıp pişirin.......

Kaynamaya başladıktan sonra ocaktan alın........

Biraz ılındıktan sonra kekimizin üzerine dökün tekrar dolaba kaldırın.......
İkram edeceğinize yakın kalıbından çıkartın..........
Afiyet bal şeker olsun............

2 yorum:

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Frambuazı çok seviyorum. Bu yaptığın pasta harika!!!
Pişmemiş olması kolaylık sağlıyordur. Ellerine sağlık.
Okullar tatil oldu, karneler alındı, artık daha çok tarif paylaşacaksın anlaşılan. Tarifleri bekliyoruz !!!!
Seni izliyorum, ben de ziyarete beklerim, sevgiler,Pırıl.

Unknown dedi ki...

Muhtesem gorunuyor!!! Ellerine saglik...

Bloguma beklerim
cupcakekokulumutfak.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...