19 Eylül 2011 Pazartesi

AZICIK KIŞA HAZIRLIK...

Aslında bu güne kadar pek kış için bişey yapmazdım, mevsiminde ne sebzesi varsa o yensin "her mevsimin bir lezzeti var" derdim aslında halâ da öyle derim:) Ama dün pazarda sebzeleri meyveleri pek ucuz bulunca biraz abarttım nerede ne varsa aldım, eh eve gelince bunların dolaba sığmasının imkansız olduğunu idrak ederek:) kavanozlamaya karar verdim:))
10 kg domates...
Domatesleri kaynar suya atıp çıkartıp kabuklarını soydum doğradım tuzunu ilave edip bahçede odun ateşinde pişirdim.
Sıcak sıcak kavanozlara doldurup kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirdim ve sabaha kadar öylece soğudular..
Ertesi gün karanlık ve serin bir yere kaldırdım..
Şeftalilere gelince.
3 kilo şeftaliyi kabuklarını soyup ortadan ikiye böldüm ve kavanozlara dizdim.
diğer tarafta 5 su bardağı su ve 2 su bardağı şekerle şerbet hazırladım sıcak şerbeti şeftalilerin üzerine doldurup kapaklarını kapattım. Genişçe bir tencereye tabanına bez serip üzerine beze sardığım kavanozları dizip (şişelerin birbirine çarparak patlamalarını önlemek için) kavanozların yarısına gelecek kadar su doldurup 10 15 dakika kadar kaynattıp, ocaktan aldıktan sonra bir havlunun üzerine ters çevirip sabaha kadar soğumaları için bıraktım.
Şeftalileride karanlık ve serin bir yere kaldırdım..
Kırmızı biberler için..
Közlenmiş kırmızı biberleri soyup çekirdeklerini çıkardıktan sonra kavanoza dizdim, 1 tatlı kaşığı kadar tuzu 2 bardak su ile kaynatıp biberlerin üzerine doldurdum ve şeftalileri kaynattığım gibi kaynattım ve ters çevirerek soğuttum..
Közlenmiş patlıcanlar..
Patlıcanları közleyip soydum ve irice doğradım şişelere doldurup üzerine kırmızı biberdeki gibi tuzlu su ilave edip kaynatım soğuttum.
Kış için hazırlık yapmadıysanız eğer şimdi tam zamanı derim pazarlar harika sebzeler meyveler bol ve ucuz, benim gibi biraz da olsa deneyin derim kışın çeşit olur elinizin altında:)
Kolay gelsin...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

öncelikle kolay gelsin benim bir sorum olacak bende biber ve patlıcan közledim ama poşetleyip buzluğa kaldırdım.bu kavonozdakilerle ne yapacaksınız yani tadında tuzlu sudan sebeb değişme oluyor mu merak ettim.
sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık afiyetle ye canım..

meleginmarifetleri dedi ki...

Kavanozlara koyup sakladığımız sebzeler ve meyveler o zamanki tadından birşey kaybetmiyor.
Tabi buzluğa poşetle koymakta alternatif bir yöntem ama bazı dolaplarda buzluk kokusu olabiliyor..

NİRVANA dedi ki...

ellerine saglık canım heveslendim bende ama su ara hiç vaktim yok...dondurucuya atıyorum direk...öpüyorum seni kolay gelsin...sevgiler...

TATESAL dedi ki...

ellerine sağlık canım sağlıkla tüketin inşallah....

fatosun mutfagından... dedi ki...

Allah ağız tadıyla yemeyi nasib etsin..ellerine sağlık sevgiler

tugba dedi ki...

Ablacım merhaba, bende kayınvalidemden öğrendiğim bir yöntemi denedim bu sene çok güzel oldu.kırmızı yeşil biberi ve sarımsağı rondodan çektim kavurdumbiraz sonra üzerine domatesleri rondodan geçirip ekledim altını kapamaya yakında bir bağ dereotu ve maydonozu robottan geçirdim sonrada baharatlarını ekledim çok güzel oldu.Baharat olarakta kekik ,dağ kekiği,karabiber pul biber ekledim çok lezzetli bişey oldu tavsiye ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...