7 Temmuz 2011 Perşembe

İNCİR REÇELİ..

İncir reçeli severmisiniz bilmem herkezin pek hoşuna gitmiyor, ama ben severim..
Pazarda bir teyzenin tezgahında gördüm, poşetin içinde kimsecikler almamış öylece duruyordu. Bir kilo alayım dedim al hepsini 2 lira dedi, zaten birbuçuk kilo kadar bişeymiş.

Ben kabuklarını soyarak yapıyorum reçeli ama hazır reçellerde bazıları kabuklu oluyor.

Malzemeler:
50 tane incir.
500 ml su.
500 gr şeker.
3-4 tane karanfil.
1 paket vanilya.

Suyu ve şekeri kaynamaya bırak.

Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 5 dakika daha kaynat ve kapat şerbet hazır..
Kabuklarını soyup 3-4 yemek kaşığı kadar kireç koyduğum suyun içinde 2-3 saat kadar beklettim incirleri.

Daha sonra yıkadım ve tek tek sularını sıktım..

İncirleri üzerini geçecek kadar suya koyup 6-7 dakika kadar kaynatıp (çok yumuşamayacaklar) sudan aldım ve soğuk suya koydum, birkaç dakika soğuk suda bekleyen incirleri çıkartıp yine sularını sıkıp şerbetin içine aldım.

Şerbetle birlikte 10 dakika kadar kaynat karanfilleri ve vanilyayı ekle.

Daha sonra bir tepsiye döküp bir gün güneşte beklet, soğuduktan sonra kavanozlara boşalt..
Afiyet bal şeker olsun...

4 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok cok hemde cok severim :)) ellerine saglik canim..sicacik sevgiler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ben çok severim
ellerine sağlık arkadaşım

Tijen dedi ki...

Ben en çok o zümrüt yeşilini seviyorum incir reçelinin Melek'ciğim. Bir de içinde vanilya olmadığı halde vanilyalı gibi kokmasını...

namk dedi ki...

Çok lezzetli olur,rahmetli annem İstanbulda iken yapardı,İzmirde var ama glikozla yapıyorlar yerini bulamadım,başarılar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...