15 Haziran 2011 Çarşamba

ÇİLEKLİ PASTA....

Çileğin bol olduğu bu günlerde bence bu harika meyveyi bol bol tüketmeliyiz.. Şimdi küçük pembe çilekler de artık pazarlarda arzı endam eylemekteyken hemen reçel yapmaya başlamalı..
Ben de geçtiğimiz haftalarda pazarda çileği bol bulunca dayanamayıp ne kadar çilek varsa aldım, yemekle bitmeyince pasta yaparak tüketmeye karar verdim:)

Öyle teferruatlı bir pasta değil oldukça basit 3-5 dakikada yap soğudumu hemen ye:)
Borcam tepsiye bir sıra pötibör bisküvi dizin..(İsterseniz kedidili bisküvide kullanabilirsiniz daha lezzetli olur)
1 kg süt 3 yemek kaşığı un 2 yemek kaşığı nişasta 7 yemek kaşığı şeker ile muhallebi pişirin.
Ocaktan alınca içine 1 paker labne peyniri yada bir paket krema ilave edip çırpın.

Muhallebinin yarısını bisküvilerin üzerine dökün bir sıra daha püskevit:) dizin kalan muhallebiyi dökün ve soğumaya bırakın..
2 su bardağı ayıklanmış çileği rondodan geçirin.
2 su bardağı su 2 yemek kaşığı nişastayı ocakta kaynatıp içine çilek püresini de ilave edin istediğiniz miktarda şeker ve çeyrek limon suyu ilave edip bir taşım kaynatın.
Ocaktan alıp pastanın üzerine dökün, ilk sıcaklığı çıktıktan sonra bozdolabında soğutun.
AFİYET OLSUN...

3 yorum:

Aycan dedi ki...

Maşallah bu senede amma çilek oldu ne güselllll.Soğuk oğuk pastalara tatlılara.Ellerinize sağlık.

hanimeli21 dedi ki...

Ellerinize saglik, bu ayda en cok kullanilmasi gereken meyve cilektir bence de, hele turk cilegi olursa.
Muhallebi icin ayni seyi dusunuyorum kimisi sadece muhallebi dokuyor ama krema gibi birseylerle birlesince tadina tad katiyor bence.
Son olarak da su sira en cok kullandigim kelimelerden biriydi puskevit- gorunce gulumsetti.

MaceraperesT dedi ki...

deneyeceğim en kısa zamanda..ama.ben geçen gün ne yaptım biliyor musunuuuzzz:)
evde çilek reçeli vardı. kavanozda açılmamış duruyor. ne yapsam ne yapsam? normal kek yaptım. üzerine 2 sb süt, 3 yk un, 1 sb çilek reçeli(rondodan geçirilmiş) ile muhallebi yapıp döktüm. buzdolabında soğuttuktan sonra afiyet olsun:) çok beğendiler. taze çilek bulamazsanız bu da alternatif olabilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...